KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dahlia, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Moeilijk, maar het eerste wat in mij opkomt is terecht!
    Ik heb dus wel eens 9 uur naast iemand gezeten die "dik" was. En dan in zoverre, dat ik 9 uur lang schuin heb gezeten! Nou geloof me, dat is echt drama!
    Ik vind het dan dus terecht dat zo iemand 2 stoelen krijgt, en daar ook voor moet betalen.

Maar aan de andere kant, waar leg je de grens. Ik bedoel 9 uur naast iemand zitten die zodanig stinkt dat je er misselijk van wordt??? Of zo dronken is dat je 9 uur lang geouwehoer naast je heb, dat is ook drama!
    Maar...officieel wordt daar ook iets van gezegt. Stuwardessen mogen mensen verplaatsen, wijgeren of aanspreken op extreem overlanst en daar zit donken en extreem stinken wel bij!
    Tot nu toe werden te dikke mensen niet aangesproken, toch en vorm van discriminatie, terwijl het wel overlast veroorzaakt. Nu kan dat dus wel.

Ik geloof zelfs dat er in Amerika zelf een seen rechtzaak voor is geweest!

dames, veel vliegplezier! hihih
    kus miek

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113

Nou dat is wel zo. Ik ben 1.58 ( dus bijna een dwerg, :p) en ik zit goed in een vliegtuig. Niet te krap en niet te ruim. Ik ben het met je eens dat de ruimte die er nu is ook wel erg beperkt is.

Bij te dikke mensen is er vaak wel sprake van een medisch probleem. Ook psychisch is natuurlijk de persoon niet te verwijten. Daarom is het zo moeilijk te zeggen wanneer het eigen schuld is. :(

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ja, dan ben ik ook zo simpel, want zo zie ik het dus ook..

ik heb het nog niet meegemaakt hoor, dat iemand die wat voller was naast me zat en half op mijn stoel, maar het lijkt me geen pretje..

en wij moeten ook comfort class boeken omdat mannetje met zijn 2m. anders ook zijn benen in zijn nek moet leggen, krijgen dat ook niet gratis, zou ik ook wel lekker vinden.. hij gratis en ik dan wel betalen, want voor mij is het niet echt nodig omdat ik sowieso wel pas en het voor mij dan eerder als 'luxe' is.

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vind het eigenlijk ook wel terecht. En de vergelijkingen met iemand die dun is dus halve prijs :)D) of iemand die stinkt meer moet betalen ook een beetje vreemde vergelijkingen. Het gaat er gewoon heel simpel om dat iemand zo goed als 2 plaatsen in bezet neemt, dus daar ook extra voor moet betalen. Medische oorzaak of niet. Ik kan me voorstellen dat er idd medische oorzaken zijn, dus willen mensen dan idd vliegen en niet dubbel betalen, medische verklaring mee. Helemaal niet raar. Geen idee of dat helpt, maar dat zou wel een optie zijn. Maar wie het dan moet betalen..? De vliegmaatschappij niet en de verzekering doet daar vast ook niet aan mee;)

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ben het eens met maja82.

Overigens vind ik ook dat de zitplekken iets ruimer mogen. Alhoewel ik er prima in kan zitten, ik vind vooral de beperkte beenruimte irritant.

Hoe gebeurt dat eigenlijk nu? Als je als dik persoon in een vol vliegtuig zit, dan heeft de persoon naast je dus pech? :( Lijkt me echt vreselijk als je dat overkomt, vooral op een lange vlucht.

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik ben laatst voor mijn werk naar Amerika geweest en ik vlieg altijd luxe. (hoef het immers zelf niet te betalen) De overzeese stukken business class en de binnenlandse vluchten economy plus. Ik heb bij 2 binnenlandse vluchten hele dikke amerikanen naast me gehad en dit zit echt niet fijn voor de medepassagiers hoor! Laat staan voor de mensen met minder ruimte op Economy.

Het is echt heel lullig voor de mensen met zwaar overgewicht, want daar gaat het echt om. Mollige mensen of met een beetje overgewicht hebben geen last van de gordels, maar ik zat echt naar mensen van 150 kilo, misschien nog wel meer.

7. 4days

4days Niet meer actief

Nou lullig of niet, als ik zelf een paar uur geplet word is dat ook lullig... ;)

8. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Mensen die stinken of dronken zijn mogen/moeten wel degelijk geweigerd worden hoor! Door de stewardessen ad gate of aan boord.

Ik heb het beiden meegemaakt. Een stinkende passagier werd richting het hotel verwezen (voor een douche) en een flink dronken passagier wordt zonder pardon omgeboekt op een volgende vlucht. Althans, zo zou het moeten.....

9. 4days

4days Niet meer actief

Whahahahahaha, briljant! :D

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    :$:(:$ Meen je dit serieus??

