Klisma voor bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door sweetangel100, 15 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Zo'n klisma lijkt me ook niet geheel pijnloos als ik dat zo lees ....

Groetjes,
    Nikki F

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Jawel joh. Het is gewoon een dun slangetje en daar laat je water door in je endeldarm lopen.

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Die wat ik krijg na een vakantie is gewoon een spuit, maar dan zonder naald en een wat langer uiteinde eraan, zeg maar.... Voor diegene die paarden hebben: lijkt een beetje op een wormenspuit haha.

4. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik heb ook een klisma gehad. Maar ik was al helemaal leeg, dus er kwam niets meer uit. Gelukkig was ik optijd op de wc

5. sweetangel100

Ben net bij de VK geweest. Was geen probleem, heb de klysma al gehaald in de apotheek. Ze zei: doe m maar bij het kraampakket en dan zeg ik wel wanneer je het moet doen!

6. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ooh vet... ik was het in alle haast die er altijd heerst bij de vk... vergeten te vragen...!!!
    nou dan doe ik dit alsnog volgende week.
    want dan zouden we het sowieso over de bevalling gaan hebben...

ben blij dat jij het in iedergeval al in huis hebt :D

7. sweetangel100

Vervelend is dat he, als ze zo gehaast zijn?? In de praktijk hier zitten er 2 en 1 neemt altijd alle tijd (die van vandaag), heerlijk is dat...

Ik ben ook blij dat ik het gevraagd heb, niet echt iets voor mij :)

Mijn man lachtte zich rot, omdat ik er nog nooit met hem over gesproken heb hahaha

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Mijn schoonzus zei dat ze het in Turkije standaard geven. (tenzij je op een moment komt waarop het niet meer kan natuurlijk)
    Je krijgt gewoon een pilletje ofzoiets geloof ik. Ik hoop het maar hehe..

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Een pilletje is geen klisma hoor. Zal wel een effect hebben dat je leegloopt, om het zo maar even te zeggen, maar t is geen klisma.

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nee het is wellicht geen klisma..maar het gaat er toch om dat men de angst heeft dat tijdens de bevalling de behoeftes de vrije loop nemen of niet?
    Maakt dus niet uit of het met een klisma wordt voorkomen of met een pilletje :)
    Het ging me er dus om dat dat dus wordt voorkomen hier standaard...zeggen ze en dat hoop ik dus ook..

11. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Voorbeeld van zo'n klysma die je bij de apotheek kunt kopen is MICROLAX... kost +/- 1,40 euro per stuk....ik heb er 2 in huis...weet nog niet of ik ze ga gebruiken, maar voor de zekerheid....mocht het gewoon gebruiken als de bevalling zich aankondigt. Het zou zelfs volgens de vk bevorderend kunnen werken voor de bevalling omdat je als het ware plaats maakt, aangezien het allemaa krap tegen elkaar aandrukt en als je darmen vol zijn het moeilijker kan gaan....nou ja ik zie wel of ik het gebruik.... je moet idd lange uiteinde inbrengen achter....het tubetje wat eraan vast zit leegknijpen en ingeknepen houden als je het weer eruit haalt.... zolang mogelijk ophouden en dan ervoor gaan op de wc...dus je kunt het in principe zelf gelukkig

12. sweetangel100

Ik heb Norgalax. Moest op recept. Je krijgt het wel niet vergoedt. Kostte 1,20 euro.

13. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    nou die 1.20 krijgen we niet eens vergoed ...??? BELACHELIJK

:)

volgende week moet ik het echt niet vergeten te vragen.

14. sweetangel100

De apotheker zegt tegen me: dat krijg je wel niet vergoedt.
    Het kwam er zo uit alsof het heel wat kostte.
    Dus ik zag de bui in mijn beurs al hangen: wat kost het dan?
    Zegt hij: 1 euro 20.
    :) ik zeg: nou dat overleven we nog wel haha

Nee Saraah, dan kun je het ook alvast in huis halen, is wel fijn stel dat het vroeger zou beginnen :)

15. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    die microlax en norgalax zijn eigenlijk dezelfde alleen een ander fabrieks naampje wij gebruiken ze ook in het verpleeghuis waar ik werk. maar mij lijkt het helemaal niks zie het wel eens bij die mensjes zitten heel de tijd op de pot met het idee dat ze moeten maar er komt niksmeer.

16. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hahahaa...

nee daarom, moet het echt niet vergeten..
    maar die zwangerschapsdementie is toch wel erg aanwezig merk ik.... ik schrijf het denk ik gewoon op.

17. sweetangel100

@tweety: alles liever dan dat het tijdens de persweeen komt... Daar hou ik een trauma aan over... Laat mijn darmen maar lekker leeg zijn :)

@saraah: stop een briefje bij je zwangerschapskaart?

18. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja ga ik doen...
    ik schrijf altijd miljoen dingen op...
    en dan ben ik daar en denk ik: aaach hoef ik niet te vragen... en dan sla ik ook een paar belangrijke vragen over..
    dus deze ga ik DIKGEDRUKT opschrijven ;)

19. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    zelf nooit gebruikt tijdens (voor) de bevalling, maar weet wel dat het tijdens de weeën net leek alsof ik ontzettend nodig moest, maar de vk zei dat bijna iedereen dat heeft en dat al zou ik moeten er nog niks uitkomt omdat andere spieren ofzo bezig zijn op dat moment (persen), dan nog al zou het gebeuren nou ja jammer dan dat zal mij toch echt aan mijn **** roesten ;)

heb ooit 1x een klisma gehad en vondt het afgrijselijk...maar kan me goed voorstellen dat men bang is dat het tijdens de bevalling gebeurt...

20. Niet meer actief

goh...

Deel Deze Pagina