KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dahlia, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ik gokte maar wat. Ik weet dat een BMI van 25 al teveel is. Dus ik dacht dat 40 dan echt heel erg veel was. Maar dat valt mee dus.

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    BMI van 25 teveel? De 'norm' is tussen de 20 en de 25, dus met een paar kilootjes extra ben je echt niet eens topzwaar hoor ;)

En ja, een bmi van 40 is ook echt wel veel hoor haha, dat ontken ik ook niet. Maar ik gok (weet t uiteraard niet) dat het toch echt om nog meer gaat. Dus mensen die inderdaad moeilijk in hun stoel kunnen zitten, moeilijk lopen etc. Overigens is dat dus ook gelijk wel weer de groep die ongetwijfeld medische issues heeft. Het gaat natuurlijk niet om de mensen die gewoon 'iets te zwaar' zijn.

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

#103 Arti13, 24 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jan 2010
    Volgens mij is KLM niet de enige hoor. Ze komt er alleen heel erg openlijk voor uit. Een rondje Google leverde dezelfde informatie op over een hoop andere maatschappijen.

Het is al van kracht volgens mij. Op de KLM site staat het volgende:
    (Weer een nieuw woord geleerd:...corpulente)

Moet een corpulente passagier een extra stoel boeken?

We willen al onze passagiers graag een comfortabele en veilige reis bieden. Als u een deel van de stoel(en) naast u in beslag neemt, dient u een extra stoel te boeken.
    U kunt deze tweede stoel, waarop u 25% korting krijgt, uitsluitend boeken door te bellen met KLM Telefonische Reserveringen. Indien bij vertrek van uw vlucht in dezelfde reisklasse nog een tweede stoel naast uw zitplaats beschikbaar is, kunt u de kosten van de door u gereserveerde extra stoel terugvragen.
    Neem contact op met KLM Telefonische Reserveringen
    Lees verder over vergoedingen en restitutie

4. HopeandFaith82

HopeandFaith82 Bekend lid

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    :x wordt gewoon misselijk van sommige reacties hier!!

Alsof dikke mensen ervoor kiezen om dik te zijn!!
    ik heb ook overgewicht, maar dat wil niet zeggen dat ik me de hele dag aan het "vol vreten" ben, of dat in het verleden wel "constant" gedaan heb!!!
    Sommige mensen die dik zijn hebben andere achterliggende problemen, medisch of psychisch, of door medicijngebruik, of na een zwangerschap. Of door vroeger enorm gepest te zijn!!!
    en daardoor een enorme deuk in hun eigendunk gekregen! (emotionele eters)
    Net of die mensen niet al genoeg gekwetst worden!

Maar ik vind het onterecht dat iemand die "dikker" is ervoor moet boeten
    dat de vliegtuig maatschappijen te beroert zijn om de stoelen een paar centimeter breder te maken, alleen om meer mensen te kunnen vliegen,
    en dus meer eraan te verdienen!!

Zo kan je het ook bekijken!
    Leg het probleem niet bij de mensen die dik zijn maar bij de mensen die schijnbaar over lijken gaan om geld te verdienen.

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Mijn BMI is 41 ... Pas gewoon nog in een stoel hoor dus zou het vreemd vinden als je op basis van je BMI extra moet betalen ..

En kijk even in het '' Show jezelf topic '' daar staan twee foto's van me ( ben de TS ) vind niet dat er aan mij is te zien dat ik 120 kilo weeg, tuurlijk ben ik niet slank geef ik ook toe maar pas nog wel in een stoel ..

Dus vind het persoonlijk vreemd als ze dan zouden zegggen '' iedereen met dat en dat BMI moet extra betalen ''

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Op bmi zou ik het niet rekenen, ook de lengte heeft veel met het wel of niet passen in een stoel te maken.

Mijn vader weegt 150 kg en is 1.70. Terecht dat hij dubbel moet betalen, ik zou ook niet fijn naast hem zitten in een verre vlucht.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ach weet ik veel. Ik heb helemaal geen verstand van hoe dik je met welk BMI bent.

Ik weet van mezelf dat ik nooit boven de 25 wil komen omdat dit ongezond is.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

he, bedankt he! :x ik heb maat 50..
    of het terecht is of niet dat die mensen moeten bijbetalen, dit stukje is gewoon respectloos!!

ontopic, ja ik ben het in principe wel mee eens dat zij/wij moeten bijbetalen, maar er zijn idd mensen die er niet veel aan kunnen doen dat ze te dik zijn. ik vind het een lastig iets.

9. Marieke1983

dat is echt te weinig bengeltje, of je nu te zwaar bent of niet!

10. Marieke1983

en als het gaat om veiligheidsredenen: ik sport 2x per week, mijn conditie is (ondanks mijn overgewicht!) beter dan die van sommige slankere mensen...

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ja maar kan niemand het ook begrijpen van de mensen die naast de dikkere personen moeten zitten een hele lange vlucht? Het is toch echt niet fijn om echt tegen iemand aan te moeten zitten en daarbij ook nog eens veel krapper.

