goedemorg! @BEG: wel lastig he, gynnen op 1 hoop zegmaar. hoop dat jij er niet te lang last van zult hebben, of beter gezegd- dat je snel aan ' de zwangere kant ' mag zitten! zwangeren en meisjes die er jaren over doen om evt kindje te krijgen moeten ze eigenlijk niet zo dicht bij elkaar zetten.. vandaar dat ik blij ben dat ik nu in fertili-kliniek ben. alleen die echo van gisteren was, wegens kerststop kliniek, weer even in heerenveen. hallo seg, jij doet je naam ook wel eer aan met zo'n berichtje! dank je wel... (snif) enne, jij ook een vruchtwonderbaarlijk 2010 gewenst! @silvia: echt wel in gala naar de oscar&emmy-awarduitreiking! hoewel, oscar&emmy heb ik al ontvangen, hmm t gouden kalfje trouwens ook. hoe zullen de komende 2 awardjes heten? 8) wens joe ook een zwangerblijdschapperig 2010 toe, wat een feest straks met 2 kleine silvibeebjes erbij!!! @aqui: heheheh! thanx&same voor jou. moge de wereldreisjes naar frieslan een voorSPOEDIGe zwangerschap opleveren! heb je mijn mega-rea gesien op je prikpaniek-kreten in t barrahus-topic? (got, die laatste zin was ook niet normaal! als ik die aan mijn moeder zou lezen zou ze er 4 woorden uit snappen! ) @nynke: wens joe en mooie noel dans la frans, met veel warmte en liefde. geniet van je mooie gezin!! enne, jazeker, jazeker. 20 miljoen zaadjes, tssk, waarom hebben we eigenlijk ICSI nodig? *kijkt overmoedig* wellicht geloven ze ook in ons, zo tussen kerst&oud&nieuw, die wonderen? so, anders nog iets? nou, alleen dat ik zo naar t glazen huis in grunn ga glijden door de ijzel, om daar voor forumdin elke samen met het hele ' tempschommeltopic ' dit liedje YouTube - Claudia de Breij zingt Jouw liedje serious te requesten voor nadine (dochtertje geboren met 24 weken! ligt ook in glazen huisje in t UMCG) en elke en elkeman en charlotte* (elkes eerste dochtertje, geboren met 22 weken, en overleden ) nouja, en ook een beetje tegen malaria dan maar is dat een ontroerend kerstjankverhaal of niet? had ik al gezegd dat ik onwijs ga wijnen op alle MMMMeisjes (sie de 4e M voor moedig! ) met kerst? oh dat had ik al gezegd. *hik* zoef!
Een lading vallende sterren voor jou! Hopelijk genoeg 'wenssterren' om je grootste wens in 2010 te laten uitkomen * Dikke smok *
wat lief trees!!! en voor joe ook veel wensen en dromen die uit mogen komen in 2010, en met name: een mooie beeb uit jou in 2010! @nynke: hoe t bij elke en nadine was kan je in de schommel lezen! @mij: nou ja zeg, ik doe net een ovutestje, is ie bijnaaa POSI! *WEK!* snap er geen kerstkrans van, want woensdag bij de echo had ik alleen nog maar kleine (<6mm!) follikels! wat is dit nu weer voor raar gedoe dan??? voel me ook wat krols dus het klopt echt. mooi zo, dan doen klingman en ik nog wat meer kerstklusjes hihih! wel 'trots' op mijn lijfje, dat het zo braaf door-eit, precies op schema, na die gemene overstimulatie. so, wij gaan nu naar mijn ouders, kalkoen happen en wijn adten, ik proost op ons allemaal en wens mooie lieve glitterwensen voor iedereen! dikke glittersmak! krolse kling.
Ik had het inmiddels gelezen Klingel. Helemaal super dus. Was het gezellig bij je ouders? En Klingelman nog besprongen? Fijn dat je lijf je, op dit gebied, niet in de steek laat. Wie weet gebeurt er wonder, want je weet het, wonderen bestaan!! Ik Nadine met heel mijn hart dat 2010 jullie jaar gaan worden. Het is jullie meer dan gegund. *proost* al moet ik stoppen met drinken geloof ik. Ben een ietsie pietsie tipsy................... die vervelende apero's ook.
*proost*! lekker tipsy geweest gisteren nynke? haha, ik moet zo lachen om welk een zuipgedrag er hier in de MMMhoek is ontketend! *wijst naar sikki* so, kerst weer geweest, en weer lekker thuis. wel heel fijn hoor! verder: posi ovutest van mijn onzichtbare ei, HA! vandaag moet t ei nog wel even besprongen worden, buhhh, dat moeten is niet leuk. weet ook niet of t persee nodig is eigenlijk, want nou ja... geloven wonderen in ons? enne, dat moeten is gewoon stom. misschien dat t wel willen wordt maar dan moeten we niet in slaap doezelen bij de haard in elk geval is t nu tijd voor een dikke vette meursault en wat wilde zalm. YAM!
