Volgens mij mag je een hoog opgaand klysma ook zelf doen als je dat kan.. Er kan nl niet veel fout gaan. Ook bij een microlax/norgalax is het het beste als je op je linkerzij gaat liggen..dan werkt het toch beter (doen we op mijn werk nl ook)
Bij ons is de vraag alleen wie het eerst de pineut is... Ik sta iig open voor een klisma, want ik moet ook niet denken aan poep bij mijn bevallingsbeelden, dat is een spelbreker...
joh probeer er niet teveel op te focussen. Kijk ik heb gelezen dat sweetangel er altijd last van heeft. Dus ook thuis en op vakantie. Als je normaal nergens last van hebt laat het dan aub los. Een klisma voor een bevalling is echt niet heel normaal hoor. Ik hebt de eerste tijd voor de bevalling me er ook druk over lopen te maken. Kan me niet voorstellen dat er iemand is die voor het 1 zwanger is die zich niet druk maakt over poep bij de bevalling! Maar als het ineens zover is dan komt het allemaal goed hoor. Het is echt normaal en de vk is blij omdat je dan juist goed perst. Probeer het een beetje los te laten.