wehhhhh gejankt om liedje. @sik: niet bijlezen maar vertellen! *smak* en nu soppen- de woonkamer that is.
*sprint Babyrinth binnen* Zo, ben er hoor met BIB en geen gekkigheid. Was koffie drinken bij paps en mams en ben blijven hangen voor voetbal. Dacht, das vast leuker dan thuis in mijn 'uppie' kijken. Wat een flutwedstrijd was het zeg, bah. Was die van gisteren (Duitsland-Australië) echt veel beter. Ach nou ja, we hebben gewonnen @Klingel en Nynke, Niet ruzie maken over bevaldatum!! :x Ik seg gewoon morgen @Klingel, Fijn dat je berichtje had van mams. Hoop dat je haar snel live kunt spreken wicht. @Sikki, Hoe was het? Hoop op goed nieuws!! @Nynke, Hier ook niet geholpen dat meppen. Wat zou dat toch zijn he? @Natas, Yay voor Nijntje vestje!! En dat onzekere kan ik me voorstellen meis. Maar.... die echo gaat gewoon harstikke goed zijn en niks niet bloedverlies!! So!! @Sil, Wat een ontzettende wonderdroppies zijn jouw kindjes. SMELT!! Hoe was vandaag nu Silman weer aan het werk is? @Wie ik vergeten ben Solly. Dikke excuusknuf!! Liefs
@Klingel, lief dat je duimt, maar eerlijk gezegd vind ik het niet meer zo spannend. Mijn lichaam geeft al de gebruikelijke signalen dat ik volgend weekend ongesteld ga worden . Heb het daar wel een beetje moeilijk mee hoor, vanochtend een dipje gehad, ik was boos en verdrietig. Heb zo het gevoel dat mijn lichaam mij in de steek laat, er groeit een mooi eitje en mooi dik baarmoederslijmvlies, 27 miljoen zaadcellen naar binnen gespoten, maar mijn lichaam doet er verder niks mee , althans zo lijkt het. En bijna iedereen om ons heen lijkt kinderen te NEMEN zo gemakkelijk gaat het zwanger worden en als ik dan zie wat wij er allemaal voor moeten doen, pffff. Emmaman en ik hebben soms het gevoel alsof iedereen maar doorgroeid in de fases van het leven en wij blijven steken, wij staan stil en dat doet soms pijn. Maar ja, treuren en zeuren helpt ons niet zwanger worden en daarom moeten we maar proberen positief te blijven. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het ons niet zou lukken, de vraag is alleen wanneer en op welke manier .
Gut er zijn 17 mensen dit dit topic lezen op het moment. is het zo spannend vandaag? @Bright: daar was je dus. morgen is ook een mooie dag hoor. gefeliciteerd met je 40 weken vandaag. toch een mijlpaal. @Emma: geen UW maar gewoon echte stress dus. *edit* nee geen stress maar een beetje verdriet en wanhoop. @Klingel: sopse!! @Sikki: vertel eens gauw!!
Emma, hoe ontzettend herkenbaar je gevoelens. Daarom een hele dikke digiknuffel voor jou!!! Hoop dat je lichaam je voor de gek houdt en dat de gebruikelijke signalen iets anders betekenen. Liefs
Sabrien, kan het geen ovulatiebloeding geweest zijn? Heb ik ook eens gehad. Ineens midden in een cyclus 2 dagen helder bloedverlies. Tja, kan er dan ook nog wel bij Natas, lekker genieten! Wat later komt is van latere zorg. Een vriendin van mij had mij anderhalve week geleden ook een babyknuffellapje cadeau gedaan. Ik baalde er eigenlijk van, maar mijn schoonzus zei, als het misgaat en je kunt er niet tegen om het te zien, dan knikker je het toch gewoon in de vuilniszak! En toen dacht ik, ach ja, soms moet je ook niet te moeilijk en ingewikkeld doen over dingen. Manlief heeft een klote dag vandaag. Vlak voordat we naar DD gingen werd ie gebeld dat een werknemer van hem zichzelf heeft opgehangen Dus hij had er de gedachten totaal niet bij en moest eigenlijk naar de zaak. Maar ja, ik kan moeilijk het potje voor hem vullen voor de SCSA zaadtest. Dus met 2 auto's naar DD gereden, zodat manlief direct daarna door kon naar de vestiging waar die man werkte. Lekker met die gedachten een potje vullen Vanochtend dus naar Uber S. Ik vind het dan toch wel weer een prima kerel. Lekker zakelijk en geen doekjes er om winden. Hij vond ons tweetje toch wel een moeilijk cq hopeloos gevalletje. Slecht zaad (heel erg wisselende opbrengst en beweeglijkheid, wat hem dus zorgen baart) en weinig eieren. De SCSA zaadtest gaat uitsluiten hoeveel % van het DNA niet goed is. Als dat meer