Niks moet Klingel en je hoeft niet in wonderen te geloven. Soms heeft Marco gelijk en zijn dromen gewoon bedrog. Ga genieten van je wijn en zalm. *proost* Idd een ietsie tipsy was ik wel. Maar ik zit nu weer heerlijk aan de rose hoor.
@nynke: goeso, aan de roseee!! ik geloof zeker wel in wonderen, maar ik weet niet zeker of zij deze maand in ons zullen geloven. toch zal ik even een kleine verkrachting inplannen vanaaf anders ga ik weer mokken dat ei maar door 1 klusje kan worden bestormd! @pookie: haaizwaai!
Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Een verkrachting Gelukkig doe je het bij Klingelman. Mokken is nooit goed Klingel. Niet mokken maar .............................ACTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hey Klingel, al bijna weer 2010. Een nieuw jaar met nieuwe kansen. Hoe kijk je terug op 2009? Durf je terug te kijken of kijk je liever vooruit? Het lijkt mij allebei erg moeilijk. Het verleden heeft zo zijn up's en down's gehad en in het heden kunnen we niet kijken helaas. Alleen positief zijn en toch blijven geloven en hopen. En dat is wat ik blijf doen voor jou en alle andere mmmeisjes.
ha, je vraagt precies naar waar ik over wilde schrijven nynke! maar niet schrikken want er komt me toch een antwoord van deze schrijf-idioot! 2009. tjah.. traditiegetrouw kijk ik altijd even terug en geef het jaar een cijfer. dit is echter een erg moeilijk te becijferen jaar... *dagboekgevaar! overslaan!* was de eerste helft, ondanks het feit dat we de MMM in draaiden, een goed en inspirerend jaar; de tweede helft is mij bijgebleven als met name donker en treurig. hoewel juist in die tweede helft ook het mooiste moment van onze relatie heeft plaatsgevonden... ach ja. juli: vacance en sud france met de eerste gesprekken over trouwen: 10- (die - wegens te kort ) maar dan... 13 augustus: aagje doodgereden. ons fantastisch prachtige onwaarschijnlijke lieve poezekindje op wie wij al onze babydrift (tot in het absurde ) botvierden: -10000000000. jemig, nooit geweten dat wij (klingman incluis!) zo konden janken. zie fotoalbum, het grijze meisje. kan het liever en mooier? tweewerf ' neen ' .. september: overgestapt van lief heerenveen (die geen IVF doet) naar ' dokter antiek en dusseldorf. wat een verademing na mottig meppel!!: 9 eind september: mijn superdrukke, mooie maar tegelijk ook volslagen absurde baan van 70 uur per week ingeruild voor atelier en balans in rest van leven: 9+ 11 oktober: positief getest voor t eerst van mijn leven, op mijn 34e verjaardag. alles werd goud! klingman ontdooide van fries naar vurige vader in spe, sleepte struiken rozen en hele ooievaars en fusten champagne naar binnen. wat een week! we zweefden. dat je toekomst samen opeens zoveel meer waard blijkt, en hoe de liefde onderling ongekend kan stijgen: + 100000000! (toch 2 nullen minder dan aagjes dood... die maakte blijkbaar meer indruk..) 16 oktober: na afnemende zwangerschapstesten dreef het roze wolkje al wat lager. klingman was not amused over mijn onzekere getest en verklaarde mijn angstige intuitie tot ' overdreven klingeligheid '. maar rond 15:00 werden we van het roze wolkje getrapt: HCG inderdaad gedaald: VMK op komst, einde zwangerschap, wat een gemene klotige lullige wrede beslissing van moeder natuur: - 100000 (gek genoeg was het zwanger worden dus meer shocking dan het niet meer zwanger zijn? ) overigens, het nu weten dat we zwanger kunnen worden: 10! 23 oktober: tijdens het wachten op de VMK verdwijnt ons eerste kattekind, dat niet voor niets ' kind ' heette. het was zijn status hier in huis, al 7 jaar. zie fotoalbum, die op t blommen-bed. toen was ik er wel even helemaal klaar mee. een boom in het bos heeft t geweten. tijdens een hardlooprondje brak ik finaal. wat een oerkreten kan een lange blonde slungel uitstoten! en zelfs klingman, die zichzelf heel sterk vindt , kon mij niet vasthouden of tegenhouden inzake boomaanvallerij.... pas 2 weken later kregen we het nieuws dat hij allang doodgereden en ' opgeruimd ' was... -10000000000 geen ceremonieele aparte crematie meer mogelijk zoals bij aagje dus.. maar er brandt nog dag&nacht een kaarsje voor die 2... dat dunde dus lekker uit, van 3 katten en 2? embryoos naar 1 kat en 0 emmys november was een klotemaand. uiteraard deden we ons best onszelf er met humor, leuke uitstapjes en vooral relativeren (waarin ik erg geloof!) doorheen te trekken. dat lukte goed, maar het kwade verdriet sluimerde. het werd