naam pas als ze geboren is

Discussie in 'Babynamen' gestart door anoswing, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Ik twijfel nog zo tussen twee namen en ik kan gewoon njet kiezen. Ik vind ze beide even leuk, passen beide bij de namen van de rest van het gezin en bij onze achternaam.
    Nu zeggen er mensen dan beslis je toch als ze geboren is, op zich een idee maar wat als ik het dan nog niet weet...
    Zijn er meer die het op deze manier gedaan hebben en wist je het zeker op het moment dat hij/zij geboren was.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn zus had twee namen tot bij de geboorte. Omdat ze het toen nog niet wist, heeft ze het gewoon gevraagd aan de mensen die in het ziekenhuis op bezoek kwamen. De naam met de meeste stemmen, is het geworden :)

3. Konijn

Konijn Niet meer actief

O! Ik kan me zo voorstellen dat het bij ons ook daarop uitdraait. We komen er ook niet uit. Nu hebben we nog wel heel lang om te twijfelen en te hopen dat een van de namen in ons gevoel de doorslag krijgt. Maar ik zou niet weten hoe we anders de knoop doorhakken.

Ik hoop dan ook maar dat ik als het kindje er is het gewoon weet. Maar daar zou ik niet op durven vertrouwen eigenlijk. Volgens mij weet ik het dan nog steeds niet.

Ik kijk nu namelijk al de hele tijd maar naar de echo-foto in de hoop dat ik op een gegeven moment gewoon 'zie' hoe hij heet ofzo. ;)

Succes met kiezen!

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    En als je partner dan voor de andere naam gaat als jij? Ik zou stressvrij willen zijn en het vantevoren samen beslissen.

5. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Ik zou wachten totdat je bevallen bent. Vanaf het moment dat je je kindje aankijkt weet je welke naam het moet krijgen.
    Wij twijfelden ook tussen 2 maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en haar de naam gegeven waarvoor we gekozen hadden. Echter toen ik haar voor het eerst zag dacht ik het is een ....! Toch heeft ze de naam gekregen waar we beiden voor hebben gekozen toen ik nog zwanger was en nu na 3,5 jaar nog spijt!!!!!

6. Konijn

Konijn Niet meer actief

Bij mijn dochter hebben we trouwens ook wel lang getwijfeld. We hebben toen wel een keuze gemaakt, maar die was altijd nog een beetje open. Maar toen ze geboren werd en de verloskundige het vroeg heb ik onze gekozen naam opgegeven. Die voelde toen ook goed en passend. Eigenlijk een vergelijkbare ervaring dus, maar dan juist precies met de goede naam. Ik kan me nu echt niet voorstellen dat we die andere naam bedacht hadden.

Het lijkt me wel heel jammer... om spijt te hebben van een naam. :(

7. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Bedankt voor de reacties.
    Aan het bezoek overlaten ga ik niet doen want dan heb ik alsnog het idee dat het niet mijn keuze is.
    mijn man twijfelt helemaal niet die weet welke naam die wilt.
    elke keer als ik zeg oke dan gaan we voor die naam begin ik dus na een paar dagen weer te twijfelen. Misschien komt het ook omdat we haar nog niet zo noemen bij de eerste noemden we steeds de naam en dan wen je er ook meer aan, nu doen we dat dus niet en heet ze zusje.

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Misschien dan toch thuis, niet in bij zijn van zus, wel de naam hardop zeggen. Ik had ook 2 namen...man vond allebei goed. 1 naam wou ik graag maar met uitspreken met achternaam werd de naam heel hard. Ben echt heel blij dat ik de 2e naam heb Gekozen.

9. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het niet kunnen, maar het is wel een optie natuurlijk. Kans is alleen wel dat je man en jij beiden een andere zouden kunnen kiezen. En wat dan...? :)

10. misa

misa Niet meer actief

Ik zou haar dan savonds onderling wel even zo noemen om te kijken of het went.

11. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    We zijn eruit! Ik werd er helemaal gek van dus wilde perse een beslissing nemen!

12. misa

misa Niet meer actief

Ooh fijn..! Ben wel benieuwd...... ;)

13. aimee83

aimee83 Niet meer actief

14. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Als ze geboren is zal ik het hier nog wel even neerzetten...nu nog even geheim...

15. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elke naam is wennen in het begin en uiteindelijk past de naam gewoon bij het kind omdat het gewenning wordt. Ik geloof dus niet dat een naam direct past bij de geboorte. Ik vond het heel bizar om onze meid ineens bij haar naam te noemen. Het klonk zo gek. Maar nu is het echt een .....

Ik zou wel voor een naam gaan VOOR de geboorte. En je zegt dat jouw man al 1 van de 2 liever wilt. Dan zou ik voor die naam gaan. Jij vindt ze allebei mooi, maar je moet hem samen mooi vinden.

16. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh je was er al uit haha. Fijn!

17. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Bij onze oudste hadden wij 2 namen die wij heel mooi vonden en we konden niet Kiezen.
    Uiteindelijk hebben we besloten haar beide namen te geven en als ze geboren was te beslissen wat haar roep naam zou worden.
    Beide namen vinden we nog steeds prachtig, maar zodra ze er was twijfelden wij geen moment meer we hebben haar beide gelijk met de zelfde naam aangesproken, die naam paste gewoon bij haar.

18. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wat bij ons beide keren de doorslag heeft gegeven is een proefkaartje. Van beide namen waartussen we twijfelden een kaartje besteld, beide keren voelde het één be beter dan het ander, en hebben we die naam dus ook gekozen! Ik lees dat je al gekozen hebt, zijn jullie het eens geworden of is het toch de andere naam?

Deel Deze Pagina