Veel pukkeltjes en oneffenheden in gezicht

Discussion in 'Gezondheid' started by Maagd, Mar 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hallo,

Ik heb sinds de 7e week zwangerschap al veel pukkeltjes. Na de 11e week trok dat een beetje weg en dacht ik dat het ergste wel voorbij was. Maar helaas, nog steeds blijven ze komen. Ene dag lijkt het rustig en de volgende ochtend heb ik er ineens weer een aantal bij. Ze zitten vooral op mn kin, voorhoofd en bij mn slaap. Ze hebben geen witte kop ofzo, zijn gewoon knalrood.
    Hebben jullie dat ook? En wat kun je eraan doen? Zijn er dingen die je kan eten/drinken waardoor je huid wat zuiverder wordt?
    Ik maak overigens elke avond mijn gezicht schoon met lotion, doe er dan een nachtcrème op. S ochtens douche ik en doe ik er dagcrème op.

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    jep ik ook, ik smeer sinds een paar weken niks meer zodat de huid kan ademen, dat lijkt iets te helpen maar soms voel ik er gewoon weer 1 komen,,,,

3. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

Nov 24, 2011
    1,095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als het hormonaal is, denk ik niet dat je er veel aan kunt doen. Hier in het begin vooral op de kin gehad, lijkt nu wel iets minder te worden.

Ik smeer vooral niet te veel crèmes op mijn gezicht, heb wel het idee dat het daardoor erger wordt (door die crèmes dan he). Als het echt te droog wordt wat pure kokosolie.

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Maar veel water drinken is toch ook goed om te zuiveren? of zijn er vitamines die juist het herstel verbeteren? Ik vind het zo irritant, lijk wel een puber!

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Ik heb het ook, op dezelfde plekken als jij.
    Het enige wat bij mij een beetje helpt is de tea-tree-lijn van kruidvat (eigen merk). Allen vind ik dat absoluut niet lekker ruiken dus ik gebruik alleen de reinigingslotion en de nachtcreme. Huid wordt er wel een stuk rustiger van.

6. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook op dezelfde plekken als jij, maar nu lijkt het ineens echt minder te worden.
    Ik heb zelf niet heel specifiek wat gedaan; gewoon m'n gezicht gereinigd dagelijks, goede dagcreme op, maar ook geen hele dikke lagen smeersels ofzo.

7. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hier net zo! Rond de 16 de 17 de week werd het iets rustiger... een paar dagen gewoon helemaal niks! Maar nu is het sinds een week weer heel erg... Weet niet of het er iets mee te maken heeft maar mensen rondom mij zeggen dat het komt doordat ik een meisje krijg :D

8. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Hier ook, echt drama. Ik zie er echt vreselijk uit, grote pukkels op mijn kin / wangen. En dat in combinatie met verschrikkelijke moeheid, waardoor ik pas een kwartier voordat ik weg moet uit bed ga, zorgt ervoor dat ik er de hele dag niet uit zie, want geen make-up. Alhoewel, vaak wordt het daar alleen maar slechter van. Morgenochtend als ik vrij ben maar eens lekker scrubben, voelt in ieder geval fris.

9. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

- 1 a 2 keer in de week stomen met gewoon kokend water in een pannetje voor 10 min
    - scrubben (1 x in de week)
    - 2 × per dag reinigen
    - veel water drinken
    - probeer een aantal nachten zonder nachtcreme en andere smeerseltjes te slapen, zodat je huid tijdens t slapen goed kan ademen en herstellen. Vooral op de warmere dagen niks op je huid smeren. Zelfs dagcreme kan er in ergere gevallen voor zorgen dat je poriën verstopt raken
    - als je lotion alcohol bevat, deze omruilen voor eentje zonder alcohol (deze verergert de talgproductie van je huid namelijk)

Ik heb soms ook last van wat onzuiverheden sinds ik zwanger ben en hierdoor kan ik t goed in bedwang houden :)

10. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Oh trouwens toen ik pas gestopt was met de pil had ik erg veel last van puisten en een geïrriteerde huid.. echt heel vreselijk! Kreeg toen van de ha eryacne gel (ook te grbuiken tijdens zwangerschap) voorgeschreven en binnen 2weken was alles weg en sindsdien geen last van meer gehad... heel af en toe hier en daar paar kleine pukkeltjes nu ik zwanger ben, maar valt mee te leven en niet opvallend :)

11. LindsayS

LindsayS Bekend lid

Jan 26, 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik stopte met de pil begon het te komen en toen m'n cyclus eenmaal op gang was werd het erger en erger, verschrikkelijk :( Kreeg van de dokter een antibioticum lotion Inderm, dat hielp wel goed. Toen ik 10 weken zwanger was ben ik daar mee gestopt want m'n gezicht/hals zijn zo goed als schoon Ik gebruik nog wel elke dag m'n Philips Visapure (in combinatie met Clinique reiniging/verzorging) geweldig apparaat!!!

Mijn advies: reinig je huid elke dag met een product dat is afgestemd op jouw huid. Anders haal je de beschermlaag van je huid af waardoor het juist erger wordt. Probeer je huid niet te verstoppen met vette crèmes maar gebruik ook weer één afgestemd op jouw huid. Met voeding heeft het overigens niks te maken, hormonen!

12. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

Aug 24, 2013
    1,293
    14
    38
    ik heb er al 31 weken last van... Wat bij mij goed helpt is de dermalotion van Weleda. Het stinkt gigantisch maar maakt de puisten wel minder. Bij mij is het ook dat ik de ene week vol zit en de week daarna bijna niets. bij mij zit me hele rug en borst ook vol, gek wordt ik er van. Hoop dat het na de bevalling weg blijft.

Overigens krijg ik een jongen, dus dat het alleen is als iemand een meisje krijgt is onzin.

13. Toto

Toto Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,061
    9
    38
    Ik heb er ook last van, in de vorige ook. Is bij mij echt hormonaal, want normaalgesproken ben ik gezegend met een hele gave huid. Helaas ging het bij mij pas weg nadat ik met de BV gestopt was :(

14. Soit

Soit Niet meer actief

Hier ook slechte huid in het begin. Was echt hormonaal. Nu is mijn huid al een week of 20 super glad en mooi, echt helemaal over.
    Lang leve de hormonen dus ;)

15. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoop dat ik dat over 4 weken ook heb. Lijk wel een puber met al die rode vlekken. Gelukkig ziet mijn huid er niet vet uit en heb ik niet zo'n maanlandschap met overal bulten.
    Doe nu savonds geen nachtcrème meer op na het schoonmaken en smorgens geen dagcrème meer op de plekken waar de meeste pukkeltjes zitten. Misschien dat het daardoor ook wat rustiger wordt.

16. Karin76

Karin76 Actief lid

Aug 9, 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    De pukkels en rode vlekken op mijn wangen zijn naast het maagzuur vollop aanwezig hier. Ik ben er sowieso gevoelig voor, heb vroeger acne gehad maar het ging redelijk goed maar nu...pfff...mijn ene wang is vuurrood en ik grap maar dat je braillie kunt lezen op mijn wangen, zoveel pukkeltjes heb ik. Niet eens wit, maar vuurrood.
    Ik smeer met Cardifloor zalf. Dat houdt het redelijk rustig. Gewone dagcreme kan ik nu niet tegen, te geparfumeerd allemaal.

17. Twingia

Twingia Fanatiek lid

Dec 7, 2013
    1,151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Heel herkenbaar helaas :(
    Toen ik aan de pil was had ik er ook last van. Zonder pil, weinig tot geen last. En sinds ik zwanger ben is het weer terug :(

18. Melissa86

Melissa86 Lid

Apr 2, 2014
    50
    0
    0
    Pfff, hier nog iemand. Alsof ik weer een puber ben.
    Ik gebruik nu als reinigingswash vichy, normaderm. En daar heb ik wel profijt van, m'n huid word er echt rustiger van..

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Slakkengel :D

20. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Ik ben nog heel pril zwanger maar heb veel pukkels op mijn kin ,had ik toen ik zwanger was van mijn zoontje geen last van.

Share This Page