We gaan 10 dagen naar moskou in augustus met dochter van dan 1.5. Ze heeft geen aparte stoel maar mag meenemen kinderwagen (als baggage incheken) en 12 kg mee in tas in vliegtuig en nog eens 10kg baggage We hebben joolz (11kg 2 delen) en we hebben armadillo van mamas papas 8kg 1 deel buggy. Die armadillo kan ook tot gate geloof ik bij klm. We hebben reisverzekering welk dus 1 jast oude wagen 100% verekerd (armadillo) bij schade of 50% van jools dan (die is dan bijna 2 jaar oud) We willen liefst joolz meenemen ivm metro etc is dergelijke buggy kan met elevator op en trappen makkie etc. Maar wat ik mij afvraag is: - joolz buggy altijd onderstel incheken bij klm europe of niet? Kan dat gewoon tot gate en daar uit elkaar? - is het raadzaam travel bag huren voor joolz omdat verzekering schade totaal bedrag niet verzekerd? - hoe kan je bij schade decraleren bij verzekering? Moet je ervoor fotos maken van wagen/buggy dat er geen krassen opzitten bijvoorbeeld?
Moskou is enorm kinderwagenonvriendelijk als je geen auto hebt dus ik zou kiezen vor een makkelijk opvouwbare, lichte buggy.
Ten eerste zou ik sowieso voor een hoes gaan ongeacht of je de kinderwagen of buggy meeneemt. Er is namelijk niks ergers dan dat je in Moskou bij de bagageband staat en je kinderwagen/buggy is stuk. Dus staar je niet blind op hij is toch verzekerd want het verpest je vakantie flink als je zonder vervoer voor je kindje zit. Ik weet niet hoe bij KLM zit, maar bij Transavia geldt dat de buggy max 7kg en een paraplu model moet zijn. Dus ook jullie buggy valt daar niet onder. In principe mag je ze dan allebei niet meenemen, maar dat hangt er soms ook net vanaf wie je treft bij de incheck balie. Ik denk trouwens dat ik bij een city trip voor een kinderwagen zou gaan. Dan ben je toch vaak op pad en jullie kindje zal vaak een middagdutje doen in de kinderwagen. Daarnaast is de Joolz ook fijn hoog dus ook te gebruiken als kinderstoel op een terras/restaurant.