Ik heb 5 jaar een relatie waarvan net 2 jaar getrouwd. Vorige jaar december hebben we voor het eerst geslachtsgemeenschap gehad, kon niet eerder wegens mijn vaginisme. We zijn voordat het lukte druk geweest met zelfinseminatie. Al met al zijn we nu denk een jaar bezig om zwanger te raken maar wil niet lukken, gewoon lot denk ik want in principe zijn we gezond, relatief jong en ken ik mijn cyclus. Ik merk dat we de laatste maand erg grote ruzies hebben. Ik had gehoopt nu we geslachtsgemeenschap hebben dichter naar elkaar toe te groeien, maar tegendeel is waar. Ruzies gaan vaak nergens over. Maar door die ruzies missen we wel mijn eisprong. Het ziet er naar uit dat dat deze maand weer zo gaat. Ik probeer onze relatie te verbeteren en weer leuk en ontspannen met elkaar om te gaan, maar door frustraties en externe invloeden wordt de kleine muggezift onwijs uitgemeten. Wie herkent dit en wat moet ik doen
Hoi Fleur, Wat een vervelende situatie. Ik weet nog dat wij voor onze eerste kindje gingen ik in 1x zwanger was. Helaas werd dat een miskraam. Daarna waren we (ik) er zo erg mee bezig dat onze leven alleen nog maar draaide om zwanger worden en teleurstellingen. Onze relatie ging toen op dat moment ook heel slecht. We hebben toen gezegd tegen elkaar dat we even een pauze namen met het zwanger worden, wij waren toen ook nog heel jong. (we waren al 2 jaar bezig om zwanger te worden). We wilde zeker niet dat onze relatie door dit kapot ging en we gingen weer tijd voor elkaar maken. Heel snel daarna was ik zwanger. (hoe cliche) Mijn advies zou zijn als het mogelijk is en als het je lukt om even afstand te nemen van het zwanger worden en weer tijd te maken voor elkaar. Ik weet hoe moeilijk het is omdat het iets is wat je heel graag wilt. Maar als je het samen weer leuk en gezellig hebt dan volgt de rest ook "makkelijker". Heel veel sterkte.
Wij hebben dit ook meegemaakt. Eigenlijk is mijn verhaal een beetje hetzelfde als leentje In nov 2009 een missed abortion gehad. Mochten er in januari 2010 weer voor gaan. Aangezien ik de 1e keer binnen 2 maanden zwanger was dachten we dat het vast weer zo snel zou gaan... niet dus. Er kwam een behoorlijke druk op de relatie te staan. en we deden het eigenlijk alleen nog maar rond mn eisprong omdat het moest zeg maar. Toen de druk steeds meer op liep en ik mn relatie echt naar de knoppe zag gaan door onze obsessie voor een kindje (wat dat was het ondertussen geworden..) Hebben we ook besloten om een rust pauze in te lassen. Boekte een heerlijke vakantie naar Turkeye en hebben daar heerlijk van genoten wat onze relatie erg goed had gedaan. Ook ben ik toen gewoon van baan veranderd, wilde dit al heel lang maar dat schoof ik iedere keer opzij vanwege het evt zwanger worden. En in december 2010 had ik ineens een positieve test in mn handen terwijl we er eigenlijk niet meer zo mee bezig waren geweest. (had net 1 maand een nieuwe baan) Dus mijn tip, las even een rustpauze in. Probeer even niet aan zwanger worden te denken. ga leuke dingen doen evt ook een leuke vakantie uitzoeken of een lekker weekendje weg. Succes en sterkte, weet uit ervaring dat je door een zeer vervelende periode gaat. Maar het komt echt goed..