KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dahlia, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Juist wel om veiligheidsredenen: dikke mensen nemen meer plek in in het gangpad bij een evacuatie. Dikke mensen komen minder snel uit hun stoel bij een evacuatie of moeten zelfs geholpen worden terwijl daar geen tijd voor is. Dikke mensen zitten vaak genoeg 'klem'. Dikke mensen kunnen het zwemvest niet snel genoeg om krijgen of kunnen er zelfs niet bij.

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dit was precies de reden voor mij om af te vallen. ik kreeg de gordel maar net om in het vliegtuig. ik paste echt wel op de stoel hoor, maar ik dacht, dit nooit meer en ben toen in 6 weken 20 kilo afgevallen. tis wel een stimulans hoor.

wat betreft het stukje, ik vind het ook terecht.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, maar wat als dat niet gaat?

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Aan de ene kant vind ik het wel terecht. Vind het absoluut niet fijn om zelf een gedeelte van mijn stoel kwijt zou zijn omdat ik een persoon met overgewicht naast me zou hebben.

Vind wel dat als iemand overgewicht heeft met een medische reden dat er dan niet voor betaald moet worden. Deze mensen kunnen er niks aan doen lijkt mij en vinden het al erg genoeg.

Iemand die zijn eigen vol vreet en daardoor te dik is ja dan kan ik er inkomen dat deze personen bij moeten betalen.

Maar goed hoe kom je achter dit soort dingen. Dan is ind een medische verklaring van een arts wel een goed idee.

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik vind dit echt heel moeilijk. Het is eigenlijk een beetje discriminatie. Anderzijds is het natuurlijk ook zo dat lange mensen extra moeten betalen en kleine kindjes ook verplicht een eigen stoel moeten.

Ik zou er ook niet blij mee zijn als ik 8 uur vliegen naast een heel dik persoon zou moeten zitten.

Medisch of niet medisch is ook moeilijk. Want is een geestelijk probleem dan medisch of niet medisch? Geestelijk niet lekker in je vel zitten en daardoor gaan eten komt ook heel veel voor.

Ik zou dan toch zeggen, maak een paar grote stoelen in een vliegtuig, en vraag daar iets meer voor. Maar niet iemand dubbel laten betalen. Zo worden dikke mensen die het al niet zo breed hebben dubbel gestraft.

Het blijft een moeilijek kwestie dit......

6. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Terecht!
    Ik heb het meegemaakt. Nou, je zit echt niet lekker hoor, met het vet van het been van de persoon naast je half op mijn eigen stoel. (En zo breed zijn die stoelen nou ook niet). De leuning kon idd niet omlaag en dan zit je uuuuuren tegen die warme vette massa aan, van zo'n Amerikaanse. Of ze nou ziek was of niet, ik zat echt niet lekker! En zij zat maar chocoladerepen te (vr)eten! En slapen kon ik ook niet!

Ik heb om een andere stoel gevraagd. Die was er niet. Maar wat denk je? Mag die dikke troela op de laatste business class stoel gaan zitten..... Ik was zooo boos!

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Tja dubbel, aan de ene kant denk ik ja als iemand echt nog een halve stoel extra inneemt dan mag hij/zij extra betalen maar om nou dubbel te laten betalen dat vind ik dan weer een beetje te ..

En wat is dik ? Ik krijg ook net de riem dicht in een vliegtuig maar neem niet nog een halve extra stoel in beslag .. En wat is dik ? Bedoel de ene ziet het dik zijn anders dan een andere .. Ik vind mezelf niet extreem dik maar weeg wel 120 kilo .. maar ik ken mensen die het zelfde gewicht hebben als ik en die vind ik er wel extreem dik uit zien .. het is dus maar net hoe je het bekijkt.

En hoe willen ze dit gaan doen ? Staan er straks vliegtuigstoelen op de reisbureaus en moet je daar in gaan zitten als je een vakantie boekt om te kijken of je eventueel dubbel moet betalen ??

Vind het aan de ene kant te ver gaat wat betreft het dubbel betalen maar aan de andere kant vind ik dat er best extra mag worden betaald ...

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik vind trouwens stinkende mensen niet kunnen in een vliegtuig, ik was zwanger en zat naast iemand die heel erg naar zweet rook, ik was steeds aan het kokhalzen. maar jah....om daar nou 3 plekken voor te gaan reserveren zodat niemand het ruikt..... :D maar wat Bosi ook al zei, hoe controleer je of iemand te dik is vanwege een medische reden en waar ligt de grens?

9. chantal1984

Nou idd, ik zit nog liever een beetje krap in een vliegtuig stoel dan naast een stinkend iemand ...

10. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik dacht eigenlijk dat het een 1 april grap was..

