KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dahlia, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Duhhh dit is volgens mij gewoon een 1-april grap. Beetje fout omdat ie veel emoties oproept, dat wel.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    lullig misschien maar als je 2 stoelen nodig hebt dan vind ik ook dat je dubbel moet betalen. hun leiden er nu eenmaal verlies op.

ze gaan dit niet echt aanschaffen want was toen der tijd als grap bedoelt

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Amen! Waarschijnlijk heeft ze zelf nooit een klinische depressie o.i.d. gehad. ;) Deze mensen kunnen net zo ziek zijn als mensen die een ernstige lichamenlijke ziekte hebben zoals hartfalen of kanker. Ik vind het dus een discriminerende maatregel en het zou voor mij nog weer een reden zijn om nooit meer met de KLM te vliegen. :x Het is sowieso een waardeloze maatschappij met veel te krappe stoelen, beroerde service en voer die ik mijn hond nog niet zou voorzetten! Wij vliegen dan ook zoveel mogelijk met Singapore Airlines en Cathay Pacific, zelfs als we een stuk om moeten vliegen en/of moeten overstappen. :):):)

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Volgens mij hebben ze het juist wel breed:p Flauw ik weet het haha

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je doet je naam eer aan :p

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tja vind het eigenlijke wel een logische maatregel.
    Het is niet de bedoeling dat een zwaarder iemand de helft van mijn plek gaat innemen? Ik betaal tenslotte zelf ook voor een plek. Dus vind dat een zwaarder persoon ook wel voor 2 stoelen hoort te betalen dan.

En het klopt inderdaad dat je van anti-depresivia medicijnen aankomt, maar hooguit 15kilo dus eigelijk kun je daar geen obees door worden tenzij je al zwaarder was maar dat is even ter zijde;).

@draak86: flauw maar wel grappig ;)

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hooguit 15 kilo waar heb je dat vandaan? staat dat in de bijsluiter ofzo want ik ben er veeeel meer van aangekomen en weet je wat ik eet?
    1 beschuitje sochtends
    1 snee brood smiddags
    savond 2 kleine aardappels me groente en 100 gram vlees

dus komt niet van me eten

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Even off topic...

Bengeltje, wist je dat een behoorlijk aantal obesen juist overgewicht hebben door te weinig eten? Doordat daardoor je stofwisseling lui wordt? Veel mensen hebben het beeld dat dikke mensen per definitie teveel eten, maar er zijn er ook heel veel die juist dikker worden door te wéinig eten. En als ik naar jouw schema kijk, zou dat best eens voor jou kunnen gelden.

Ik heb er jaren aan moeten werken, maar mijn dietisten hebben er altijd op moeten hameren dat ik meer moet eten ipv minder, om je stofwisseling/verbranding op gang te houden. Misschien een idee om daar eens naar te kijken?

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Klinkt niet helemaal gezond zo weinig eten,...

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Waar ik dat vandaan heb? Van mijn man en die heeft wel aardig wat verstand van medicijnen ;).

11. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38

dat wou ik ook net zeggen!
    van te weinig eten kun je ook aankomen.

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Dat is niet waar en afhankelijk van hoelang je ze slikt ik kwam gemiddeld 5 kilo aan per jaar met AD medicatie, het gaat namelijk ook om het seintje naar je hersens e.d. en die passen die medicatie ook aan dus DAARVAN kom je aan..

Ik at gewoon 2 boterhammen met gezond beleg sochtends en middags, tussendoortjes, fruit, sultana, ontbijtkoek en savonds 2 ons groentes afgewisseld met bruine rijst, aardappels of pasta en 100 gram maximaal vlees.. gewoon heel gezond dus ik heb zelfs bij een dietiste gelopen die er niets van snapte dat ik nog steeds aankwam ondanks mijn gezond eetpatroon..

Dus als je zoals mij 5 jaar die medicatie slikt word je dus beetje bij beetje dikker he?

Maar dat vind ik los staan van de discussie (de reden dat je dik bent) je neemt meer als 1 stoel in beslag dus daar moet je gewoon voor betalen...

13. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Sorry hoor, maar ik geloof dit dus echt niet!

14. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zie de logica er wel van in, mits je echt twee stoelen nodig hebt! Niet al bij een beetje overgewicht meer moeten betalen. dat zou echt onzin zijn.

Een goede vriend van mij heeft ruim 100kg overgewicht en we zijn meerdere keren met elkaar op reis geweest. Hij past niet tussen de armleuningen en heeft daarom een stuk van mijn stoel nodig om te kunnen zitten. Ook heeft hij een stuk beenruimte van mij nodig, omdat het anders niet past. Ik ken hem dus is het geen enkel probleem dat ik minder stoel en ruimte heb, maar als het een vreemde zou zijn vind ik het wel een heel ander verhaal. Je zit toch aan elkaar vastgeplakt in zo situatie en dat vind ik met een vreemde echt niet prettig. Als je letterlijk anderhalve á twee stoelen nodig hebt om te kunnen zitten, snap ik de logica van extra betalen wel.

15. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ja maar trek je de grens ? Bedoel jij ziet miss het ene als overgewicht terwijl ik dat miss niet zo zie ??

Ben wel enorm benieuwd hoe ze dit willen gaan testen ( of je twee stoelen nodig hebt ) .. Zou leuk zijn als je dan een reis gaat boeken en het meisje waar je bij boekt zegt '' Mevrouw ik vind u te dik dus denk dat je voor twee stoelen moet betalen '' en dan zegt haar buurvrouw '' Ja maar ik vind niet dat ze dik is en voor twee stoelen hoeft te betalen ''

lijkt me heel fijn om dan aan zo'n bureau te zitten terwijl dat twee werknemers over jou een discussie voeren over of jij wel of niet dubbel moet betalen ..

Denk aan de ene kant dat het een grap is maar ik kom zelf uit de reiswereld en weet dat dit al eens eerder ter sprake is gekomen dus zou er niet gek van op kijken als ze het echt gaan doen ..

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

ben toch niet gek aan het worden dan.

ik eet echt heel de dag door en heb het een tijdje bij gehouden. gemiddelde was 3900kcal per dag. sport niet etc maar kom ook niks aan. ik ben gewoon eet verslaaft :). nu waren we laatst op vakantie en dan eet je 3x per dag wat en soms wat tussendoor maar veel en veel minder dan thuis. ik was aangekomen. ook als ik ziek ben en hierdoor minder kan eten kom ik altijd aan. nu zei ik laatst tegen mijn vriend dat het wel lijkt of ik aankom als ik weinig eet ipv afval en op gewicht blijf als ik veel eet :).

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum

mijn internist vind niet dat ik te weinig eet aangezien
    maar mijn insuline is veelte hoog en me suiker normaal ik heb ook idd nog iets met de schildklier
    maar ik heb gewoon geen honger ik wet wel maar als ik meer eet ja dan geef ik alles over en ja dat is niet de bedoeling mijn maag is gewoon klein zeggen ze in ziekenhuis

ik heb 2 soorten medicijn waarvan ik in gewicht toeneem

ik heb ook nog maag medicijn en medicijn voor me darmen dus 4 soorten maar 2 staan bekend om aan te komen

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Precies. Echt tegen iemand aangeplakt zitten zou ik echt vreselijk vinden.

Ik denk dat ze het vanaf een bepaald BMI gaan doen. 40+ misschien?

19. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik vermoed dat die norm zelfs nog wel hoger zal liggen. Ik heb jarenlang een BMI tussen de 40 en 45 gehad en heb altijd nog in stoelen gepast enzo hoor, enige keer dat ik zo'n gordelstukje nodig had was tijdens mn zwangerschap. Dus ik denk dat het echt wel om extremen gaat, zoals ook bij sommige amerikaanse airlines al het geval is.

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

moawww weet niet of ik het een veilig idee vind als ik een raamplaats heb en naast mij zit een erg dikke vrouw/man die niet snel uit haar stoel kan komen.
    als er dan wat gebeurd kun je geen kant op lijkt mij.

Deel Deze Pagina