klingel in het babyrinth...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey meis,

Ja ik ben inderdaad zwanger van een eskimootje. We hebben twee teruggeplaatst gekregen en eentje wilde graag bij ons blijven ;)

Liefs

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    kijk bright,
    dat geeft weer hoop! :)
    net als silvia dus zwanger van een cryo! :)
    wat dat betreft mag ik toch hopen dat er van die 8 ingevroren bevruchtinkjes er wel 1 wil blijven hangen..

vandaag heb ik zo'n dag dat ik ieder mens dat ik tegenkom, zie als een wonderbaarlijk geval van succesvolle innesteling.
    ja, ik geef toe, ik ben een dramaqueen met filosofeergevaar :D, maar toch IS het een feit....:

alle mensen die ik zie, van de twijfelende pubers in de supermarkt voor het goedkope bier tot de minimaal 90 jarige oma die met een geheimzinnige glimlach bij de zebra-overgang staat, hebben het voor elkaar gekregen om geboren te worden.
    ik moet de neiging onderdrukken ze door elkaar te schudden en te feliciteren met hun onbewuste wereldprestatie.

nu ik steeds meer weet hoe haast onmogelijk moeilijk het is voor een eitje en een zaadje om samen te smelten en dan ook nog ingenesteld en al te blijven plakken in een baarmoeder, vervult het me met ontzag en ook een raar soort angst.

doen klingman en ik misschien iets fout? missen we een of ander geheim dat het zwangerwordenblijven veel makkelijker maakt?
    moeten we wel zo sollen met (vooral mijn) lijf&geest dmv een ICSI, in deutschland nog wel?

hadden we niet gewoon nog ' even ' geduld moeten houden, en waren we misschien dan wel ook zonder dat hele gedonder ' toch nog onverwacht ' zwanger geworden? :(

ik weet ut niet.

het geeft ook niet, ik geloof nog steeds in dat het goed komt.

maar waarom die klingelbeeb het ons zo moeilijk maakt, hem/haar te vinden, is me wel een raadsel.

misschien kan hijzij het nog eens uitleggen, over een jaartje of 10.

3. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hi Klingel,

Wat een goed idee zo je eigen topic. Jij bent 1 van de forummeisjes waarbij ik met regelmaat even check hoe het met je gaat. Nu niet gelijk de politie bellen en een straatverbod aanvragen, ik ben niet van het gevaarlijke soort;):D
    Ik kwam je ooit eens tegen toen je met de rode buurkat in oorlog was en zag toen ook dat je al erg lang bezig was voor een kindje. Ik was toen ook erg blij voor je toen je je mocht melden in het "ik ben zwanger" gedeelte. Helaas was dit van korte duur. Ik vind het rot voor jullie dat het zo'n lange weg geworden is. Ik ga hard duimen en ik hoop, nee weet, dat 2010 jullie jaar gaat worden! Blijf schrijven, je doet het op een hele leuke, lieve en grappige manier. Ik wens jullie alle geluk toe de komende tijd, het is jullie zo gegund..

Liefs Michelle

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    michelle!
    wat een lief berichtje! :)
    THANX!

ik herinner me jou ook nog, idd over het kattenluikjesdilemma :p

5. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hihi ja de onuitgenodigde meeeter ;)
    Issie eigenlijk weg? Of heb je hem toch maar geadopteerd?

mijn kat schijnt dit dus ook te doen, heeft zich laatst bij mijn buuf laten insluiten en kwam met haar sudderlappen weer naar buiten gerend toen ze thuis kwam:)

