Hai sinds vrijdag op zaterdag nacht heeft mijn jongste van 4 nu de waterpokken het begon met een heftige pseudokroep aanval en volgde zich op met verstopte neus veel hoesten etc Erna ontdekte ik 2 op zijn rug en 1 plekje naast zijn oog De arts zei dat bij zijn oog krentenbaard baard was en rest waterpokken Ben dus gaan smeren met fucidine zalf Nu is het zo dat 1 zo pok op zijn rug een grote plek geworden is en open is (zie foto ) Ben sinds gisteren nacht ook gaan smeren met fucidine voor de zekerheid Heeft iemand ervaring met zulke grote plekken en tips ? Ik doe ook elke avond voor slapen gaan in badje met een zakje zemelen en smeer de rest is met verkoelende gel Overdag valt de jeuk mee en afgelopen nacht ook niet gehoord Nacht ervoor drama zo jeuk
Nee , onze knul had kleine vlekken. Heel veel meer dan jn bad met zemelen (ook goed uitknijpen en dan lekker op de huid smeren), vsm waterpokken verkoelende creme en luchtig kleden. Je hebt pech dat het zo warm was afgelopen dagen en zal het meer graan broeien. Zoveel mogelijk koelhouden, veel meer kun je niet doen. Beterschap!!
Ik vind die grote plek er wel eng uit zien. Mijn oudste heeft een keer een flinke huidontsteking gehad aan zijn onderarm en kreeg toen een ab-kuur. Ik zou persoonlijk dat nog even aan de dokter laten zien... of anders streepjes zetten , dat je kunt zien of het rode deel in omvang toeneemt...
Ja ik smeer nu 3x per dag met antibiotica creme Hij heeft geen koorts is actief Ik kijk het even aan tot morgen Hij is al aan het drogen volgens mij Mischien dat ik morgen toch even langs HA ga voor zekerheid
Ik herken die grote plek niet als waterpok maar goed het is een plek waar je kindje bij kan en het jeukt dus met krabben erbij kan ik me een voorstelling maken, maar vind t wel een bizar grote plek. Zou met oog op evt littekens even navragen wat te doen omdat zo veel mogelijk te beperken. Foto is maar 1 beeld en ziet er in t echt vaak anders uit maar huisarts even dubbel checken lijkt me geen kwaad kunnen.
Hij heeft ook 1 plek krentenbaard bij zijn oog Dus zou zo maar kunnen dat het een combi word van beide Morgen ochtend bel ik wel eventjes voor de zekerheid de huisarts. Weet wel dat me andere toen een AB kuur nodig hadden die zaten onder de krentenbaard
Hoe donker is die plek? Mijn zoon ligt nu in het ziekenhuis met waterpokken. Hij kreeg hele grote pikzwarte plekken op zijn romp. Waarschijnlijk probleem met bloedstolling. Was geen krentenbaard. Houd het heel goed in de gaten. Heeft hij ook koorts? Drinkt en plast hij veel? Kan hij zich nog goed bewegen? Mijn zoon is nu kleine week ernstig ziek van de complicaties vd waterpokken. Dus zeker langs huisarts gaan @Mybrand2018
Jeetje wat een plek, ik zou morgen nog even laten controleren bij de huisarts en inderdaad aftekenen. Ik hoop dat het een beetje vlot zal genezen. Beterschap.
Wat heftig beterschap Hij drinkt eet goed speelt gewoon lekker druk zoals altijd De plekken zijn niet zwart meer als een brandplek als je snapt wat ik bedoel Heb je een foto van de plekken van je zoontje ? Ik ga morgen zeker even bellen om 08:00 voor de zekerheid
Nou ben net terug Ik had om 11:20 een afspraak en ben net pas terug. Ze zei zijn idd ontstoken en flink ook ze heeft me een antibiotica gegeven flucloxacillin een roze suspense ben er niet mee bekend 3x per dag 10ml hopen dat beter gaat Bedankt voor jullie reacties ik houd jullie op de hoogte
Was zo gedoe de antibiotica was niet op voorraad moest naar het ziekenhuis de apotheek daar. Eenmaal daar enorme wachtrij Zo is je halve dag weg
Dan heb je nog geluk. Ik had pas dat de antibiotica nergens voorradig was. Niet in omliggende apotheken en ook niet in het ziekenhuis. Sterkte en hopelijk knapt tie snel op!
Bedankt!! Oh dat is balen wat voor antibiotica was dat ? Ja ik was er ook bang voor als het niet zou zijn zou ze overleggen voor een andere. Maar gebeurd steeds vaker dat er iets niet voorradig is Laatst had ik voor me schildklier medicijnen andere merk nou ik werd er echt ziek van heb toen meteen gevraagd om het merk wat ik altijd had
Ik weet het niet meer. Was onderhoudskuur voor 6 weken. Vervelend idd hè dat medicatie er niet is. Mijn man slikt al drie jaar een ander medicijn omdat het eigenlijke er ‘tijdelijk’ niet is.