deken/dekbed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door caromama, 30 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Hallo,

mijn zoontje van 2 jaar en 2 maanden slaapt nog in een ledikantje. Hij slaapt nog altijd met een slaapzak aan. Maar ik snap dat het moment nadert dat hij in een groter bedje zal moeten, hij doet namelijk als eens wat (gelukkige mislukte) pogingen om uit zijn bed te klimmen. Is het verstandig om dan nu al vast een deken in een dekbedovertrek te gaan gebruiken in zijn ledikantje zodat hij daar al aan gewend is als hij naar een groot bed overgaat? Ik heb het gister geprobeerd, maar hij schreeuwde eerst heel de boel bij elkaar en toen hij uiteindelijk ging slapen heb ik hem wel 10 keer weer onder de dekens gelegd. Gelukkig had ik wel een zomerslaapzakje aangedaan, zodat hij niet helemaal bloot lag, maar toch. Heeft iemand dit meegemaakt of tips?

Groetjes Caromama

2. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ik heb gewoon bij mijn beide jongens vanaf 2 jaar een dekbed gebruikt.Inderdaad de eerste tijd wel een slaapzak aangelaten.maar moet eerlijk bekennen dat mijn oudste ruim 3 jaar was voor hij naar een groot bed ging.En mijn jongste slaapt al enige tijd onder een dekbed met slaapzak.... Vaak ligt hij er naast of houd hij hem vast.maar gewoon met het idee van mij dan kan hij er alvast aan wennen.En koud heeft hij het niet kamertje 18 graden en een dun pyjamatje en slaapzak...moet lukken dacht ik ...en hij ook want hij slaapt gewoon en voelt altijd lekker aan als hij eruit wil!

Succes!

Deel Deze Pagina