Om maar weer even op je topic terug te komen, dat wonderbaarlijke van " het ontstaan van leven" herken ik wel ondanks dat ik het in een totaal andere situatie heb ervaren dan jij.. Het besef dat een begin van leven eigenlijk van zoveel kleine kansjes in elkaar hangt maakt het zien van zoveel " wonderen" op straat als je er bij nadenkt heel surreeel. (en dan vooral die wonderen der natuur die voordringen bij de kassa, net het laatste parkeerplekje voor je neus wegkapen of brrr die van het soort dat als hangjongere door het leven gaat en net voor je voeten een groene rochel op straat spuugt) Die zijn dus wel op een zeker moment samengemolten en bij jullie lijkt het dan maar niet te lukken. Kan me voorstellen dat je dat je op een gegeven moment daarbij gaat denken dat jij en je man het misschien verkeerd aanpakken. Niet aan twijfelen hoor meid, zolang jullie uit je gevoel en liefde handelen doen jullie het juiste al begrijp ik die gedachte wel ! Nogmaals alle geluk voor een mooie klingelbaby, ik blijf je volgen ;)8)

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hey meis,
    het is toch allemaal wat heh.
    Ik snap dat je altijd maar aan het denken bent.
    Ik herken de gevoelens niet aangezien we nu 4 jaar verder zijn en we nu weten dat het ECHT niks zal worden bij ons.
    Ook al hadden we honderd jaar geoefend bij wijze van.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen met je overstimulatie.
    Doe het rustig aan en doe idd niet te veel ivm die 10 follikels wat er nog zaten.
    Die verdwijnen wel als je ongi word, om je ff gerust te stellen!
    xxx

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    thanx elif! :)

ik vraag me inderdaad of wanneer, en of, de eitjes al zijn gesprongen.
    temp is sinds vrijdag weer hoog, dus je zou denken van wel.. maar ja, ik heb ook angst dat t gezellige grote cysten gaan worden, dat lees je ook best vaak :(

verder is de buik/maag/eipijn sinds vandaag eindelijk wat minder. ik hoef ook minder te waggelen.
    maar het kan ook komen doordat het nog maar morgen is, want gisteravond was ik echt nog een pinguin! :D

heb trouwens onwijs zere (.)(.) al de hele cyclus, waar dat nu weer vandaan komt???
    ik kan alleen die eisprongremmers (oestronogwat) verzinnen, das t enige andere de andere rondes.

naja, ach, ik heb alweer wat zelfbeschermingsrelativeersmoezen verzonnen om het jaar door te komen (klinkt lekker dramatisch he! :D)

zoals:
    -1 maand GEEN stress over OF ik zwang ben, want tis sowieso niet!
    -als ik weer van de pijn af ben, lekker ertegenaan met hardlopen zonder dat ik alweer moet stoppen wegens teveel ei/punctie/TP
    -wijn bij kerst EN oud en nieuw :)
    -lijfje rust! (belangrijkste)

tjah, nu nog geloven in deze voordelen :)

;)

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoi Klingel,

Ik heb net dit topic pas ontdekt (ik ga meestal via gebruikersinstellingen direct naar de topics waarop ik geaboneerd ben) en helemaal doorgelezen. Wat schrijf je het grapppig op :p ... (al is WAT je schrijft voor jou vaak helemaal niet grappig natuurlijk.)

Ik hoop dat je van een cryootje snel zwanger mag raken. ;)

Jij werkt in de gastronomie? Wat doe je dan als ik vragen mag?

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    haai aqui!
    heb je me gevonden?

mooi gezegd wel trouwens, grappig schrijven over een niet grappig onderwerp..
    tjah misschien dat t elkaar een beetje opheft?

over gastronomie: ik ben restaurantmanager en beweeg mij in de top-horeca, michelinsterren enzo.
    gaaf en mooi en inspirerend! :)

en toch, ik ben onlangs gestopt met mijn baan omdat ik mijn atelier miste (heb ook kunstacademie gedaan) en ik wat mooie opdrachten kreeg.

daarbij werd het me veel te zwaar (gemiddeld 14u per dag buffelen) en ik kon/wilde het niet combineren met 'de rest van mijn leven' en vooral: de kinderwens.....