Ik hoor nu steeds, ja we kunnen er niks aan doen. Dat kan, maar dan is het toch nog wel te begrijpen dat het vervelend is voor iemand die er naast moet zitten.

12. Marieke1983

ik snap het zeker wel hoor, als dik persoon zijnde. daarom zeg ik ook dat ik het ergens wel terecht vindt.
    ze zullen ook ergens een grens moeten trekken natuurlijk.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ja en ik denk echt dat het om erg dikke mensen gaat.

Net als wat Chantal zegt, die heeft een hoge BMI maar is echt niet zo dik dat ze twee stoelen nodig heeft.

Ik denk echt dat het om extremen gaat.

14. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nee ik snap ook wel dat het vervelend is om op bv een lange vlucht naast iemand te zitten die twee stoelen in neemt, dan zou ik zelf ook niet lekker vinden alleen vind ik het zo overdreven want waar trekken we de grens want ik zit ook echt niet graag op een lange vlucht naast iemand die ongelooofelijk uit zijn bek meurt of naar de zweet stinkt .. Zie het gewoon als dicriminatie naar de dikkere mensen ...

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Helemaal waar Chantal.

Ook dat is natuurlijk smerig.

16. Trees

Trees Niet meer actief

Inderdaad mee eens. Volgens mij ben je echt extreem zwaar als je niet in zo stoel past.

Als je zelf in allerlei bochten moeten wringen, omdat de persoon naast je jouw stoel nodig heeft om te kunnen zitten is extra bijbetalen logisch. Voor mij is de grens heel simpel. Als je niet in één stoel past met de armleuningen omlaag, heb je meer ruimte nodig. Uit ervaring weten mensen vaak wel of ze passen of niet en anders mogelijkheden maken om ergens proef te zitten.

Overigens weet ik van dezelfde vriend als in mijn voorbeeld dat als hij alleen reist dat hij altijd extra betaald voor businessclass of comfortclass. Ook hij voelt zich erg ongemakkelijk als hij de halve stoel van een vreemde nodig heeft.

17. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Voor zover ik begrepen heb is dat inderdaad ook de norm, of de leuning wel of niet naar beneden kan.

Ik heb nog wat verder zitten speuren en ben verhalen tegen gekomen van mensen die dus in t vliegtuig ter plekke nog een extra stoel moesten bijkopen op het moment dat bleek dat de leuning niet naar beneden kon! Dan sta je denk ik ook ff met je mond vol tanden zo.

Overigens ben ik zelf dus ook behoorlijk dik geweest en kan het ook zeker wel begrijpen. Ik voelde me er zelf ook ongemakkelijk bij, net als in de bus of trein ofzo, dan hoop ik altijd maar dat er niemand naast me hoefde, want tja, die zou dan echt wel krap zitten. Dus ik snáp het zeker wel. Maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens hoef te zijn toch? Ik ben er gewoon niet nog uit...

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    als mede "dikkerd" snap ik de maatregel juist wel, ik zou zelf ook niet krap willen zitten omdat iemand naast mij te dik is, het is niet perse discriminatie het gaat erom of je meer als een stoel nodig hebt ja of nee, iemand in die andere stoel heeft namelijk voor een HELE stoel betaald en niet voor 3/4 omdat die andere "uitpuilt"

Ik weet niet goed hoe ze het willen checken misschien bepaalde BMI of als de gordel niet zou passen (ik denk als je een verlengstuk nodig hebt dat dat genoeg zegt eigenlijk..

Ik snap niet dat mensen het altijd zo persoonlijk opvatten, en meteen het op zichzelf betrekken..

Ja bent te dik, so what, deal with it, soms kan je er wat aan doen en soms niet, maar feit is dat je te dik bent om in 1 stoel te zitten en dus niet past je betaald om erin te passen als dat niet gaat betaal je voor meer ruimte...

Ik snap de heisa niet zo eigenlijk... maar goed mensen voelen zich nogal snel gediscrimineerd tegenwoordig..

Als een slank iemand dit zegt is het asociaal maar ik met mijn vroegere maatje 50 (ben inmiddels aan het afvallen en zit bijna aan maatje 46) zeg het OOK gewoon, het is gewoon niet realistisch om anders te denken.. het draait niet om jou, de wereld draait niet om jou dus waarom zou iedereen rekening me je moeten houden, jij past er niet in dus betaal gewoon extra... mensen die zeggen er medisch mee te kampen das gewoon klote maar het is nu eenmaal niet anders..

19. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja mja mijn internist bekend nog in nederland denkt hier anders over

20. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ehm misschien klinkt dit gek hoor, maar ik heb in vliegtuigen eigenlijk altijd meer last van de ellebogen van de buren dan van de kwabbies :S
    En zelf ben ik ook te zwaar maar niet zo dat ik over de stoel heen puil zeg maar ;)
    Maar hoe willen ze dat gaan testen? Als ik opgeef 1 stoel maar dat past niet, mag ik niet aan boord voor ik een tweede betaal?

Deel Deze Pagina