Klisma

Discussie in 'De bevalling' gestart door Es1981, 6 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es1981

Es1981 Actief lid

Even een vraagje. Hoorde/ las (weet ik niet meer) dat sommige verloskundige je voor de bevalling een klisma geven.
    Op zich lijkt me dit best een goed idee, om genante momenten tijdens de bevalling te voorkomen.
    Heeft iemand hier ervaring mee en wat is jullie mening hierover. Is het misschien wat overdreven???

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    volgensmij deden ze dan 30,40 jaar geleden, ik heb het iig bij geen 1 van de 4 bevallingen gehad of aangeboden gekregen.

3. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik heb wel een klisma gehad.
    maar ik was al leeg, dus echt veel zin had het niet.

Vond het iig niet vervelend

4. Niet meer actief

die genante momenten krijg je evengoed wel! Het hoort er gewoon bij en is de normaalste zaak van de wereld.

5. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb erom gevraagd omdat ik weeën had maar het gevoel had dat ik nog 'moest'... het was voor mij IDEAAL, voelde me er heerlijk door :rolleyes:

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik kreeg het mee naar huis om zelf te doen de ochtend dat ik werd ingeleid, dus voor ik naar het ziekenhuis moest... je kan ze ook zelf kopen bij de apotheek.. het heet microlax.

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

8. Es1981

Es1981 Actief lid

He thanx

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

No thanx... :)
    Ik heb die klisma trouwens wel gekocht, maar niet gebruikt... En ik heb echt een ontlastings-trauma, maar dacht er op dat moment echt niet aan!

10. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb bij mijn tweede een klisma gehad en ik vond het verschrikkelijk! Man, wat voelde ik mij beroerd. Dan heb ik liever dat er wat uitkomt tijdens de bevalling. Dat zijn de verloskundigen toch wel gewend hoor!

11. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    voor mij ook nooit geen klisma meer

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    met een clysma ben je niet per definitie leeg hoor!
    Een clysma zetten is overgerigens geen lekker gevoel... tenminste......
    Ik heb er zelf nooit een gehad maar er wel de nodige gezet!
    Als je een normaal ontlastings patroon hebt zou ik niet teveel klooije met dit spul!
    Ik weet niet of dat als je ingeleid word het erbij hoort.
    De bevalling begint onnatuurlijk dus dan kan ik me er eerder iets bij voorstellen!

Wat wel is dat als de darmen echt moeten werken, de weeën "beter" worden dus misschien vandaar die clysma's????

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik vond het niet vervelend hoor... ik voelde er weinig van. Bij het ziekenhuis waar ik was werd het idd standaard meegegeven als je werd ingeleid, je mocht het ook een zuster laten doen bij je... nee dan toch maar liever zelf

14. Jelyor

Jelyor VIP lid

16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    ik heb ook een klysma gehad.ik had er niet om gevraagt ,maar kreeg er gewoon eentje.Ik moest het eventjes inhouden om de klysma zn werk te laten doen,maar dat ging dus echt niet.ik ben uit mn bed gesprint en alles kwam eruit.niet echt fijn,want had al weeen en toen had ik nog meer buikpijn door dat laxeermiddel.
    Hopelijk krijg ik het nu niet weer.

Deel Deze Pagina