Klisma voor bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by sweetangel100, Jun 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Nou dat hoeft voor mij niet, ik zal niet de enige zijn die moet poepen bij de bevalling, ze zijn heus wel wat gewent,
    als het begint ga ik misschien nog wel even snel nd wc, een dikke scheet laten lijkt me net zo schamen :oops:
    m'n buurvrouw kraamverzorgster zegt, dat hoort er gewoon bij, niet druk om maken. :)

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Toevallig was er gisteren een vrouw op tv die een klisma kreeg. Zo'n programma op RTL, waarbij iemand die veel te veel en slecht eet, onder handen wordt genomen. Geen idee hoe het eigenlijk heet.

Offtopic: Mensi, het wordt nu wel heeeel spannend he. Het kan echt niet lang meer duren.

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik hoef ook geen klisma voor de bevalling. De ontlasting die je evt. verliest is nl ook niet heel je darminhoud hoor!

Kan me er niet druk om maken.. hoort er idd gewoon bij! Er zijn wel ergere dingen in de wereld!

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja zeker hoort het er gewoon bij.
    De gyn en vk zeiden ook tegen mij dat hun dat ongeveer elke bevalling meemaken, dusdat het voor hun niet meer dan normaal is.
    Het gaat me ook niet om hun, maar om mijn eigen gevoel en ik weet dat ik me daar ontzettend druk om maak, en toen zei de vk dat als je er zo erg mee bezig bent dat het dan de persweeen kan stoppen, dus dat is ook niet goed.
    Ik maak me al druk genoeg om de bevalling en wil me niet daar ook nog eens druk om maken, nu is er tenminste 1 zorg minder :)

5. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Niet gehad een klisma.. ik kwam met 9 cm op het zkhs, dus daar was niet echt tijd voor. De gyn zei al dat er nog wat in mijn darmen zat en dat dat er eerst uit zou komen, en dat was ook zo, 2 keer , voelde het en zag ook dat ze wat weghaalden, op het moment kon het me weinig intereseren, was er ook op voorbereid ;)

Maar je maakt je er nu miss druk om op het moment intereseert je het echt niets :)

6. Niet meer actief

het zou niet eens in me opkomen om dat te doen, wanneer ga je dat dan doen? Tijdens de weeën? Want dat is eigenlijk wel het moment dat het komt (en ik geloof nooit dat het door klisma wegblijft want je perst behoorlijk hard)
    Of 1 dag voor de bevalling? Dat is lastig, want je weet immers niet wanneer het zover is. 1 week ervoor? Stop je intussen dan met eten?

7. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Ahun zal ik dan maar lekker zeggen dat ik de boel goed heb ondergescheten haha.

Nee hoor maar er kwam zeker wat mee, ik had van tevoren gelezen dat vk's blij zijn met poep want dan pers je goed. DUs ik had echt zo iets van eah ik doe het goed. En de v'k vond het heel normaal hoor, ze deed gene knijper op haar neus ofzo.

8. sweetangel100

@ Gupsie: de gyn zei tegen mij dat hun me zouden zeggen wanneer ik t moet doen. Tijdens de ontsluitingsweeen, maar voor de persweeen.
    Je bent dan echt helemaal leeg, dus er komt niks meer.

9. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    huh en dan moet je zelf die buis in je anus doen?

Ik snap het even niet. Dus je moet dan ZELF die klisma doen of moet je tijdens de ontsluitingsweeen nog naar iemand toe?

10. sweetangel100

Dat is geen buis haha
    Een klisma is gewoon een tubetje dat je zelf leeg spuit.
    Ik heb echt een 'ontlastingstrauma' , kan bijvoorbeeld op vakantie ook nooit naar het toilet, dus heb al vaker een klisma gekregen daarvoor, doe je altijd zelf.
    Alleen bij een bevalling moeten ze je zeggen wanneer, zodat je t niet te vroeg doet, want stel dat het dan nog lang duurt en je eet nog wat dan heb je er niets aan gehad!

11. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ow aha nu snap ik hem, ik zie meteen patty brard voor me als ik ana een klisma denk die op ene bed ligt met die buis in haar ... en een vrouw erbij die de boel checkt haha

12. sweetangel100

Hahaha ik zag me al helemaal liggen, met zo'n buis in mijn kont haha
    Die klisma's van patty daar werd je echt doorgespoeld, dat is bij deze gewone niet zo. Gewoon een soort gel is het, die spuit je erin. Na een minuut of 5 werkt het en komt alles eruit. T is dus wel fijn als je een toilet in de buurt hebt en dat het toilet vrij is :)

13. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    whaaa ja idd daar zou ik maar rekening mee houden. Nou gewoon wat spuitjes en gel in de aanslag houden dan maar!

14. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    baaaahhhh Patty brard met een buis in haar .... :| :( :confused: Moet het hier over gaan meiden?

15. sweetangel100

Hahaha je hebt toch al gegeten of niet Marijke? ;) :)

16. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Even een tip, ga nadat je het hebt ingebracht op je linkerzij liggen.. dan werkt het beter!!!

17. sweetangel100

Dank je voor de tip! :)

18. jacky

jacky Actief lid

Dec 17, 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    ik had ergens gelezen dat je lichaam dat zelf regelt,dat als de bevalling zich aankondigt je van zelf naar de toilet moet door de hormonen.
    groetjes jacky

19. sweetangel100

Ja dat klopt, maar toch verliest het merendeel van de vrouwen ontlasting tijdens het persen. (volgens mijn VK) ... Mijn moeder vertelde dat ze het bij mij heel erg heeft gehad en bij mijn broertje niet...

20. simalex

simalex Bekend lid

Jun 6, 2006
    893
    0
    0
    verzorgende IG
    Beetgumermolen (Friesland)
    Je hebt wel verschil tussen een hoogopgaand clysma (das eentje met een slang van 20 cm) en een gewoon clysma (norgolax/microlax)
    En dat van patty brard is een darmspoeling...

De eerste wordt door een verpleegkundige gedaan en dan moet je op je linkerzij liggen. De 2de kun je zelf doen.

Groetjes Simone

Share This Page