Ik hoop dat je weet wat je zegt Klingel. Maar daar komt hij. Oktober 2007 heeft mijn moeder een dubbele hersenbloeding gehad. Dit was 8 dagen na de geboorte van Marijn. Dankzij twee operatie's en vele maanden revalidatie ging het in mei 2008 eigenlijk best weer goed. Tuurlijk heeft ze een flinke knauw gehad en is haar concentratie heel slecht. Maar in de maanden die daarop volgden knapte ze steeds meer op en werd weer redelijk mijn oude mama. 2009 was best een goed jaar tot begin oktober. Opeens kreeg ze weer erg hoofdpijn en begon ze weer suizingen te krijgen. (zo begon de bloeding) Met spoed naar het ziekenhuis voor een scan. Gelukkig was alles goed en was het ws de spanning van mijn vaders operatie in juli en onze emigratie. Eind oktober waren ze twee weken hier en ik had echt het idee dat mijn mams er weer was. Ook toen ze weer thuis waren alleen maar goede berichten tot twee dagen na kerst. Weer hoofdpijn,duizelingen en suizingen. Weer een scan. Ook weer alles goed. Maar ik merkte wel dat mams zich erge zorgen maakte. Ondanks alle goede uitslagen en geruststellingen van de artsen. Gisteren ging de telefoon: paps, Nynke niet schrikken maar je moeder is opgenomen. *SCHRIK*. Wederom hetzelfde verhaal, maar nu ook met hartritme stoornissen waarvoor ze een schok heeft gekregen. Ook deze scan was gewoon weer goed en de artsen kunnen niet verklaren waar dit vandaan komt. Ze heeft geen tia gehad, geen bloeding de scan ziet er echt super uit, bijna nog beter als die van 2008. Mams is bezorgd en vindt het allemaal doodeng. Je voelt je hondsberoerd en de artsen kunnen niets vinden. En ik, ik zit hier in Bommelskonten en kan niets. Tuurlijk heb ik vertrouwen en kan ik zo naar Nederland indien nodig maar toch........... Nee, het voelt even niet fijn. Bedankt dat ik even mijn hart mocht luchten in je topic Klingel.
jeetje! das ook niet niks zeg. eerst de schrik de afgelopen jaren, en dan het vertrouwen dat het weer beter en zelfs goed komt. wat vreemd dat er niets te zien is, of is dat nu juist het goede teken? ze heeft dus wel last van suizingen enzo, de (voor)tekenen die wijzen op een bloeding? ik begrijp dat je heel erg bezorgd bent en dan je je ook nog eens machteloos voelt ' zo ver weg ' wat is het plan nu? hoe lang moet ze blijven enzovoort? en ligt ze in een super ziekenhuis? kan je bellen? en of zou je liever erheen willen? volg je hart meis. en probeer tegelijkertijd vertrouwen te hebben in de artsen bij wie ze nu in goede handen is. brr, ik duim voor jullie. voor duidelijkheid en dan vooral opluchting en verbetering. heel dikke knuffel!!!!!!!
Eigenlijk is het een heel goed teken dat er niets te zien is. De artsen hebben vandaag nog allerlei testen gedaan en bloed onderzoeken en daar krijgen we morgen de uitslag van. Ik kreeg net wel een mail van mijn vader dat de kans groot is dat het "stress" gerelateerd kan zijn. Normaal gesproken kan je, als gezond mens, alle prikkels goed verwerken, dat doen je hersenen vanzelf. Maar omdat er bij mijn moeder een obstakel in haar hersenen zit gaat dat allemaal wat moeilijker. Doordat ze de prikkels minder snel kan verwerken moeten de hersenen hard werken en dat lukt nu even niet. Dat kan klachten geven als hoofdpijn en hartritme stoornissen. Het lijf zegt dan eigenlijk: ho stop!! De suizingen kunnen ze nog even niet verklaren maar daar gaat de kno-arts weer naar kijken. Ze ligt nu in Zwolle maar als ze het niet vertrouwen gaat ze weer naar het UMC. Daar is ze ook geopereerd. Ik heb wel vertrouwen, ik weet dat mijn moeder heel veel denkt en veel te weinig praat. En heb zo'n vermoeden dat er veel onverwerkte emotie's zitten die er nu uitkomen. Voorlopig blijf ik hier. Ik kan in Nederland niet veel meer voor haar betekenen dan hier. De planning is, als de onderzoeken goed zijn, dat ze morgen gewoon naar huis mag. Ik kan altijd mijn vader en zussen bellen. Zoals je oma zegt: alles sal reg kome!!
idd een goed teken dat er niets te vinden is. maar je mamaatje zou dan wel onder ogen moeten durven zien dat ze minder moet proberen op te kroppen/binnen te vetten. ist een friezin toevallig? zolang je kan bellen met je fam, en misschien ook met haar, is het fijn. denk dat als je nu naar NL stresst dat ook niet goed is? maar snap je dip helemaal. is moeilijk om aan te kijken zonder actief te kunnen helpen. blijft ze nog wat dagen in zwolle?