trouwens overstelpt door rouw om katten. gek genoeg heeft dat me echt van de vmk afgeleid, en ik durf te beweren dat de klap van de katten de mk-klap dus kleiner heeft gemaakt. december was OK, hoewel de overstimulatie na 30 eieren lichamelijk onverwacht zwaar. het niet mogen laten terugplaatsen van 2 emmys was ook klote, maar ja... deze immer maar doordravende (niet te verwarren met doordraaiende ) klingel merkt nu dat de rust van even 2 maandjes (met dank aan precies verkeerd vallend ei) stiekem best wel even lekker is! kortom: afgerond een 6. (3+8:2 ) als je al deze cijfers bij elkaar optelt kom je zwaar in de min uit... en toch ben ik het daar niet mee eens!!! want hee, ik ben (weer) gezond, en de mijnen ook. klingman en ik zijn dit jaar absoluut gegroeid samen, in vrede, vertrouwen, en zeker ook na het zwangerschapsweekje. we hebben een mooi dak boven ons huis, nog 1 superlieve kat (de bruine op de foto) die ws helemaal gek wordt van alle aandacht die ie nu alleen met zichzelf hoeft te delen we kunnen zo ongeveer doen&laten wat we willen, we zijn niet geheel gestoord, we wonen niet in een eng land of een raar oorlogsgebied, ... ' het kan altijd erger ' zegt mijn mama. helemaal mee eens! ' het sal reg kom ' zei mijn lieve omaatje. als zij erin gelooft, dan doe ik het ook, want ik geloof in haar. 2010? ik verwacht een makkelijker jaar. 8 ingevroren friesjes= relaxt want geen icsicircus. de MMM ken ik al, dus die is SO 2009 (qua impact) ? hoop ik kunsten maken en nieuwe baan (je kan een klingel uit de horeca halen maar de horeca niet uit klingel )= superleuk, mooie reis maken en wellicht ringen uitwisselen= in de planning... gut gut wat een weelde! *hmm, das ook weer wat overdreven * maar toch, ik zie 2010 posilief 2010 tegemoet. als het goed gaat met mijn dier- en beestbaren, dan gaat het met mij goed. laat ze dus leven, lachen, en lieven. mochten wij dan, klein detail heel egoistisch voor mezelf , dit jaar zwanger worden en blijven!, dan dan komen we vast wel boven de voldoende uit!! so! tot zover het dagboekengevaar, ik seg no so, niet lezen! tis puur klingeltechnische uitlaatklep!! maar voor wie tot hier is gekomen: *plop* daar gaat de champagnekurk. op een mooi 2010, op een gezond, lief, vredig, veilig, vruchtbaar, humoristisch, glitterig en vrolijk 2010!
Wil je de volgende keer iets groter neer zetten dat je dit NIET moet lezen??? Zittend in mijn heimwee dipje was dit een nieuwe tranen trekker. Jeetje Klingel wat een verhaal. Jullie hebben echt een heftig jaar achter de rug. Vol, steeds weer andere, emoties. Gelukkig dat jullie er samen sterker uit zijn gekomen en jullie vol goede moed 2010 in gaan. Dat zal weer een heel ander jaar gaan worden. Met wel weer veel emoties maar hopelijk ook met een super hoogtepunt: een zwangerschap en mogelijk zelfs een bevalling in 2010. Eind Januari TP is bevallen in Oktober. Erg mooie maand. Ik weet gewoon even niet hoe ik moet reageren. Smak en knuffel!!
@nynke: ieks! niet huilen!! denk aan wat klingmama en klingoma zeggen! we gaan voor een weegschaal inderdaad. dat vind ik nu toevallig ERG leuke tekens ik vind zelf niet dat we een doorlopend zwaar jaar hebben gehad hoor, 2009 staat opzich niet eens in de top10 van slecht denk ik. maar, de grootste dieptepunten waren wel dit jaar. gelukkig worden ze gecompenseerd voor veel moois. 1 daarvan is trouwens ook: dit forum. met lieve meisjes, mooie verhalen, goede raad, lachen en traantjes! is t al borreltijd? was dat een serieuze vraag? *plop* en smak op je heimwee!!!!
Wat goed verwoord Klingel. En ondanks dat je toch zwaar in de min uitkomt na het het optellen van alle cijfers vind ik het echt superknap dat je toch juist weer de positieve dingen kunt ontdekken! Ik wens jou ook een super vruchtbaar en positief 2010 met als klap op de vuurpijl een zwangerschap
Klingel, wat een jaar!!!!!! Heel erg dat jullie poezen zijn doodgegaan. Dat zou ik er nu niet bij kunnen hebben. Vreselijk... Wij gaan trouwens ook trouwen in 2010. Ik wens je een mooi, gezond en vruchtbaar 2010 met een mooi, gezond oktoberkindje.
Borrelen kan en mag altijd!!!!!!!!!!!!!! Elk jaar heeft zo zijn hoogte en diepte punten. Het is net hoe je op dat moment in het leven staat, hoe zo'n punt bij je blijft. Snap je wat ik bedoel? 2008 was voor mij een jaar met alleen maar dieptepunten op dat moment. Als ik daar nu op terug kijk is het anders, kan ik het meer relativeren. Hoe dan ook: jij bent een kanjer!!!!!!!!!