Eerste follikelmeting IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mizz, 29 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn deze maand gestart met onze eerste IVF poging. Vandaag had ik mijn eerste fm op cyclusdag 8, na 7 dagen 150eh gonal-f spuiten. Ik heb werkelijk geen idee wat normaal is maar ik maakte me toch een beetje zorgen om het resultaat. In beide eierstokken had ik veel eiblaasjes. Ca 6-8 per kant. De grootste links was 9 mm en rechts 10mm. De rest zal 4-5 mm zijn, hebben ze niet gemeten. Omdat het er wel veel zijn zijn ze voorzichtig met het ophogen van de dosering. Maar is dit wel een "normaal" resultaat voor een eerste fm? Voel me erg onzeker. Ik moet vrijdag weer terug..

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het is helemaal niet te zeggen dat ze allemaal zullen doorgroeien. Sommige zullen blijven hangen en/of weer verdwijnen. Stel dat je nu de dosis ineens zou ophogen, dan heb je wel kans dat ze allemaal meedoen en dat er zelfs nog meer bij komen. Daar zouden risico's aan zitten, zeker voor jouw gezondheid, dus dat moet eigenlijk worden vermeden als het even kan.

Op zich zit je nu heel goed en is het afwachten. In ons ziekenhuis zien ze het liefst tussen de 5 en 10 follikels ten tijde van de punctie.

Succes!

3. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus eigenlijk zegt deze follikelmeting nog niet zoveel. Het kan nog alle kanten op gaan?

4. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies! Het gaat eigenlijk pas tellen boven de 10 mm.

En er zit iig genoeg om te gaan groeien :)

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het zegt inderdaad niet zoveel. Je hebt natuurlijk wel een grotere kans op meer follikels als je bij de eerste meting een hoger aantal hebt. Stel dat er nu maar vier zouden zitten in totaal, dan is de kans heel erg klein dat er nog veel follikels bij zouden komen. Heb je er veel bij een eerste meting, dan is echter niet te zeggen dat je ook met een hoog aantal zult eindigen. Door de dosis goed in de gaten te houden is het aantal redelijk te reguleren of af te remmen.

Het is dus inderdaad afwachten. Bij de volgende meting kun je een redelijke inschatting maken hoeveel er werkelijk doorgroeien.

6. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok bedankt! Ik ga het proberen van mij af te zetten. Bedankt Jippie, je hebt me weer eens geholpen ;) toch fijn dat dit forum er is!

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Deze meting zegt nog weinig. Net als wat de andere meiden zeggen.

Ophogen zou ik niet doen. Lijkt mij niet slim.

Er kan zoveel veranderen. Maar zoals het nu lijkt lijkt het prima. Niet te weinig, zelfs aardig veel. Maar of dat zo blijft zegt de volgende echo

Succes!

8. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed nieuws! Vandaag terug geweest. Er zitten zo'n 25 eicellen. Gelukkig ook een hoop kleintjes. Nu 1 van 18 mm, 2 van 14 mm, en 6 van 11 mm. De rest nog 4-5 mm dus die gaan niet meedoen. Zondag weer terug maar tot nu toe een heel mooi resultaat vind ik.

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dus het zou om een stuk of negen gaan, eventueel kunnen nog een paar kleine een groeispurt krijgen als je de Pregnyl gespoten hebt.

Op zich een mooi aantal, meer moet je eigenlijk niet hebben. Hoe meer eicellen je hebt, hoe slechter de kwaliteit en hoe groter de kans op OHSS. Dus prima zo! Heel veel succes alvast met de punctie!

Deel Deze Pagina