Klisma voor bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door sweetangel100, 15 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik vroeg me af of er meer vrouwen zijn die hun gyn of VK voor een klisma gevraagd hebben voordat de bevalling begon.
    Ik wil dit zelf namelijk graag, omdat ik echt een trauma heb als het over ontlasting gaat en ik dus inderdaad in een tijdschrift heb gelezen dat als die angst zo sterk is dat dat dan de persweeen kan tegenhouden/inhouden. Bij mij is die angst dus echt extreem, ik ken bijvoorbeeld mijn man al lang en we zijn een jaar getrouwd, maar als hij thuis is kan ik bijvoorbeeld niet naar het toilet gaan.
    Meer vrouwen die erover denken een klisma te vragen?

2. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja ik wel...

over twee weken moet ik weer naar de vk... en dan gaan we alles bespreken over de bevalling...

dus in mijn geval ook die klisma !!
    mensen die het onzin vinden, interesseren mij niet. ik weet dat ik echt helemaal zou flippen als ik ontlasting zou verliezen op dat moment ( ookal zeggen mensen dat je daar niet aan denkt op dat moment... doe ik dat wel)

ik zou het in iedergeval gewoon vragen.. mocht ik een antwoord hebben gekregen zal ik dit in iedergeval met je delen.

3. sweetangel100

Ah gelukkig ben ik dus niet de enige...
    Ik ben eens benieuwd wat ze tegen jou zeggen. Ik hoor het wel!

Ze zeggen inderdaad dat je er op dat moment niet mee bezig bent, nou ik heb laatst een verhaal gelezen in een tijdschrift en daar was het een VK toch echt overkomen dat de bevalling van een vrouw niet doorzette omdat die vrouw heel bang was ontlasting te verliezen waar iemand bij was. Pas nadat ze die vrouw een poosje alleen hadden gelaten zette het door. Later, tijdens de nagesprekken, bleek waardoor dit kwam. Dus je ziet wel dat je er toch wel mee bezig bent!

4. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja precies...

ik zou het verschrikkelijk vinden...
    en ik denk dat andere mensen niet voor jou kunnen spreken..ikweet dat ik er heel erg mee zou zitten.. maar ik laat het je in iedergeval weten..

5. sweetangel100

Dank je wel!

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

ik zat ook te denken aan een klisma voor de bevalling. Ik vind het niet zo heel erg als het zou gebeuren maar als ik een klisma kan krijgen dan wel heel erg graag.

Ik ga het ook aan mijn vk vragen.

7. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ik heb het bij lisa niet gehad en ben een klein beetje ontlasting verloren. Maakte mij niet veel uit, maar kan me voorstellen dat er andere zwangeren dat wel hebben.

8. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Als je er nou al problemen mee hebt, (zoals jij aangeeft niet te kunnen gaan als jouw man thuis is) dan gaat het riedeltje: het maakt je geen fluit uit inderdaad niet op denk ik.

Ik denk dat je dit gewoon het beste met de VK kunt bespreken. Een beetje VK luistert hier na en bespreekt de mogelijkheden.

9. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ja ik ga hier ook om vragen denk ik. En dan nog iets, hoe gaat zo'n klisma in ze werk dan...?? :oops:

10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
  11. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    [="Marijke1985"] En dan nog iets, hoe gaat zo'n klisma in ze werk dan...?? ]

Er word een buisje in je achterste gedaan en dat spuiten ze leeg.

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nou ik vind die klisma ook ronduit schaamtevol..ik zou me daarbij nog meer schamen als ik zo zou liggen..getsie :)

13. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Je krijgt min of meer een hele erge diaree aanval ervan zeg maar. Al het water dat er in gaat, moet er natuurlijk ook weer uit. En net als diaree, kun je water niet lang ophouden. En alles wat er dan in het uiteinde van je darmen zit, komt er mee uit.

14. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Voor mij in ieder geval geen klysma meer ik mocht niet meer naar de wc en moest dus op zo'n po en dan de kramp die je hebt en daar bovenop de weeen nog ik vond het letterlijk een ramp.

15. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Whaaaaaaa klinkt wel eng zeg allemaal! :confused: Ik denk er toch nog maar even over na denk ik :( Gewoon veel producten gaan eten zodat je stoelgang goed opkomt op het eind, zoals ontbijtkoek en pruimen en zo, eet ik liever dat elke dag denk ik :(

16. sweetangel100

Ik vind een klisma helemaal niet eng. Ik krijg er ook 1 als ik bijvoorbeeld 2 weken op vakantie ben geweest (daar kan ik dus ook helemaal niet gaan). Ik had van iemand gehoord dat zodra de ontsluitingsweeen beginnen je de klisma inspuit, dus dan is alles er allang uit voordat de persweeen (en dus de weeen waarbij ontlasting eruit komt) beginnen. De klisma die ik krijg als ik op vakantie ben geweest spuit je in, je gaat even 5 minuutjes rustig liggen en dan komt het. 1 keer goed gaan en het is ook weer voorbij, leeg is leeg zeg maar :)
    Ik zou me er in elk geval veel beter bij voelen dan dat het er zo uitkomt.....

17. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik neem ook echt een klysma met mijn bevalling mijn moeder heeft dit ook bij elke bevalling gedaan.
    Mijn moeder kocht bij de apotheek gewoon een klysma en als ze weeen kreeg deed ze die klysma,ze heeft dus ook nooit gepoept tijdens haar bevalling.

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Oh wacht...dus je hoeft niet naar de dokter ofzo om een klysma te laten doen? het is gewoone en medicijn ofzo???

19. keizerin

keizerin Niet meer actief

Nee de verloskundige van mijn moeder zei dat ze het gewoon bij de apotheek kon halen en dat heeft ze gedaan zonder recept ofzo maar dat is natuurlijk wel jaren geleden dus ik weet niet of je er nu een recept voor nodig hebt maar volgens mij niet maar dat zou ik tegen die tijd gewoon aan de verloskundige vragen dat ga ik ook doen.
    En het is een dun stokje zal maar zeggen en die stop je erin en moet je dat vloeistof er inspuiten en dan duurt het eventjes en dan komt alles eruit.

20. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    ja als je het gewoon thuis kan doen dan is het natuurlijk al ene iets ander verhaal... Ik ga het gewoon ff met me VK bespreken ;)

Deel Deze Pagina