Hoi dames, Ik heb een dochtertje (4) via een donor, ga nu voor een 2de kindje. Nu hoor ik mijn dochter alleen maar over een zusje. Ik probeer haar uit te leggen dat het ook een jongetje/broertje kan worden. Maar, neeee, ze wilt een zusje. Ik probeer haar enthousiast te maken met een broertje, dat dat net zo leuk is. Ik hoop alleen naar dat het geen teleurstelling voor haar is. Ze is 4 dus heeft natuurlijk totaal geen idee van hoe dit werkt, dat je blij moet zijn met beide geslachten.. wie herkent dit? Ik zoek ervaringsverhalen van brusjes die ook voorkeur hadden en hoe je dit ombuigt, of een eventueel een "teleurstelling" was. Hoe gingen jullie hiermee om. Ik ben nog niet zwanger, alles is natuurlijk mogelijk. Meisje jongen, mij maakt het echt niet uit natuurlijk. Bedankt alvast!
Mijn dochter wou graag een broertje, ze kreeg een zusje en is dolblij! Zak vast wel goed komen denk ik Succes!
Mijn dochter was er van overtuigd dat ze zusjes kreeg. Bleek bij de geboorte broertjes te zijn (wisten de geslachten niet tijdens de zwangerschap). Toen mijn man haar vertelde dat ze grote zus was geworden van twee broertjes werd ze woest. Achteraf de fiets van papa, van tante haar huis tot aan het ziekenhuis, bleef je woest schreeuwen dat ze geen broertjes wilde. Eenmaal in het ziekenhuis wilde ze niet naar haar broertjes kijken: “ik wil geen broertjes!!” Toen ik haar oplegde even te gaan kijken zei ze: “oh ik vind ze toch wel leuk. Deze hier is mijn lievelingsbroertje!” Conclusie: komt allemaal goed! Ik zou er nu nog niet te veel mee bezig zijn. Als je zwanger bent is het vroeg zat om je kind voor te bereiden