KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dahlia, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het gaat niet om gewicht of BMI, maar om de vraag of de leuning nog naar beneden kan. als dit niet kan, past je dus niet in één stoel. Vervelend voor jou. En vervelend voor de passagier naast je.
    Het is inderdaad niet altijd iemands eigen schuld als die persoon te dik is. Maar het is nooit de schuld van de vliegmaatschappij (die mogelijk geld misloopt doordat er twee stoelen bezet zijn terwijl er maar één keer betaalt wordt) en het is ook nooit de schuld van de passagier naast je, die niet prettig kan zitten. Dus het is ook niet eerlijk om hen de dupe te laten worden!

Wat betreft die extra brede stoelen: die zijn er al. Dat heet bussiness class. Duur, inderdaad. (Maar in veel gevallen goedkoper dat twee tickets economy class, schat ik.) Volgens mij zou het dus een oplossing zijn om gewoon gelijk daarvoor te kiezen. Hoeft niemand zich te schamen of in de knel te zitten.

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoeveel mensen zijn dik door een echt medisch probleem? Niet veel volgens mij op de totale bevolking. Het feit dat mensen (de meesten, uitzonderingen daargelaten) steeds dikker worden heeft niets met een medisch probleem te maken maar met eten en eetgewoonten en ook de hoveelheid die op een dag wordt gegeten. Dus naar mijn weten voor de meesten een probleem waar je zelf wat aan kunt doen. En inderdaad als je lang bent, mag/kan je ook niet in een gewone vliegtuigstoel met de heerlijk ruimte die je daarbij krijgt. En dan kost het je ook meer.

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Helemaal mee eens! Maar business class is wel erg duur hoor en niet altijd beschikbaar trouwens op korte vluchten. 2 x economy kost tegenwoordig toch geen drol meer.

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

klopt, en vriend van ons is 2.10 m en die betaald altijd al meer omdat ie lang is, dat is voor hem ook geen discriminatie, tenminste zo ervaart hij het niet.

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Er zijn extra stoelen met beenruimte bij de deuren en extra brede stoelen kunnen niet in economy omdat ze daardoor geld mislopen.
    Bovendien is het niet de schuld van de vliegmaatschappij dat een passagier overgewicht heeft.
    En ja, ik ben heel wat met de KLM gevlogen en ja, heb ook heel wat naast te dikke mensen gezeten en dat is zwaar frustrerend. Vooral als je aan het raampje zit

6. Aura

Aura Niet meer actief

Hij MAG wel in een gewone stoel....maar het PAST gewoon niet....hij kan niet recht zitten dan...behalve als we aziatisch vliegen (singapore airlines) kunnen we gewoon economy want in die vliegtuigen is meer ruimte....maar zodra het een klm/martinair/arkefly is wordt het idd business class of comfortclass.
    Hij voelt zich daardoor niet gediscrimineerd, tuurlijk balen we ervan...kost erg veel geld....maar ja je kan moeilijk 15 uur schuin gaan zitten.

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.955
    5.259
    113
    Home
    ik ben het er wel mee eens hoe lullig ook voor die mensen.
    ik zat naast een hele dikke man toen we naar hawai gingen dus ook een lange vlucht. vervelend voor hem maar ook voor mij.
    en er zijn niet erg veel mensen dik door "medicatie" of medische achtergronden.

8. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hoe weten jullie dat er maar weinig mensen zijn die medische dik zijn ( om het zo maar even te zeggen )

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vroeg ik me ook af..

ik vind emotionele eters die daardoor dik zijn eigenlijk ook wel medische gevallen bijvoorbeeld.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En ik lees hier een paar keer dat het lastig is voor de passagiers die naast de dikke passagier moeten, maar dat is toch helemaal niet waar het om gaat? Het gaat toch om de veiligheidsproblemen die je dan krijgt?
    Anders kun je ook wel extra geld gaan heffen voor kinderen die de hele reis alles bij elkaar krijsen, is ook niet fijn voor de overige passagiers.

11. danip

danip Niet meer actief

Moet zeggen dat ik het ook vervelend vind om naast mensen met zweetgeur te zitten, of naast mensen die naar asbakken ruiken uit hun toetertje, of bij mensen met enorm jankende kinderen (van die nonstop sirenes). Zo kun je wel aan de gang blijven denk ik dan, moet iedereen dan een toeslag van een extra ticket gaan betalen?. Zo heb ik vorig jaar 11 uur naast iemand gezeten die behoorlijk had gedronken, en gewoon het vliegtuig in mocht :( bleh! Ben de hele tijd misselijk geweest door die geuren!

