Welke teunisbloemolie gebruik jij?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Aloha, Mar 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    Oke er zijn al veel topics over, maar allemaal gesloten en ze bevatten niet de info die ik zoek.

Ik ben gestart met teunisbloemolie van de tuinen, de koudgeperste hoog geconcentreerde versie.
    1 capsule bevat:
    1300 mg teunisbloemolie

teunisbloemolie bevat de volgende vetzuren:
    Cis-Linolzuur (LA) 949 mg
    Cammalinoleen zuur (9% GLA) 117 mg

Ingredienten:
    Teunisbloemolie (koudgeperst), capsule omhulsel ( gelatine, glycerne).

Ik heb die van de tuinen gekozen omdat die het meest natuurlijk zijn meestal en volgens mij zit in die van de Kruidvat wat minder vetzuur en meer bijproducten. Kan iemand me de inhoud enzo daarvan vertellen? En hoeveel jullie dan per dag nemen?

Ik zag trouwens dat bij de tuinen ook een super visolie te koop is met omega 3-6-9 daar zit ook teunisbloemolie in ( omega 6 GLA ? ) weet iemand hier toevallig de hoeveelheden van? Deze is namelijk aanzienlijk goedkoper.

2. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    Niemand?

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb 'm van het kruidvat, maar moet er nog mee beginnen als ik weer een nieuwe cyclus heb. Ik kan zal zo ff het potje opzoeken en dan kan ik je vertellen wat er precies in zit.

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Teunisbloemolie 2000 mg per 4 capsules (koudgeperste olie uit teunisbloemzaden)
    Vitamine E 20 mg per 4 capsules

Ingrediënten: teunisbloemolie, gelatine, glycerol, water, vitamine E.

Dosering: 2x daags 2 capsules tijdens de maaltijd met water innemen.

5. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    Aaah kijk bedankt! Jammer dat er niet opstaat hoeveel gla en la er bij hun inzit.. Staat er een info site of nummer bij op?

en daar zit dus vitamine e bij in.. heb weleens gehoord dat dat tegen de oxidatie van de vetzuren werkt, had eerlijk gezegd verwacht dat er meer bijproduct bij in zou zitten.

zo'n potje van kruidvat met 60 stuks is 6,95 toch? Als ik even uitga van 5 capsules per dag ( dan kom in ong op zelfde dosering) is dat 5 per dag = 0.58 cent per dag

Die van de tuinen is 120 capsules voor 21,95
    1 capsule is 1300
    advies is 2 per dag dat is dus 0.38 cent per dag voor 2600 mg

Dan is de tuinen voor mij in elk geval voordeliger, maar nu er nog achterkomen of je onder de streep evenveel GLA & LA ( de stofjes waar om het om draait) binnenkrijgt..

Thnx!
    Overigens schijnt het ook super goed voor je huid te zijn! Ben erg benieuwd!

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nee er staat alleen een adres op: Kruidvat Renswoude NL
    Nijborg 17, 3927 DA Renswoude.

Volgens mij was het 5,95 voor 60 st. Maar ik koop alles altijd in de aanbieding ;)

Dat gla en la staat er ook niet bij inderdaad, maar dat zegt mij ook niks eigenlijk.

Ik ga dit denk ook maar 1 cyclus proberen hoor, tenzij het natuurlijk echt werkt. Ik hou het komende cyclus dus maar ff bij die van het kruidvat. Ook wil de gyn me pillen gaan geven om m'n cyclus te verkorten, mocht ik dat willen, maar dat kan pas na komende cyclus (moet nu eerst een miskraam krijgen en dan moet alles weer op gang komen).

Vind het wel eng hoor, want er staat duidelijk bij dat het niet bij zwangerschap gebruikt mag worden, dus we moeten echt snel stoppen na de eisprong.

7. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    Ja precies eerst proberen. Ben benieuwd!

Wat wil de gyn je gaan geven dan? Of bedoel je dat je dan clomid enzo krijgt?
    Als ik erop google kan ik niet echt vinden of het wel of niet mag tijdens zwangerschap. Maar ik stop ook ermee bij de eisprong voor het geval dat.

Heb best veel gelezen afgelopen dagen over vitamines enzo. Denk dat ik er ook vit b6 b12 omega 3 selenium en zink en magnesium bij ga slikken. Ben nog beetje aan het kijken of ik een multi van dit alles of meerde kan vinden.

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ja ik zou dan clomid krijgen.

Verder slik ik davitamon mama, dus daar zitten de andere vitamines en mineralen in die belangrijk zijn. Alles apart is natuurlijk ook een optie en misschien nog wel goedkoper ook, alleen moet je dan veel innemen.

Succes! :D

9. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

Feb 9, 2013
    999
    1
    0
    Even op die omega 3, 6 en 9.
    Het schijnt zo te zijn dat vooral de omega-3 en dan voornamelijk de dierlijke omega-3 (DHA en EPA) belangrijk zijn. De andere vormen schijnen we wel makkelijk via ons voeding binnen te krijgen. Maar ach, internet staat vol met onzin, dus zeker weet ik het niet.

10. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    Ja daar kwam ik ook achter na even flink erop te hebben gegoogled. Ik hou het bij omega 3.
    teunisbloemolie schijnt de omega 6 te zijn... de gla la..

Share This Page