11. danip

danip Niet meer actief

Dat dacht ik ook al. En als dat zo was, wat zou het dan uitmaken als die mensen dubbele prijd hadden betaald voor hun stoel. Net of zouden ze dan de helft minder ruimte innemen in het gangpad ;)

12. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Ik ben ook simpel ;) Vind het ook heel logisch dat als je meer dan 1 stoel gebruikt, je ook meer moet betalen... Als je in een mega Rolls rijdt, betaal je ook voor 2 plekken parkeergeld toch? :D
    Ik weet nog dat ik jaren terug met een vriendinnetje naar Turkije ging op vakantie. Wij al mooi vroeg aanwezig zodat we een plekje konden uitzoeken in het vliegtuig. Mooi voorin, aan het gangpad... Komen we in het vliegtuig, zat er een enorme dikke kerel in MIJN stoel! Zegt de stewardess gewoon doodleuk dat onze stoelnummers gewijzigd zijn omdat meneer niet in die van hem pastte!!! Kregen wij twee hele lullige plekjes helemaal achterin, benen bijna in de nek... Ik was echt vreselijk over de zeik... Daarom denk ik nu misschien ook wel heel makkelijk: terecht... ;)

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik vind het heel vervelend als iemand half bij mij op schoot zit. Ik betaal voor een plek en als die dan half in beslag genomen wordt door iemand anders is dat naast onprettig ook nog eens oneerlijk. Als ik in een restaurant zit is het toch ook vreemd als een willekeurig iemand ineens van mijn bord mee gaat eten?

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    het is wel kwetsend voor de dikke medemens maar ik snap de logica achter dit besluit wel.
    idd, je neemt meer ruimte/stoelen in, dus je moet meer betalen.

maar moeilijk is t wel, snap wel dat het mensen kwetst. maar ja.
    wij boeken ook wel eens comfortclass met die lange benen van ons, betalen we (vrijwillig) ook meer voor.

trouwens, inderdaad, wat doen we met krijsbabys enzo? en met heeel lange mensen? en met stinkende mensen?

moeilijk...

15. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hoezo ? Je valt je buurman er toch mee lastig ..

Als iemand het vliegtuig in stapt en hij zweet bv nog niet en je zit in de lucht dan kan je niet ff zeggen hey meneer/mevrouw zou je misschien willen uitstappen want u stinkt ? ..

Snap best dat het irritant is als er een dik iemand naast je zit en als je geplet word maar om die gene nou een extra plek te laten betalen nee sorry dat vind ik absurd ..

En zoals ik eerder zei hoe willen ze gaan testen of jij te dik bent en dus een extra stoel moet betalen, moeten we dadelijk allemaal op schiphol voor het incheckken in een stoel gaan zitten om te laten zien dat je er in past ??? :(

Vind ook niet dat er straks dan moet worden geklaagd als de vliegtuigen weer zo snel vol zitten en niemand snapt waarom het kan... Want geloof me dat ga je krijgen ...

16. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    #76 bengeltje86, 22 jan 2010
    Laatst bewerkt: 22 jan 2010
    goh ik dachte dat ik de enige was die dit zwaar belachelijk vind

ik ben dan oke niet extreem maar weeg 83,5 kilo voor 1,66 maar goed ik vind dit belachelijk ik heb ook een medici reden (suiker) maar gelukkig val ik nog af als ik wil maar ik vind het echt lullig tegen over de mensen ik had ook anti depressieve medicijn ja waarvan ik vele aankwam en ook nog medicijn tegen suiker waardoor ik veel aankwam
    hmmz ja je moet maar net zien wat je medische noemt

en dan willen ze niet discrimineren? dat doen ze hier juist mee dan moeten ze maar zorgen voor grotere stoelen
    en voor de langere mensen meer been ruimte.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor een kleine categorie mensen die wegens schildklierproblemen er niets aan kunnen doen dat ze te dik zijn, vind ik dit een hele lullige maatregel, maar voor de rest: gewoon terecht. Als je geen twee zitplaatsen wilt betalen, kun je toch gewoon af gaan vallen? (Zonder te doen alsof afvallen altijd maar gemakkelijk is, maar het is wel een keuze).
    Nu de NS nog... ;)

18. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    IK VIND HET NIET TERECHT

hier een voorbeeld mijn man is 1,90 en heeft een schildklier aandoening waardoor zijn gewicht heen en weer gaat. Om deze rede moet hij meer betalen boeten voor zijn ziekte ??????

er zijn mensen die er wat aan kunnen doen maar ook mensen die er niets aan kunnen doen en die worden gestraft voor hun aandoening.

wij reizen dus niet meer klm / air france als hij in zijn dikke periode zit.

BELACHELIJK

1 : sorry maar mensen die zeggen terecht / moeten zich eens inleven in mensen die dit hebben door een aandoening + er zijn ook medicaties waardoor mensen dik worden.
    2 : maak die zitjes gewoon 2 cm breder en een wat dikker mens kan ook normaal zitten,

19. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik vind het TERECHT!

je zit op 2 stoelen je betaald ook 2 stoelen,
    heel simpel!

20. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    oo p.s

mijn man gaat altijd voorin zitten van het vliegtuig zodat hij dan niet hoef te arm worstelen met zijn buurman / vrouw hahahahah zit ik er naast ( zijn meestal twee zitter en wat breder )en ik vind het wel knus ihihiih

dus dat is een tip voor mensen die wat dikker zijn , vroeg boeken en vooraan boeken

Deel Deze Pagina