Denk dat het niet veel met de veiligheid te maken heeft, want wordt de veiligheid beter als je meer betaald? Er zijn altijd verlengstukken voor de gordels, dus ik zie het probleem niet zo. Vind het heel dubbel allemaal.

12. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik vind het een terechte maatregel!

Mocht iemand vanwege gezondheidredenen te dik zijn dan is een medische verklaring geen enkel probleem en moet er een uitzondering gemaakt worden.

13. Pris

Pris Fanatiek lid

Emotionele eters zouden in mijn ogen dan geen ''medisch geval'' zijn.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Mijn man is 196 cm maar propt zich altijd in een normaal stoeltje hoor, en als mensen hun stoel naar achteren proberen te doen dan gaat dat simpelweg niet (ze krijgen hem dan niet naar achteren omdat ie klem zit) en dan worden ze boos en bellen ze de stewardess en dan moet MIJN man zich ergens anders settelen (het is te beschoft voor woorden!)

Ze maken die stoelen en ruimtes steeds kleiner nog even en je moet een dwerg zijn om mee te kunnen vliegen!

Ik ben 183 cm en het gaat net alhoewel met bv een kind onder de 2 op je schoot het eigenlijk al niet gaat en je kan niet oop alle vluchten comfort class erbij boeken helaas :(

Een vriendin van me is best wel "volslank" (zullen we het daar even bij houden) en die krijgt dus haar gordel niet dicht... of ik het terecht vind ja en nee, op zich wel want ze gebruiken meer ruimte aan de andere kant nee want de stoelen zijn met de jaren steeds kleiner geworden en de ruimte steeds minder (en dat terwijl de mensen eigenlijk gemiddeld groter worden) dus erg handig is dat niet...

15. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    al eens gehoord van het fenomeen seroxat????een heel fijn medicijn tegen depressies oid,,en het werkt perfect;)er zit echter 1 nadeel aan,,,,,,je komt er ontzettend van aan:x:x:xkunnen jullie aan iemands neus zien of ze seroxat gebruiken????oid???en emo eters,,ja die vallen bij mij wel onder medisch oftewel tussen de oren;)net als anorexia bolumia en binge eating!
    oordeel niet zo snel over een ander aub:x

16. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik vind dat je het krijsen van kinderen, vieze geur enz niet kan vergelijken met het niet fijn op je stoel kunnen zitten, omdat er iemand naast zit die de helft van jou stoel in gebruik neemt!!

En er zijn ook zat mensen die van zichzelf gewoon stinken. Die wassen zich , die gebruiken deo, en toch stinken ze! Dus dan zou dat toch ook discriminatie zijn? Als we dan toch op die tour gaan.???

Je kan kinderen moeilijk de mond afplakken , maar je kan wel oordopjes in doen, muziek luisteren of in de meeste gevallen een filmpje kijken.

Als je niet fijn op je stoel zit is dat gewoon heel vervelend.
    Dus ik vind t nog steeds terrecht.

Je betaald immers voor de stoel, en of dat nu een stoel van een meter is of van wat minder. Je betaald ervoor, waarom zou iemand die wat dunner is, in het nauw moeten zitten omdat zn buurman/vrouw te dik is om op 1 stoel te zitten...
    Je betaald niet voor de lucht die er hangt of voor het geluid wat je te horen krijgt. Dat heeft niks met elkaar te maken!

17. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Niet vergelijken, is toch het zelfde principe, je valt er je buurman toch mee lastig ?

Vind gewoon niet dat er onderscheid moet worden gemaakt tussen dikke mensen of bv mensen die enorm stinken ..

En waarom zou ik in walm van alcohol, zweet oid moeten zitten ?
    Moet ik dan een tampon in mijn neus duwen tegen de geur ?

Nee ik ga me steeds meer irriteren aan deze regel

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als je meer dan 1 stoel gebruikt moet je ook voor meer dan 1 stoel betalen. Zo simpel zie ik het.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oke, ik wist niet hoe dat werkte/zat.

20. luuus

luuus Niet meer actief

als je meer dan 1 stoel nodig heb vind ik het ook erg logisch dat je meer moet betalen.. indd wat er gezegd word een ander hoeft niet van zijn stoel gedrukt te worden omdat diegene slanker is...

Deel Deze Pagina