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

nou sorry ik vind het zwaar belachenlijk
    dikkere mensen durven gelijk niet meer met vliegtuig weg
    hebben jullie ook wel eens aan gedacht wat het dikkere mensen doet
    hoe veel verdriet en pijn het met zich mee brengt en net of we het ook niet weten dat we dikker zijn..
    ik ga dus geen extra stoel betalen omdat ik wat dikker ben
    pas dan wel nog in die stoel maar vind het echt nergens over gaan vind dit dus echt absurt..
    vaak gaat het om een medische reden dat mensen dikker zijn geworden of zijn..
    echt totaal en ronduit belachenlijk
    hier kan ik dus echt wel zwaar pist over worden...

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja.. vind het een lastig etisch vraagstuk. Aan de ene kant ben ik het er wel mee eens, maar niet ieder dik persoon is zo dik omdat hij of zij zich niet kon inhouden met eten.. het kan komen door ziekte en vaak heb je nog te maken met emotionele eters en die zullen hierdoor misschien wel in een enorm diep dal terecht komen. Het kan een stimulans zijn om af te vallen, maar het kan ook ontzettend verkeerd vallen. Dus waar leg je die lat?

Net zoiets als dat rokende mensen lager op de wachtlijst moeten komen voor een hartoperatie.

Ben blij dat ik hierover niet hoef te beslissen.

13. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    niks meer aan toe te voegen;):D
    hoe zit dat dan als de door de zwangerschap flink bent gegroeid????en je mag nog vliegen?ook extra betalen??
    zweetvoeten??ook extra betalen??snurken???ach ja,,,als dit nou het belangerijkste is in het leven,houd het toch wel op!!maak me drukker om wat er in het ziekenhuis in nijmegen gebeurd is vd week,,das pas een discussie waard:x:x

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Het gaat echt niet over mensen met maat 48 hoor.

Zwangere vrouwen zijn echt niet zo dik als de dikke mensen die ze hier bedoelen.

Er zal vast wel een BMI worden getoetst.

Nogmaals snap ik dat het verdrietig is voor dikke mensen maar denk eens aan de mensen die ernaast in de verdrukking een lange vliegreis moeten maken. dat is ook echt niet leuk!!!

15. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    oohh gelukkig:D:D:Dheb maat 48 namenlijk:D:D:D,maar haat vliegen dus dat scheelt weer;)
    snap het wel,maar de zwaardere medemens wordt al zo vaak gediscrimineerd,en dat wordt wel eens vervelend{zie mezelf niet als dik,maar volgens andere ben ik gewoon stevig gebouwd:D}

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Nee maat 48 vind ik ook echt niet te dik.

Ik denk dat het echt gaat om mensen met echt extreem overgewicht

Het is gewoon een dilemma omdat er gewoon mensen zijn die buiten hun schuld om zo dik zijn geworden. en dan vind ik het niet goed als er extra wordt gevraagd. Mensen met een andere handicap moeten ook extra ruimte en hoeven er ook niet extra voor te betalen.

17. Aura

Aura Niet meer actief

Ja Bossi dat denk ik dus ook.....de maatjes 56+ en echt niet de meeste in nederland die wij onder dikkertjes zien.
    Ben zelf ook niet slank maar ben er wel voor....medische oorzaak of niet....vind niet dat je daar verschil in kan maken.
    Iemand die 2 meter lang is kan er ook niks aan doen, wij hebben al wat reizen gemaakt maar nog nooit meegemaakt dat ze uit zichzelf hadden gezegd tegen mijn man...kom maar meneer dan mag u naar de business class...en u hoeft niet bij te betalen....was het maar waar!

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar reist jouw man dan altijd met de business class? Mag hij niet in een gewone stoel?

19. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik heb zelf maat 50. Mag ik dan niet meer meevliegen op 1 stoel?
    Mijn moeder heeft maat 56. Zij zal dan waarschijnlijk wel bij de groep behoren die een extra stoel moet betalen?
    Ik heb weleens met mijn moeder gevlogen en ze had wel een verlengstukje nodig omdat ze haar gordel anders niet paste.

Tja ik kan me ergens ook wel voorstellen dat het voor medepassagiers ook niet leuk is als ze naast zo'n dik iemand zitten. Je wilt ook niet dat het lichaam van de dikke persoon helemaal 'plakt' tegen je aan.

Maar wat ik wel vind, is dat het voor de dikkeren vreselijk kwetsend is. Ik heb er echt onder te lijden dat ik bij de dikkeren behoor. Als het kon dat had ik morgen maat 36, maar helaas lukt afvallen gewoon niet. En dat is zwaar frustrerend en KUT!

20. chantal1984

En toch vind ik het ook wel weer discriminatie tegenover de dikke mensen .. Dan kan je toch overal wel wat op gaan verzinnen ?

En als je straks in de zomer dikke mensen hebben die dus twee stoelen moeten betalen dan krijg je straks het gezeik weer dat de vliegtuigen zo snel vol zitten want ja als je voor twee stoelen betaald moet je ze ook alletwee krijgen ...

Krijgen de dunne mensen straks halve stoelen ? en betalen die dan ook halve prijzen ? Kan je wel mooi twee dunnen mensen op 1 stoel zetten ..

Deel Deze Pagina