Graag jullie ervaringen... Waarom slik je het? Welke soort? Voor hoelang? En wat deed het met je? Bijwerkingen gehad? Ik heb postnatale depressie en twijfel heel erg of ik de pilletjes wel inneem! De HA en psycholoog vertelden mij dat ik emotioneel uitgeput bent en dat de pillen zouden helpen om weer tot rust te komen!
ik heb ze geslikt een jaar of 4. maar voor een angststoornis en dat is niet hetzelfde als waarvoor jij ze zou moeten slikken. de bijwerking waren de eerste 7 weken vreselijk ik ga je niet vertellen welke want ik vind dat niks voor jou om nu te horen. ik zou ze toch aanraden zeker in jou gemoedstoestand. een postnatale depressie is goed te genezen met goede hulp en medicatie. ik ben ook 15 kilo aangekomen welke er nu weer ruim af zijn je krijgt meer honger. ik kan zo gauw even niet meer op de naam komen welke ik ahd. maar denk dat het allemaal weinig uit maakt.
Ik heb ook een jaar een antidepressivum geslikt, voor een depressie in combinatie met automutilatie. Ik had zoloft en heb veel last gehad van de bijwerkingen en ben inderdaad net als Yinte ook behoorlijk aangekomen. Ging er wel snel af na het afbouwen trouwens. Hoewel ik de bijwerkingen de eerste weken echt niet tof vond, ben ik erg blij dat ik aan de pilletjes ben gegaan, want het heeft me echt geholpen. Ook ik raad aan om het te doen... Succes en sterkte!
doen joh! Ik heb het gezien bij mensen die dichtbij staan en eindelijk kregen ze weer wat rust om gewoon eens adem te halen. Ik zou als het om mezelf gaat niet eens meer twijfelen!
Ik heb ze geslikt. Voor een PND; va dat Iris 3 weken was tot een jaar (je moet ze en tijd doorslikken). Ze hebben mij erg goed geholpen en ik had nauwelijks bijwerkingen (wel wat aangekomen, maar als dat t ergste is . Ik zou t aanraden dus.
Ik slik al dik 7 jaar Cipramil. Ik heb een persoonlijkheidsstoornis. De medicijnen werken voor mij heel goed, ben de eerste weken wel een beetje duf en van de wereld geweest. Maar functioneer nu zoveel beter!
Ik slik al jaren Efexor. Gestopt voor en tijdens mijn zwangerschappen. Na de geboorte van Sverre in een enorme depressie beland, erger dan ik tot dan toe had meegemaakt (en ik heb er veel gehad!). Eerst een tijdje cipramil gehad maar dat werkte niet goed genoeg. Toen weer Efexor en dat ging goed. Nu, de dag na de bevalling van Mette en Bjarne ben ik meteen weer begonnen. Ik wilde het niet weer afwachten of het fout zou gaan. Efexor werkt ook op het noradrenaline systeem en daardoor word ik er niet zo sloom van als van andere AD's (heb er heel wat geprobeerd). De bijwerkingen vallen ook mee. Ik denk dat je niet te lang moet twijfelen over beginnen met AD. Voel je niet 'zwak' ofzo omdat je het niet alleen zou kunnen, echt niet! Het geeft inderdaad een hoop rust, en net dat steuntje in je rug wat je misschien nodig hebt om alles op een rij te krijgen en te leren omgaan met je verdriet en je verlies. Je hebt nogal wat meegemaakt, aan je onderschrift te zien. In ieder geval heel erg veel sterkte.
heb ze gehad ong 9 maanden geslikt ik had een zware depressie kreeg er veel energie van en kon weer genieten van mijn kids
Ik heb Seroxat gehad na mijn 2e bevalling,zat tegen een PND aan. Ook na mijn scheiding kreeg ik Seroxat,maar toen ik merkte dat ik verslaafd werd,ben ik af gaan bouwen,ik kreeg er een droge mond van,en was slaperig,maar kreeg wel mijn eigenwaarde weer terug! Ik voelde me keigoed als alleenstaande moeder Daarna Oxazepam gebruikt,in normale dosis uiteraard,en niet lang hoeven te gebruiken gelukkig.