dan 30% is dan wordt het gewoon heel erg lastig en is het meer dan 50% dan vind Uber S het bijna onmogelijk. Icm met mijn weinige eicellen hebben we ook niet zo veel kansen natuurlijk. Uber S zei, oh jullie moeten alles zelf betalen? Euh ja, net als de vorige poging, maar we gaan er graag nog een keer voor! Ik vroeg wat voor een opties we nog hadden om meer rijpe eieren te oogsten gezien de ongelijke groei de afgelopen pogingen. Of we dan beter meer of minder kunnen spuiten of in het begin veel en later minder. Maar toen kwam hij met een nieuw hormoon: Elonva. Wat volgens mij nog niet echt vrij op de markt te verkrijgen is. Het is een FSH depot wat 1x toegediend wordt en dan 7 dagen werkt. Omdat het maar voor 150 IU is moet ik daarnaast nog 150 IU Menopur naast spuiten. De spuit kost 1000 euri, maar heeft hij zo uit z'n la gevist en in m'n tasje gemieterd En daarnaast viste hij nog 2 x 75 IU Menopur uit z'n laatje en zei er bij, hier dit gebruik ik toch niet. Dus manlief lachen, nee, u gebruikt het niet We vragen ons af of we er een rekening voor krijgen. Ik denk het haast niet... M'n vader was net het pakje aan het lezen en daar stond op dat het geoogst was uit de ovaria van chinese hamsters En het spuitje was een artzenmuster. Hij zal het zelf ook wel gekregen hebben. Maar het is van Organon, dus het zal wel goed zijn. Hoop ik... Dus Sikki is helemaal blij! Met wat her en der bij elkaar gescharreld overig spul, mis ik alleen nog een paar potjes Menopur. Scheelt een boel!!! Over 2 weken kunnen we bellen voor de uitslag van de SCSA test en dan zullen we de cyclus daar op weer los gaan! En nu maar hopen dat ik niet in een hamster verander
Nynke, thanx!! Vind het toch ook wel bijzonder dat ons meisje het kennelijk zo naar haar zin heeft bij mij dat ze in ieder geval 40 weken blijft zitten.
SIKKI!! Wat klinkt dat onzettend goed!! En wat lief van Uber S dat ie dat zo even in je tasje flikkert!!! Ik duim voor een hele goede uitslag van de test. Kiek, een chinese hamster voor jou!! Nou van dit soort sterke beestjes komen vast hele goede hormonen!!
Hihi Ik vind het wel een raar idee hoor. Maar ja, ben zo langzamerhand bereidt tot ALLES! Ben trouwens ook nog weer geprikt op HCG. Dit moet wel op 0 staan voordat ik weer mag beginnen.
@meelezers: niks spannends hier hoor, wordt niet eens over piemels gesproken! ksssssst! @emma: weet je, ondanks de IUI heb je per keer nog steeds maar een kans van ongeveer 10%. oftewel, dat je lijf ' er niets mee doet ' is opzich niet zorgelijk.. dat ' mag ' helaas WEL is het zwaar irri, ook omdat je nu juist meer feiten van ei en zaad hebt. en dus onwillekeurig meer hoop. maareh, voortekenen? jij weet wat lijfje zegt en hoe het wanneer voelt. ik ga dus ook maar niet de obligate opmerking ' zwanger zijn voelt hetzelfde ' zeggen. vond ik zelf altijd vrij irri. en daarbij vind ik ook niet dat het helemaal waar is, nu ik weet hoe DAT voelt.. ik zeg dus: GLITTERPOSIPOWERKNUFFEL!!!!!!!!!!!!!! en je mag mokken en dippen! SMAK! @bright: hihih ik vind dat woordje ' wicht ' altijd zo leuk! enne, 16e t is hoor, let maar op doe je wel voorzichtig an, je maakt nog veel uitjes! @sik: erzahle bitte, wie das war mit der S und der U und alles! @mama: gesproken!! is superzwak, weegt 55 kilo (komt vanaf iets van 63) en daarbij zit ook nog wel een kilo of wat aan ' vocht vasthouden ' door buik nu lymfen exit. gets echt zo zielig! gedachten als ' dit is niet goed zoveel afvallen ' en dat dan weer verbinden met de 11e letter van het alfabet probeer ik niet te hebben of weg te jagen. het hoort ' gewoon ' bij de 2 zware buikoperaties en de hele ellende eromheen/daardoor. toch? ze was blij om thuis te zijn, dat wel, hoewel ze echt alle drukte hebben moeten afkappen want er werd onwijs veel (aan)gebeld en dat kan ze gewoon nog niet aan. eet opzich okee, ook astronautenvoer. ik hoop maar dat ze over 2 maanden PRECIES weer wat sterker is.. genoeg om champagne te drinken op een kasteeltje in elk geval.. *kijkt bezorgd* so, nu klaar met kletskousen, moet soppanty-en.
