Bloedverlies tussen eisprong en menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kinesteet, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Wie kent dit? Sinds ik gestopt ben met de pil 3 maanden geleden, heb ik elke keer ongeveer 3-5 dagen na m'n - vermoedelijke - eisprong last van bloedverlies. Dit duurt dan ongeveer een week, of iets langer, tot m'n echte menstruatie begint. Het is niet echt dieprood bloed, maar varieert van donkerpaars en waterig tot licht van kleur en slijmerig.

De nare dingen zijn al uitgesloten door een uitstrijkje bij de huisarts en ik heb zelfs een echo gehad waar niks uit kwam. Omdat m'n vriend en ik graag een kindje willen, maak ik me zorgen of het allemaal wel goed zit daar. Ik weet gewoon niet hoe ik dit moet zien.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet een van jullie wat dit kan betekenen?

2. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    dit hebben echt heel veel vrouwen hoor. kan ook vant ontpillen zijn, of het afstoten van het eitje, of het innestelen ervan. bijna iedere vrouw heeft wel weer een eigen soort kwaaltje tussen eisprong en menstruatie.
    Succes!

3. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Dankjewel muppet, alle geruststellende woorden helpen :)
    Ik ben ook benieuwd hoe anderen hiermee om zouden gaan, maak ik me nou onnodig druk?

4. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Ik heb ook altijd spotting (roze/bruin) voor mijn menstruatie, vaak zelfs wel een hele week voordat mijn ongesteldheid eindelijk doorzet. Ik maakte mij er ook zorgen om, dus ben ik vorige week naar de huisarts geweest. Die keek mij raar aan, want volgens hem was dat echt geen reden om mij zorgen te maken. Heel normaal blijkbaar, en zeker niet van invloed op een kinderwens. Dat blijkt opzich ook wel, want in ronde 1 was ik al zwanger (wel helaas mis gegaan). Dus zelfs met spotting kan je gewoon prima zwanger worden, aldus de huisarts.

5. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ik heb dit ook, het is vooral heel vervelend, voel me altijd niet schoon dan. Sinds 2 maanden heb ik progesteron pillen na de eisprong en heb ik nergens meer last van, heerlijk!

6. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Dankjewel voor jullie reacties! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :)

Pearll, van wie kreeg jij die progresteron voorgeschreven dan? Wordt spotting dan veroorzaakt door een laag progresterongehalte? En heeft dat geen gevolgen voor je cyclus/omstandigheden van je baarmoeder?

En MomyOwl, mijn huisarts lijkt er ook weinig van onder de indruk.
    Ik vind het zo gek omdat ik hier nog nooit eerder last van gehad heb, ook niet de vorige keer toen ik eventjes gestopt was met de pil. En uitgerekend nu ik een kinderwens heb, gaat het raar doen.

Hadden jullie hier altijd al mee te maken?

7. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ja ik had een laag progesteron gehalte, volgens de gyn heeft het geen invloed op evt zwangerschap als er maar niet heel veel spotting komt. Ik vind het alleen niet erg prettig, voel mij dan niet schoon. Nu krijg ik het van de gyn voor na de eisprong de 2 weken. Ik ben wel in het buitenland onder behandeling, hier kun je het ook zonder recept verkrijgen. Ik weet niet hoe ze er in Nederland over denken.

8. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Sinds ik van de pil af ben wel ja (nu alweer bijna 2 jaar geleden). Tussendoor wel even een paar maandjes een Mirena gehad, maar zodra die eruit was had ik gewoon zoals normaal weer die spotting voor mijn menstruatie. Hoe het voor de pil was weet ik niet meer helemaal, da's te lang geleden (heb 7 jaar de pil geslikt). Maar volgens mij had ik dat toen niet, in ieder geval niet zo lang voordat mijn menstruatie doorbrak.

@Pearll: Toch wel fijn om te horen dat jouw gynaecoloog geen problemen ziet in spotting, zolang het inderdaad maar niet te veel is. Bij mij is het altijd maar weinig gelukkig, meestal zie ik het alleen maar als ik afveeg met een wcpapiertje, of heel af en toe een klein beetje in mijn onderbroek/inlegkruisje. Dus volgens mij telt dat wel als "weinig". :)

9. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Ik heb hetzelfde probleem nu deze ronde en voeige ronde

Vanaf eisprrong of paar. Dagen erna heb ik helderrood bloedverlies en wat slijm, dan wweer donkerbuin bijna zwart, dan weer alleen bruin of roze en dit hield vorige ronde wel een week aan en deze ronde ook alvanaf vrijdag en heb as zondag mn nod
    Word er gek van want dan is voor mij de hoop gelijk weg
    Had de rondes ervoor gewoon witverlies en pas op cd24 beetje bruinverlies
    Dus heel irritant
    Ga misss ook maar naar de. Ha als ik zondag ongesteld word
    Bn t no wel zat... In mei miskraam gehad en wil gewoon dat t weer lukt :(

Deel Deze Pagina