Hoi, Zijn er meer meiden die nu aan het ontpillen zijn? En wat voelen/merken jullie? En doe je verder nog iets om je cyclus te tracken zoals ovulatietesten gebruiken en/of tempen? Ik had 3 sept mijn laatste pil. Vandaag begin ik echt duidelijk pijn te voelen rondom mijn eierstokken nadat ik al enkele dagen af en toe een steekje voelde. Dit herken ik van vroeger als mijn eisprong eraan zit te komen. Banner is op basis van de 1e dag onttrekkingsbloeding, maar op basis van 1e pilloze dag zouden er 3 dagen bovenop moeten. Spannend allemaal of ik het goed aanvoel! Ik ben al vroeg begonnen met ovu testen omdat ik al vroeg kleine steekjes begon te voelen. De onderste is van vanmorgen (niet eerste urine) en die lijkt toch wel donkerder dan de rest (die ik ook allemaal wel opvallen donker vond). Ik heb ze even met kleur gemarkeerd zodat te zien is welke bij elkaar horen. Denk dat de piek een dezer dagen wel gaat komen!
Ik zit nu in de derde ronde. Ik ben er achter gekomen dat ik super veel ovulatiepijn heb en dagenlang krom loop van de pijn. Eerste cyclus dag 25 positieve test en toen een LF van maar 8/9 dagen. Cyclus duurde 36 dagen. Tweede cyclus ander verhaal. Kreeg maar geen pijn of positieve test. Had pas op dag 56(!) een positieve test. En toen een LF van 11/12 dagen. Op dag 69 ongesteld geworden Gaan nu ronde 3 in... maar ik ga nu pas beginnen met ovu testen als ik die extreme buikpijn krijg. Krijg dan extreem zere tepels. Buikpijn niet normaal en heel erge rugpijn. Nu hopen dat ik een kortere cyclus krijg en mn LF wat langer wordt.. succes! Ik denk ook dat je binnenkort een positieve test krijgt, wat mooi dat ze bij jou oplopen! Bij mij is er geen peil op te trekken. Dan is ie donker maat niet donker genoeg en dan weer heel licht. En dan ineens een knaller.
@Roxy1994 wat vervelend dat het je zó zeer doet. Wel ‘fijn’ dat je dan niet te vroeg begint met testen. Voel jij nog iets van de eisprong zelf of zijn je klachten dan ineens gewoon minder? Ik hoop voor je dat je nu een wat kortere cyclus zult hebben met een goede LF. Welk merk ovulatietesten gebruik jij?
De eisprong zelf voel je niet, je voelt enkel de laatste groeispurt. Maar ik merk wel dat een dag of 2 later de pijn afneemt. Denk dat ik ook gewoon nog napijn krijg aangezien ik echt veel pijn heb de dagen voor de positieve test. Ik gebruik de action testen!
Hi! Ik val geloof ik ook nog wel onder “ontpillen”. Ben de laatste week juli gestopt met de pil, cyclus van 39 dagen gehad. Hoop nu op een kortere.. Ik heb nooit mn cycli bijgehouden, bewust opgelet wanneer mijn ovulatie er aan komt oid. Ook nog nooit een echt regelmatige cyclus gehad (zonder pil). Dus dat is voor mij allemaal relatief nieuw. Nu weet ik natuurlijk wel ongeveer hoe en wat.. Sinds een paar dagen een zeurgevoel in mn onderbuik, steekjes links onder. Ik registreer nu alles wat ik voel in mn buik. Gebruiken jullie ook een app om je cyclus bij te houden? Vind dat echt een uitvinding, alles kan je er in noteren.