Ik heb even wat ervaring nodig van mama's met wat oudere kinderen. Lars is altijd een goede slaper geweest. Als hij al eens wakker werd dan sliep hij zelf weer in. Nu is hij 20 maanden en het slapen is een drama geworden. Hij gaat keurig slapen maar rond 4 uur wordt hij ieder uur wakker en blijft dan net zo lang gillen en huilen tot er iemand komt om bv zijn tut in zijn mond te doen. Hij staat dan ook rechtop in bed. Hij houdt dit huilen wel een half uur vol De 10 min reel gaat niet op want zodra hij zijn tut krijgt is hij weer stil voor een uur en dan begint het weer opnieuw. We willen gewoon weer doorslapen zonder eruit te hoeven. Hadden jullie ukkies dit ook rond deze leeftijd?
Hai, Mijn zoontje is nu 21 maanden en heeft deze periode ook gehad , het schijnt dat meer kinderen op deze leeftijd hier last van gaan krijgen. Hidde word nu ook elke avond rond half een wakker en moet ik eerst even met hem kletsen en dan weer in bed leggen. Ik doe de deur dan dicht hij gaat niet huilen maar houd wel hele gesprekken met LALA en PO en NOO-NOO. Wel heel schattig om te horen maar ik laat hem vaak maar even ook als hij even gaat piepen. Meestal valt hij gewoon weer in slaap. Lastig is dat he ? Het schijnt ook weer vanzelf over te gaan . xxx jet
ja hey mutsie... Astrid was er een paar weken geleden ook ineens zo goed in! Die eindigde zelfs tussen ons in! Ik heb na het lezen van ons boek, het oude ritme weer opgepakt. Op tijd naar bed, papa kus geven, mama brengt haar dan naar boven, kleed haar om, zachtjes praten, aai over bol, zeggen dat ze slapen gaat en nou ja 1 ding is wel nog steeds veranderd. Ik moet haar nu wel in bed laten vallen, ipv leggen, want ik kan er niet zo goed meer bij. Het licht ging toen aan, maar hebben we weer uit gedaan en eigenlijk is het toen ook meteen weer goed gegaan! Misschien heb je iets veranderd in het ritme?