Ik zit nu bijna een half jaar aan de Citalopram (20mg). Dit omdat ik na de geboorte van mijn meisje nog verder in een depressie raakte dan die waar ik al ongeveer sinds mijn 19de in zat. De bijwerkingen waren in het begin: trillende handen, oorsuizen, 0 libido. Nu is het alleen nog maar 0 libido. Maar ik begin nu wel te merken dat de werking verminderd. Maar daar ga ik mee naar het ggz, misschien dat ik iets anders nodig heb of een hogere dosis.
Ik gebruik Sarotex. Ook voor een PND. Slik ze nu 1,5. En ja je moet idd een tijd doorslikken om een terugval tegen te gaan. Ik ben sinds 14 dagen aan het afbouwen. Mag eindelijk gaan stoppen, maar ja, dat kan niet ineens. Belangrijkste bijwerking die ik had/heb, is dat ik veel vocht vasthou. En dus echt mega aankwam door die rommel. Maarja.. Dan is de keuze, slank lijf en beroerd in je koppie. Of dan maar een tijdje iets dikker en rust in je hoofd.. Ik heb de laatste optie gekozen, en nu ik afbouw zakt mijn gewicht ook weer.
ik gebruikte seroxat 20 mg vond de bijwerkingen vreselijk ook bij het afbouwen! heb het 8 jaar geslikt, 20 kilo ervan aangekomen maar met afbouwen vlogen ze eraf pilletjes hebben me wel geholpen! had een depressie
mijn man slikt oxenban sinds de geboorte van onze kinderen kan hij de drukte niet aan. snel boos...alles mislukt. Als hij naar ze werk gaat slikt hij ze niet.omdat hij er niet mee bus mag gaan rijden.In het weekend heeft hij meer woeden aanvallen dus dan op vrijdag middag na zijn werk neemt hij een pillentje zo dat hij rustig het weekend in kan.en lekker kan genieten van zijn gezin en het help echt heerlijk
Waarom slik je het? Omdat ik last heb van stress en paniekaanvallen/hyperventilatie Welke soort? Paroxetine 20mg per dag Voor hoelang? uhh zolang ik denk dat ik het nodig heb. Gebruik het nu ongeveer 3 maanden. En wat deed het met je? Eerste instantie merkte ik niks maar als ik terug kijk merk ik dat ik wat rustiger ben. Bijwerkingen gehad?ja! heel erg moe, moe en nog eens moe! de hele dag willen slapen en koppijn. Ook heel even wat ergere paniekaanvallen gehad. duurde ongeveer 2 weken toen de bijwerkingen over waren..
ik gebruik al sinds eind 2006 seroxat, en ik kan niet meer zonder, ik merk dat ik direct ontwenningsverschijnselen krijg als ik mijn medicijnen vergeet. Maar ik kan zonder AD niet normaal functioneren, dus ik ben erg blij dat er seroxat is, het haalt de scherpe kantjes ervan af bij mij en ik kan weer normaal functioneren en slapen. Heb dit medicijn trouwens ook tijdens mijn zwangerschap gebruikt van mijn dochter en zij heeft er niets van gemerkt. xxx
Een paar maanden geleden heb ik oxazepam 20mg geslikt ivm paniekaanvallen. 20 mg was voor mij zo sterk dat ik gewoon niet meer op mijn benen kon staan. Viel letterlijk om. Dosering is toen verlaagd naar 10 mg, ging lichamelijk beter,maar werd er geestelijk helemaal door afgevlakt. Ben er mee gestopt omdat ik zwanger wilde worden. Nu heeft de arts ze me weer voorgesteld maar heb geweigerd omdat ik totaal niet mezelf meer ben met die pillen dus ga het nu eerst zonder pillen proberen
Ik heb al 10 jaar cipramil. De enigste bijwerking die ik heb is dat ik meer slaap en vaak moet gapen. Dat is rottig maar ik ben nu veel rustiger van mezelf. Zonder medicijnen heb ik telkens de neiging overspannen te worden omdat ik me om álles druk maak. (En daarbij krijg ik vreselijke paniekaanvallen.) Is nu nog wel maar gelukkig veel minder. Ik slik 20 mg per dag,heel weinig maar het maakt mijn leven een stuk rooskleuriger! oh ja: ik ben er zeker niet dikker van geworden en mijn libido is nog even hoog als daarvoor Adriana.