Klitjes/knoopjes in babyhaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LieveMamaTrix, 14 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Mijn dochter heeft de laatste dagen een vogelnestje op haar hoofd... Vooral in haar nek, waar ze een goeie 'mat' :D heeft, zitten wat knoopjes. De haartjes een voor een lospeuteren is een heel gedoe... Heeft iemand een tip om dit weer er uit te krijgen en wat kan ik er preventief tegen doen? Koppie in de olie?

2. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    hier zelfde probleem dus lees mee voor de gouden tip

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Je kan een plantenspuit vullen met een mix van water en een beetje antiklit, dat in het haar spuiten (niet te veel, wordt zo vettig dan) en kammen :)

4. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

Zo doe ik t ook :)
    En ik kam haar haar zeker 2x per dag (niet elke keer met anti klit en water )

5. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had ook steeds knoopjes tot ik de eerste keer met haar bij de kapper ben geweest. Ze was toevallig mee en het kwam ter sprake. Toen heeft ze de puntjes geknipt en sindsdien geen knopen meer!

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heel bekend probleem! Mijn dochter heeft veel en lang haar, en al vanaf dat ze 5 maanden was klitte alles samen op haar achterhoofd.

Wat hier heeft geholpen, was een klein beetje cremespoeling nadat ik haar haar gewassen had. Met die cremespoeling kamde ik dan voorzichtig alle klitten uit.

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik heb de haren een stukje korter geknipt:D ze liggen toch bijna alleen maar en die klitten gaan trekken wat natuurlijk pijn doet.

8. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ze heeft hier ook veel haar en vooral lang. Bovenop is het geen probleem maar achter is het geen gezicht, zit al een kale plek en de rest is echt net stro! Ze heeft ook lange haren in haar nek maar dat blijft mooi gelukkig

9. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier heeft mijn dochter er nog geen last van, maar heb zelf erg veel krullen en dus vaak klitten in mijn haar, ik spuit altijd gliss kür anti klit spray in voor het kammen, en dan kan ik er met een borstel zo doorheen, misschien helpt het bij de kleintjes ook.

Ook is er zwitsal anti klit shampoo, iets om te proberen?

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Erg herkenbaar. Ik was het haar van mn dochter soms alleen met crèmespoeling (zonder shampoo dus) en dat helpt gek genoeg echt enorm. Het wordt dan ook iets zwaarder en gaat minder pieken en daarom minder klitten. En de klitten die er in zitten gaan er veel makkelijker weer uit.

11. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    bij de toko verkopen ze van het merk soft en precious creme voor haar. ruikt heerlijk en kammen gaat echt makkelijk nadat je dat er insmeert. mijn meisje heeft hele kleine krulletjes en niet helemaal glad haar dus klit ook. de kam vliegt er echt doorheen als ik die creme erin heb gesmeerd..

Deel Deze Pagina