Onregelmatige en pijnlijke menstruaties na verwijdering koperspiraal

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mama to B, 8 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama to B

Mama to B Fanatiek lid

22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    #1 Mama to B, 8 feb 2020
    Laatst bewerkt: 8 feb 2020
    Zijn hier meer dames die na het verwijderen van de koperspiraal een onregelmatige/pijnlijke cyclus hebben? Duurde het lang voordat jullie weer een regelmatige cyclus hadden en/of zwanger waren?

4 maanden geleden heb ik koperspiraal laten verwijderen, deze bleek achteraf dus al een tijd te zijn uitgezakt. Hiervoor heb ik altijd een cyclus van 28dagen gehad. Hormoonvrij dus. Na verwijderen is het ineens 28 - 30 - 24 - 25. Hiernaast heb ik ineens super pijnlijke menstruaties , ligt echt krom van de pijn en vanaf aantal dagen voor eisprong tot menstruatie pijnlijke steken links. Wil sowieso een afspraak bij de gyn laten maken, om cysten uit te laten sluiten. Maar vroeg me af of er een link is tussen het verwijderen van koperspiraal..

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    De mijne bleek ook verzakt, maar vooralsnog verloopt mijn cyclus normaal.

Ik heb hem op cd1 van deze cyclus laten verwijderen en mijn eisprong was deze cyclus beduidend minder pijnlijk dan met spiraal.

3. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Ik heb mijn spiraal nog. Wil hem volgende week graag laten verwijderen. In gebruik vind ik em ideaal en zou em later wel weer willen.

Ben benieuwd hoe het is zonder koperspiraal maar kan er dus nog niks over zeggen.

Denk wel dat als je menstruatie echt zo pijnlijk is, je wellicht de huisarts zou kunnen bezoeken.

Deel Deze Pagina