Klok uur terug:hoe laat waren jullie kindjes wakker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MHV, 26 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hahaha ja denk ook dat je de vraag beter vandaag kunt stellen.. :)

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    vandaag kwam om meisje om 08.15 nieuwe tijd.

3. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    5.00 uur vanmorgen.. Zzzzz...

4. tuc

tuc Niet meer actief

Maar hoelaat ze vandaag wakker worden heeft natuurlijk niks meer te maken met de klok verschuiven he?? Er is vannacht toch niks verzet..kindjes zijn toch op een normale tijd naar bed gekunnen. Heb het idee dat mensen er zelf ook zo lang in blijven hangen

5. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    wil het er niet over hebben, zegt al genoeg :(

6. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Mijn zoontje was altijd rond 6 uur wakker. Gisterochtend dus 5 uur en vanmorgen ook om 5 uur. Toch leg ik hem op precies dezelfde tijden op bed als anders.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Natuurlijk wel, kinderen leven op bioritme en niet op de klok. Dus het feit dat ze vroeger wakker worden heeft alles te maken met het verzetten van de klok. Het duurt even tot dat die interne klok weer een beetje bijgezet is. (anders zou je ook nooit last hebben van jetleg...;):))

Hier inmiddels weer een half uurtje later. Gisteren 6:00, vandaag 6:30. Hopelijk morgen weer wat beter.
    Dochter is erg moe.. zij is ook vroeg wakker. Over een weekje is dat wel weer normaal.

8. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Pffff hier was het al 2 weken voor het verzetten 05.45 uur en nu dus al 2 dagen 04.45 uur. Veel te vroeg maar met gen mogelijkheid meer op bed te krijgen.

Alles is een beetje in de war. Probeer zo veel mogelijk de normale tijden aan te houden maar ben bang dat we nog wel een tijdje bezig zijn met overgaan. :(

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, dat klopt niet. Je biologische klok bepaalt hoe laat je wakker wordt en dat is ongeacht tijdstip waarop je naar bed bent gegaan. Hoe laat ik er ook in lig, ik ben altijd rond 6.15 wakker, omdat de wekker nu eenmaal al jaren op die tijd afgaat.
    En zo werkt het voor de kinderen dus ook. De een is daar gevoeliger voor dan de ander: als je altijd wakker moet worden van de wekker, zul je er met verschuiven naar wintertijd niet zoveel last van hebben dat je vroeger wakker bent. Maar iemand die eigenlijk zonder wekker altijd wel wakker wordt, die zal dus op de oude tijd wakker worden. Heeft niets te maken met er zelf lang in blijven hangen....

Hier was het vanochtend helaas opnieuw half 6 met de jongste :( Oudste heeft wel langer geslapen dan gisteren: die trekt sneller bij nu ze groter is.

10. tuc

tuc Niet meer actief

nee ik bedoel niet dat ze later wakker worden als ze er later in liggen, maar je zegt zelf....ik wordt altijd wakker om 6.15 omdat dat mijn ritme is. Dat snap ik, maar door het verzetten van de klok ben je toch niet ineens weken lang om 2 uur wakker ofzo.
    Want in dit topic lees ik echt de extreemste dingen, kinderen die uuuuuren eerder wakker zijn en dan nog wekenlang....

11. tuc

tuc Niet meer actief

een jetlag krijg je vaak omdat je door 1 of meer verschillende tijdzones reist, je hebt soms 2 nachten achter elkaar daardoor of 2 dagen. Logisch dat je dan last hebt..maar de klok is maar 1 uurtje verzet...begrijp mij niet verkeerd, van mij mogen ze het afschaffen maar van 1 uurtje raakt echt niet heel je bioritme in de war hoor.

Want hoe kan het dan dat sommige kinderen evengoed slapen of zelfs beter?

12. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff word er hier ook langzaam moe van:)
    Elke dag 6 uur wakker....hij zat net perfect in zijn nieuwe ritme...
    Slaapje smiddags en snachts doorslapen...
    Nu red meneer het echt niet meer tot zijn brood en slaapt dus in de ochtend weer:(:( en in de middag niet in bed te krijgen en dus een moe en chaggie mannetje....
    Hoop dat het snel beter gaat, al heb ik er zelf ook altijd ruim een week last van:(

13. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hier is het biologische klokje van mijn dochter in de war hoor, eerste dag ging super, dag erop iets minder en vandaag was het 5 uur. Goeiemorgen :) Wel in bed laten liggen tot half 7, want ging me echt te ver.. maar ondertussen voelt het hier al alsof ik er een halve dag op heb zitten.
    En tuc.. ik geloof wél dat dat met de klok te maken heeft, ook al deed ze het de eerste dag goed.

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Natuurlijk heeft het nog een weekje ofzo effect op die kleintjes. Een uur voordat je naar bed gaat, gaat je lichaam al bepaalde hormonen aanmaken en verandert je ademhaling en stofwisseling. Daarom is het ook zo goed om min of meer een vaste bedtijd te hebben en op een vaste tijd op te staan. Dit is nu in de war geschopt. Wij resetten onszelf sneller door op de klok te kijken. Ook kunnen we beter "uitslapen" dan de kleintjes.

Hoewel onze kinderen nu om 6.30 wakker zijn. Heel acceptabel. Mijn zoontje was echter nog lang niet uitgeslapen en had nog wel even verder willen slapen. Mijn dochter was al wakker, dus dat ging niet door.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat lijkt mij ook wel stug, dat dat idd van de wintertijd zou komen. Vanochtend was het hier 6.20 voor de oudste (die heeft de verschuiving nu dus gehad :) ) en 5.45 voor de jongste: kwartiertje later dan gisteren en dat klopt wel mooi met het stapsgewijs verschuiven van haar biologische klokje ;)

Maar echt lopen spoken midden in de nacht en uren wakker: lijkt mij dat dat andere oorzaken heeft. Griepseizoen is lekker van start al natuurlijk, dus zou echt spoken 's nachts eerder aan dat soort dingen wijten.

Deel Deze Pagina