Idd een echte Friezin. Als alle onderzoeken goed zijn mag ze morgen weer naar huis. Nee nu stressen naar Nederland is zeker niet goed. Niet voor haar maar ook niet voor mij. Komt allemaal goed maar voor nu even een dipje. Die ik zo lekker ga weg drinken. Jij veel plezier met de Mol.
ja, we klappen er een wijntje in. allebei een uit de langedoc goc ik so! ik proost ook op je maman! jammer dat je niet kan meemollen, maar t is zo morgen! (het mag sowieso wel opschieten met die gekke dagen want ik begin tegen beter weten in stressylappig te worden)
Goed gegokt!! Kan jij goede Lanquedoc wijnen krijgen in Nederland? Op mijn mams en op de award uitreiking!! *PROOST* Ik zit om 09.10 achter de pc morgen om de Mol te kijken.
het is weer geweldig nynke, maar je wordt er zo para van! nou ja, ik tenminste! PROOST. wij kunnen geweldige wijnen krijgen uit de languedoc. maar- we zitten natuurlijk ook allebei in de wijnen he dus we kennen de weg! trouwens, als je een x niks te doen hebt moet je dit chateau eens bezoeken: Domaine viticole de Preignes le Vieux kasteel uit 13e eeuw alwaar de wijnmakers (inclusief opaatje van 90) fantastische wijnen maken. als je komt (en even waarschuwt) word je rondgeleid maar krijg je als je geluk hebt ook een fantastische lunch in het kasteeltje. gaaf! NB hun rosee is uitgeroepen tot beste rosee van NL. ik drink m maintenant! Domaine viticole de Preignes le Vieux maar waarvoor ik eigenlijk even kwam. om hier ergens een hoopje hoop in t doolhof te maken. achterlijk. maar ik voel vanalles. uiteraard ' gewoon ' om andere redenen. heus niet zwanger. tskk, fool, ICSICHICK! maar om te voorkomen dat, als ik dit ooit nog voel, ik denk dat het verdacht in de zin van swang kan zijn, ik weet dat het niet so is. daarom dagboek ik t even neder. - ik heb t so koudddddddddddd (gek he. tis winter en je loopt in rokjes) - ik heb son kramppppppppppppp (gek he. je bent gewoon zenuwachtig, en je eet niet goed) - mijn temp is so laag begonnen en gaat nu opeens hoog (gek he. lijf moet wat verzinnen in ronde 25 om je nog te foppen) - ik wil sooo graag zwanger zijn (okee dat is niet gek) - ik ben al 3 dagen sooo vroeg wakkerrrrr (gek he. o dat is echt gek. want je bent een onwijs avondmens.) wat is er nu dat dit maakt dat ik zenuwstressy ben? omdat dit precies de dingen zijn die ik in de week voor NOD die NOT werd wegens zwangerschap(je) ook had. maargoed, je kijkt naar wat je hebt, niet naar wat je mist. ik dan. dus: ik ben niet onwijs emo zoals toen (nou ja alleen gister maar dat kwam door niels) en euhhh nouja. ik ben een domme doos die zichzelf fopt. 1 voordeel: als ik ongi word krijg ik geen klap. want tegelijkertijd geloof ik er geen klap van dat het kan. lang leve de anticiperende 'tistochniso' en mijn temp zal alles zeggen de komende dagen. dan kan ik dit uitgummen! einde dagboeksessie.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus ik zet mn duimen met turbostandje voor je in Blijf in je dromen geloven meis!
thanx ik geloof zeker in wonderen. maar geloven zij in mij????? morgen weten we meer. temp is genadeloos eerlijk, gelukkig maar.
als je geen hoop meer hebt klingel dan zat je hier niet op het forum, op wat voor wijze dan ook, de wonderen bestaan op wat voor manier dan ook ik zie het bij mezelf bij de 10% kans die we hadden, dus lief mens blijf alsjeblieft hopen en geloven dat alles mogelijk is, en ik geloof in jou dikke knuf xx
lief! ik heb ook wel hoop op een zwangerschap ooit, ik durf dat zelfs wel bijna zeker te weten maar de hoop die ik nu heb, gaat over zwanger zijn in de rustronde. en die is toch wat minder reeel (maar misschien ook wel weer leuk)
Haaaai Klingeltje, ik kom even bij je in je babyrinth, Gut ik krijg gewoon kriebels voor jou!!! Als jij het zegt en dan hard wegrent dan ga ik vraagtekens zetten. Enne kou kan ik ook nog wel verklaren door een das die je ergens hebt laten hangen Hoe gaaf zou het zijn als je in rustronde zwanger zou worden?? Laat je de cryootjes gewoon in dussel voor 2e ronde Enne mag ik Nynke ook nog even ene dikke knuf geven voor mama zorg/verdriet? *knufffff*
Heeeey een eigen topic! Wat stom dat het me nooit is opgevallen zeg! Meid je bent altijd zo lief naar anderen toe en je maakt zelf ook al zoveel mee, een dikke knuff voor jou!En op naar een vruchtbaar 2010, ik DUIM HOOP EN BID!Liefs Mounia
amen lieve mounia!!!! we komen er wel, al is het via een moeilijke weg. de beloning zal er naar zijn, dat weet ik zeker!! heej bowtje, wat leuk dat je even komt buurten! ja dat is t, koud wegens mijn favo nepbontje bij jou laten hangen! milk, nou ja spannend, ik wou t in elk geval even opgeschreven hebben als reminder voor als ik op rood ga maandag. om maar met de mol te spreken: niets is ooit wat het lijkt. slaaplekker allemaal