aangezien die momenteel een bijna fulltimejob geworden is.. ;)
    zou niet weten hoe ik in het nogal keiharde (maar zeer zeer mooie) bedrijf waar ik (3 jaar) werkte had gemoeten, retourtjes leeuwarden/dusseldorf.. en puregon zeker in de koeling tussen de amuses :(

ben nu wel weer in onderhandeling met een ander sterrenbedrijf, het bloed kruipt waar t moeilijk gaan kan! :)

echter, dat is dan echt voor 3 dagen en max 10u per dag.

ga in januari beginnen met sommelieropleiding, en ik examineer ook op de hotelschool, das wel lachen.
    genoeg te doen dus.

maar verder eventjes meer rust nu, op t carrieregebied.

en.... t zal toeval zijn en vooral veel te maken hebben met het zware geschut van de ICSI, maar meteen in de maand dat ik niet meer 100 uur per week werkte, werd ik voor t eerst zwanger...

so!
    das een heel antwoord voor een kort vraagje he!

kletsklingelkop! :D

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @michelle: gil, heeft joe poezel sudderlapjes gejat?
    wat grappig! :D
    *verbergt grijns*
    ohnee das niet grappig, das heel asociaal!
    :p

net wat je zegt, alweer zo versmolten wonder dat crimi is terwijl wij nog wonderloos zijn! ;)

ga je me volgen? ik dacht al, wie spookt daar toch in de gang?

maar heel gezellig, dan voel ik me niet zo alleen in dit babyrinth...

smak

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ik volg je ook in babybrinth hihihih maar nu met prijzen van vakanties hahaha

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat interessant, Klingel, werken in de "sterrenhoreca" en ook nog een kunstzinnig beroep daarnaast. Ik kan me voorstellen dat het harde en langdurige werken in de horeca niet te combineren is met een vruchtbaarheidstraject en het hebben van kinderen. Het zou mooi zijn als je inderdaad parttime aan de slag zou kunnen in het vak.
    Ik houd ook van koken & eten, maar dan puur hobbymatig.

13. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Klingel, ik geloof wel in je genoemde voordelen!!!
    Vooral die van de wijn. Ik slaap er altijd goed op :)

Pfff meid, valt niet mee he! Je moet het maar allemaal verstouwen.
    Je lichaam wil nu iets anders dan wat je hart zegt.
    Ik zou zeggen, ga lekker pinguinnen, eskimo-en (of hoe lang duurt dat nog met die sjeik in de pot) en geef je lichaam de rust die het nodig heeft. Is uiteindelijk ook goed voor de geest. Ga lekker ontladen deze maand, zodat het batterijtje in januari weer opgeladen is voor en emmy awards!

Leuk trouwens om te lezen wat je buiten de full-time job van zwanger worden doet. Mijn man is ook een hotello...maar dan eentje uit Den Haag. Maar hij doet er op het moment niets meer mee. Behalve dan de culinaire recensies samen met mij checken :D and especially de wijnkaart :D

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @sikki: ik zeg AMEN tegen joe verstandelijke relaas.
    ik geloof dat mijn hartje het er ook wel mee eens is.
    relaxen en opknappen en dan in januari 1000% fris&fruitig awardjes ophalen! :)

jullie ook van de recensies en de wijnkaarten?

FIJN he!
    ik vind t zoooo leuk, gastronomie, en nu ook zeker met name als gast! :p

klingman zit trouwens ook in de wijnen, maar dan ' aan de achterkant ' vandaar dat wij allemaal wijnen ' moeten ' proeven steeds.
    ja heel erg vreselijk he! :D

hoe gaat t met S&S trouwens? enne, heb je er nu nog 4 in de frier? of lees in dat verkeerd? (dacht 2?)

pruttelkus..

15. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Jawohl, 4 im gefrier!!!!
    Het is echt unglaublich!
    Met S&S gaat het goed. Ze houden zich angstvallig koest. Ben me er nu weer druk om aan het maken dat dat ook niet goed is.
    Graven doe je nou eenmaal niet stilletjes, lijkt mij.
    Maar ja, de eerste keer tp voelde ik wel vanalles en toen was het ook niet goed. Rare molen die MMM. Als je niets voelt wil je iets voelen en als je iets voelt wil je niets voelen :(
    Je zou er het herrie berrie van krijgen :(

Gastronomie is zeker fijn! Het is mijn redding geworden in de MMM :D
    Samen met vrienden vlak voor poging 2 asociaal uitgebreid in een sterrenrestaurant gegeten en vooral de wijn rijkelijk laten vloeien. Ben vooral verslingerd geraakt aan de wat zwaardere wijnen als Crianza en Borolo. Mmmmmm, daar knap je ECHT van op :D
    Dus de laatste weken was het echt iedere avond een lekker flesje bij de haard...
    Ach ja, ik slaap er goed op :)

16. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    gil!
    barolo!
    daar houd ik ook zo van!!! klap dr maar in de 14%ers! :D

wit: meursault, saint veran: kwijl!

enne, *kijkt streng* , hee seg, S&S (hm, weet niet of ik deze afkorting teveel moet gaan gebruiken met mijn neiging naar duits taalgebruik! :D) zitten net een paar daagjes in de sikki.
    die mogen best even relaxt rondkoekeloeren om zich vervolgens in zu nesteln!

morgen!

maak je niet druk schatz.

maar ik snap je wel hoor: hier nog een druk(te)maker... ;)

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    wel alle follikels op een ovu-stokje!

mijn buik lijkt wel 4 maanden zwanger.
    klopt dat?
    volgens de spiegel wel ja.
    wat een debiel gezicht, mijn doorgaans platte buikje zo plof te zien!
    en hoe sneu: dan ook nog even fantaseren dat ik echt zwanger ben.. :)

anyway,
    hoort dit?
    volgens mijzelf, google en mijn rokje niet.
    hoewel- je leest wel over dat mensen snel aankomen van dat vocht, bij overstimulatie.

maar wanneer, en hoe, gaat t dan weer weg?
    :(

vind t niet leuk.
    maar- ik ben wel van pinguin into gans veranderd vandaag: het waggelen is veel minder. en de pijn ook!

goeso, ik verklaar mezelf aan de beterende buik! :)

morgen toch nog maar even een extra echo ingelast.
    wil weten of al die eieren weg zijn, en of we mijn ongi/ei wat kunnen uitstellen zodat ik begin jan nog mijn awardjes kan ophalen! :)

maar nu.. naar zwolle, intake.

ja het houdt je van de straat..
    mijn gyn in leeuwarden stopt er (ws) per april mee. en indien ik dan nog niet....

precies.
    als ik mezelf nu laat intaken, kan ik in april aan de beurt zijn.
    toch maar even doen dus.

hoe meer lijntjes er lopen, hoe minder je aan t lijntje wordt gehouden.

slogisch.
    ;)

18. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hey klingel, ik volg je topic al een tijdje, maar als je zo`n dikke buik hebt is niet goed hoor, ik heb zelf ook overstimulatie gehad de laatste poging en dat betekent veel vocht in je buik, ik zou toch maar ff bellen naar het ziekenhuis, het gene wat ze mij vertelde was toch wel veel rust nemen en veel drinken maar ja dat verschilt per ziekenhuis. die dikke buik maak ik me toch wel zorgen om. maar je moet zelf doen wat je denkt wat goed is. sterkte ermee gr regi

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @regi: dank je wel voor je bezorgdheid, ik ga morgen naar de gyn.
    wat doen ze als ze veel vocht zien?
    donderdag was veel te zien idd.

zijn daar geen medicijnen voor?

20. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    als het goed is gaan ze ook bloed prikken, daaraan kunnen ze zien of het stroperig is want dat krijg je met overstimulatie is dus erg gevaarlijk, vervolgens een echo om te kijken hoeveel vocht er in je buik zit, maar als de waardes van je bloed niet goed zijn dan vrees ik dat je mag blijven slapen.

Deel Deze Pagina