Ik woon naast een auto verf spuit bedrijf, en als ik mijn raam open zet, of naar buiten loop,ruik ik altijd wat verf lucht. Dat ben ik ook gewend, want ik woon hier al 2 jaar. Echter nu is het zo dat ik de laatste weken, echt een hele chemische verflucht ruik door mijn raam heen zelfs, en ik kan de deur niet eens normaal open zetten. Ik ben langs geweest, en ze gebruiken nu inderdaad andere verf, zelf lopen ze met maskers en in witte pakken, en sinds ik dat gezien heb maak ik mij echt zorgen of dit niet schadelijk is voor mijn kindje..ik adem dit elke dag in, want ik moet elke dag naar buiten. Wie kan mij hier meer over vertellen?
Ik zou de gemeente bellen of desnoods politie om te vragen hoe dit zit qua overlast.. lijkt me niet logisch dat dit mag namelijk.. als zij zelf in pakken lopen dan is het dus schadelijk.. zij zullen verplicht hier iets aan moeten doen om de gezondheid van de omgeving niet te schaden.. zou eens rondgaan bellen als ik jou was!
Ik denk dat de werknemers standaard in dat soort pakken lopen, kijk maar eens op google afbeeldingen -> 'spuiterij'. Ik neem aan dat er een soort afzuigsysteem in het gebouw zit, waardoor de verfdampen naar buiten worden gesluisd en je dit dus in de omgeving ruikt. Maar als het nu zo erg is dat je de lucht zelfs met dichte ramen binnen ruikt... Je kunt altijd de gemeente bellen en vragen of ze een meting kunnen doen?
Dank voor de reacties. Heb het overlegd, en vk denkt dat het wel mee valt. En die geeft ook aan, dat ik er toch niets aan kan doen. Omdat ik niet op stel en sprong kan verhuizen. Gemeente heb ik al ingeschakeld, maar die doen er voorlopig niets aan, die beloven er al 3 weken naar te gaan kijken.:x