Hoelaat is het nu bij iedereen? Ik ben helemaal door de war,want ik dacht dat de klokken die wij in huis hebben vanzelf achteruit gingen.. het is hier nu 10.44 klopt dat?
Ja klopt hoor. Alles goed verlopen bij jullie? Alyna heb ik gister een half uurtje later op bed gelegd, half 10 ipv 9 uur, en ze heeft tot 8.30 geslapen. (ipv van 9 tot 9) Netjes dus
Nou hier 1 die het dus helemaal vergeten was. Werd vanmorgen om 8uur wakker omdat de kleine moest eten en ik schrok me rot omdat mijn mannetje nog niet terug was van zijn nachtdienst. Zag al de meest vreselijke beelden voor me van auto ongelukken en vechtpartijen, agenten aan mijn deur met slecht nieuws etc. (ik ben wel van een beetje drama) dus ik klom meteen in de telefoon. Begon hij meteen aan de andere kant van de lijn te lachen, "schatje de klok is toch een uur terug gegaan vannacht" ehhmm oh ja hihi.. Stomme wintertijd
ik had er gelukkig wel aan gedacht, moest vanaochtend om 7 uur beginnen en kon dus lekker een uurtje langer blijven liggen!
Nou wij krijgen visite vandaag en hadden gezegd rond 14.30 en wij waren vergeten de klok achteruit te zetten dus net om 14.00 dachten wij dat het al 15.00 was... hmmm waar blijft die visite nou en toen zag ik dus op de laptop (die gaat automatisch) dat het nog maar 14.00 was hahaha.
Hmm de klok op deze site is wel van slag, er staat dat sunnyqueen haar bericht geplaatst heeft om 16:35?? Al was het een uur later dan kon dat nog niet, of ben ik nou gek??
wat een rare dag! normaal slaap ik lekker uit.. nu was het 8uur toen ik opstond dat het nu pas 5uur is vind ik erg raar! ik ben doodop Jamie was gisteren jarig en het was dus erg druk. door alle commotie heeft hij erg slechte geslapen... ik denk dus dat hij niet veel merkt van het nieuwe uur maar ikzelf zal blij zijn als het 9uur is!~
De NS heeft ook moeilijkheden met de tijd haha. Ik was er om 5 uur, en op het bordje stond 20:05. Vanochtend pas na 3 uur er achtergekomen dat het toch een uurtje eerder was. Maar om 6 uur vanavond was ik wel erg moe!
Ik vond 't nog best even moeilijk! Ik ging bij iemand een gasstel kopen (voor mn nieuwe huisje ) en we hadden om half 11 afgesproken.. Ik wist echt niet of ik nou de nieuwe of de oude tijd moest nemen
ik vind het altijd een beetje stom dat het altijd gedaan word (natuurlijk doen we het) maar ik snap de logica er niet zo achter naderhand moet ie weer veranderd worden
Dat is heel veel jaren geleden ingevoerd zodat er minder energie verbruikt wordt in de zomertijd en volgens mij ook zodat de boeren langer door kunnen werken in het licht (dit durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen) Er is wel wat over te vinden via google Zomertijd en Wintertijd (de komende jaren) | Mens en samenleving: Diversen