Wat lief dat jullie daar rekening mee willen houden. Ik zou het denk ik ook eens voorzichtig aankaarten met jullie vrienden. Misschien vinden ze het juist heel bijzonder en kunnen jullie gewoon de naam nemen die jullie in gedachten hadden. En als ze er moeite mee hebben, dan weet je dat ook zeker en kan je echt op zoek naar een andere naam. Wat zou er overigens gebeurd zijn als het kindje gewoon geboren was en was blijven leven? Want dan hadden ze hem waarschijnlijk ook Tim genoemd. Hadden jullie dan ook een andere naam gekozen?
Erlida, staat er al wat tussen waar je wat mee kan? Ik ben wel heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Misschien uiteindelijk wel iets heel anders.
Wat lief dat jullie er rekening mee houden. Ik zou de naam ook zeker niet gebruiken en het ook niet voorleggen. Dat is veel te zwaar. Ik zou ook denken aan finn, jim, pim, tom.
Ingewikkeld....ik zou het gewoon voorleggen aan jullie vrienden. Als het al jaren DE jongensnaam is voor jullie zou het heel jammer zijn als jullie niet voor die naam kiezen. Stel dat (hoop het niet voor jullie) dat de vriendschap voorbij gaat en jullie niet voor de naam Tim kiezen dan blijf daar misschien je leven lang spijt van houden. Zoals al eerder genoemd: niemand heeft het alleenrecht op een naam. M.i. als je iets bespreekbaar maakt is het in the open en zijn ze er misschien wel helemaal ok mee.
Dames bedankt! Ik heb de kwestie inmiddels inderdaad besproken met mijn vriendin. En hoewel zij heeeel erg haar best deed om het niet erg te vinden en te doen alsof zij het leuk vind, kon ik aan alles aan haar zien hoeveel moeite zij hier toch mee heeft. Niet zo zeer met dezelfde naam, maar vooral de emoties die loskomen (tranen in de ogen etc) bij het horen en uitspreken van de naam. Omdat wij haar/hun absoluut niet steeds willen confronteren, gaan wij toch voor een andere naam....Het verdriet is al zwaar genoeg, en ik wil daar niet nog een extra sleep aan vast maken. Toch heel erg bedankt voor het meedenken!!!!!! We hebben inmiddels wel 2 namen gevonden waar we ons beidde in kunnen vinden: Olaf en Florian... Nu nog kiezen haha....
Wat lief dat jullie hier rekening mee houden, en wat goed dat je het bespreekbaar gemaakt hebt met je vriendin! Dat zullen ze enorm waarderen! Ik wilde Siem en Pim als opties noemen, maar ik zie dat jullie al 2 andere namen gevonden hebben! Ik vind Olaf daarvan de leukste! Succes hoor!
Goed dat je het besproken had. Ik zou precies hetzelfde hebben gereageerd als jouw vriendin: je best doen omdat je het niet wil verpesten voor de ander en je beseft dat zij die naam al lang in gedachten had. Maar intussen zou ik het vreselijk hebben gevonden. Ik heb dit eerder niet geschreven, omdat iedereen dingen anders kan ervaren natuurlijk. Maar er zijn 2 kinderen geboren in 2008 uit moeders met wie ik tegelijk zwanger was toen ik zwanger was en een miskraam kreeg (na eerdere doodgeboorte) en ik kan je vertellen. Soms denk ik nog steeds: mijn kind zou nu even oud geweest zijn. Ging nu ook naar groep 3. Had nu ook haar zwemdiploma kunnen hebben. Als het kind dezelfde naam draagt, dan wordt dat nog versterkt. Ik denk dat jouw vriendin je beslissing heel erg waardeert. Florian vind ik zelf het leukste.