@Sikki, van een pinda naar een hamster Wel goed om te horen dat je weer een goed gevoel hebt bij dokter S. En super dat hij jullie een beetje wil sponsoren, top vent . En vanaf wanneer ga je dan weer beginnen, wordt dat na zijn vakantie? Oh en wanneer krijgen jullie de uitslag van de SCSA-test? Spannend hoor! SMAK
Nou, wat ik zo snel even op google kan vinden, klinkt het toch goed hoor!! Hoop dat je HCG op 0 staat meis. (raar om te zeggen zo).
wat een verhaal van de werknemer van Sikkiman zeg. Gecondoleerd. Maar wat een man die Uber S zeg. geen woorden maar daden. wel spannende weken dus de komende twee weken. ondanks dat jullie een "hopeloos" stelletje zijn gaat hij er nog wel weer voor. nieuwe medicijnen en Sikki veranderd van een pinda in een cavia ach, als het werkt is het goed toch? ik ga duimen voor een goede uitslag van de test
Awh Klingel, wat fijn dat je mama live hebt gesproken. Hoop dat ze snel weer wat gewicht aankomt en over twee maandjes lekker champagne kan drinken op die mooie dag!! @uitjes, Ach ja.. moet toch wat doen. haha. Als ik thuis zit, ga ik schoonmaken, opruimen, in de tuin. Ook niet handig Maar, ik ga wel braaf iedere middag even liggen slapen
@Klingel: heb vertrouwen in mamalijf. het is gewoon heel erg zwaar en het lijf moet even de tijd krijgen om te herstellen. komt goed!! echt in Augustus zit mama aan de champagne in kasteel ergens in het mooie Nederland!!
SIK! HUILLL ik moest gewoon huilen om uber S zijn tasjes-actie! wat ongelooflijk LIEF! en ook trouwens, dat hij dit nu weet. wellicht (of zeker, zo werkt het menselijk brein nu eenmaal) geeft de ' meelij-factor ' hem vleugels, een nieuw en werkend plan te verzinnen!!! die test voor sikman, ik snap niet helemaal. indien er zulke goede cryo's zijn, die jullie, hoe weinig het er ook zijn, samen produceren, dan moet het DNA toch wel goed zijn? zodat je er ook zwanger van wordt, zie afgelopen maand? oftewel, als er een bevruchting optreedt dan is dat toch een teken van niet zo kansloos qua sikmans aandeel? hij (S, niet sikman) SOLL zorgen dat jullie makkelijker en meer eitjes dus bevruchtingen krijgen. dat nog niet op de markte middel he, als jullie dat gaan proberen, dan zijn jullie dus proefkaninchen, en dan hoeven jullie hele poging niet te betalen toch?? *kijkt naief en klappert met wimpers en zou dit zo vragen aan S* wil je trouwens wel een middel proberen als nog niet op markt? googlen misschien. heb je verteld van HCG en PROG waardes enso, en wat zei hij zelf nog van swanger geweest? tjonge wat een vragenvuurtje he! blus maar met nynkes dweilwater hoor als teveel is. ik wil gewoon zo godse graag dat t nu gaat werken, zeker nu ' we ' hebben geroken aan dat je lijf het kan! @sikmans collega: jemig.. wat heftig..... so, klep dicht nu. en DWEIL aan.
Tja, Klingel, dat is het hem ook, met IUI is de kans ook nog maar zo klein, maar op de een of andere manier hoop je dat DIT de oplossing is. Maar een beetje logisch nadenken brengt je tot de conclusie dat het inderdaad niet vreemd is dat lichaam niks doet. Ondanks dat ben ik toch ook wel trots op lichaam hoor, ze maakt toch mooie eitjes en mooi dik baarmoederslijmvlies en dat is toch al een heel goed begin. *Geeft zichzelf een schouderklopje *
goeso naamgenoot! wat ik maar wilde zeggen, is dat lijf er niet al te veel aan kan doen, ookal zijn de omstandigheden zo goed. dan nog is het stomme moeder natuur en haar echtgenoot de tijd die het volstrekt willekeurig mogelijk maken- of niet. achterlijk!! :x *klopt ook op emmaschouder*
Uber S zegt klasse eins embryo's zegt niets over kans op innestelen en goed DNA. Volgens hem kan het DNA zeer zeker slecht zijn ivm 10 niet ingenestelde embryo's en 1 fehlgeburt. Hij zegt ook dat het uiteindelijk wel kán met slecht DNA maar dan moet je gewoon net die ene hebben die wel goed gelukt is... Ik vroeg ook nog, kan het zijn dat mijn lijf de weg kwijt is door hormonen en daarom niet aan innestelen doet bij vers en wel aan innestelen doet in natuurlijke cyclus, maar daar wou hij ook niets van weten. Van mijn progesteron en HCG was ie ook niet het onder de indruk. HCG moet nu wel op 0 staan voor nieuwe poging, dus daar is op geprikt. @nieuw hormoon, las dat het begin dit jaar is goedgekeurd op de markt en ach, ik verkoop zelfs Nynke's schoonmoeder als ik daarvan zwanger raak
Oh Klingel vergeet ik je helemaal te laten weten hoe fijn ik het voor je vind dat je je mama even hebt gesproken over de telefoon. Hopelijk gaat het nu met de dag steeds beter met haar zodat ze weer wat sterker wordt. SMAK