jeetje 1 hapje worteltjes, alle spullen verkloot

Discussie in 'Voeding' gestart door joseetje26, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo andere mama,s

in de blije doos zat een potje olvarit worteltjes vanaf 4 maanden.

vol goede moed begonnen met de 1e hapjes... josefien lekker kliederen..handjes lekker in mond etc...maar toen was ik niet meer zo blij :x:x

nou die worteltjes zijn zo eh... venijnig... haar kleding niet meer schoon te krijgen zelfs niet op 90 graden. slabbetje kan ik ook weggooien... het plastic nuby lepeltje is helemaal verkleurd , de speen van haar aventflesje ( ze kreeg daarna haar flesje ) is verkleurd en niet meer schoon te krijgen.
    en toe ze een oranje wortelpoepje deed bleven haar billetjes oranje :$:$:$

wat zit er in vredesnaam in die potjes:(:(:(:( ,heb ik nu gewoon een fout product gehad??? of is dit met al die olvarit hapjes zo...????

dit is toch niet normaal of ben ik nou gek???

gr Jose

2. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Hier het zelfde probleem een aantal maanden geleden.
    Mijn oplossing: geen potjes meer.
    Ik twijfelde al maar toen wist in definities dat er "zooi" in die potjes zit.
    Zelf wortels koken en even prakken, of gewoon uit het vuistje (vinden ze ook helemaal geweldig)

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Het is wel normaal hoor! Wortels laten nou eenmaal vlekken en oranje poep achter;) Ik gaf mijn zoontje altijd wat aan wat vies mocht worden of een slabschort met mouwen en kleding weken in de biotex.

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja, dat heb je met worteltjes uit pot helaas... Ik heb het een paar keer gegeven omdat ze het zo lekker vond maar dat was in de zomer en ik deed gewoon haar truitje uit en liet haar in haar romper eten (ja ik weet het, erg he, maar ik vind vlekken echt vréselijk!).
    Maar ben vrij snel alles vers gaan geven en het probleem was opgelost. Maar ik heb hier ook een prachtig jurkje met een wortelvlek die er niet meer uitgaat (we zaten op een terras, kon moeilijk mijn kind uitkleden om te laten eten :D) Zó zonde!! Als het witte kleertjes zijn kun je proberen met bleek, een paar druppeltjes in een kopje water en dan met je vlakke hand voorzichtig wrijven. Wél daarna meteen in de wasmachine en met een witwasmiddel wassen, dan kun je nog weleens mazzel hebben dat het eruit gaat. Succes, óp naar de verse groenten, dat gaat beter!!

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

vanish inweken werkt ook goed. echt een dag lang.
    en gewoon lekker vers in het vervolg!

6. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ja dat is met alles. Daar zijn ook slabbertjes voor he om vies te worden. Als ik echt van iets weet wat er niet uitgaat dan doe ik zijn truitje gelijk uit en laat het 24 uur weken in de vanish. Dan is het er de volgende dag wel uit.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.057
    2.193
    113
    Brabant
    tja, dat is zo. zeker met worteltjes. Als ik toch vlekken krijg waar ik ze niet wil hebben gaan ze meteen in de week met vanish. Krijg het vaak schoon...
    laatst was ze ziek en heeft mij van top tot teen ondergekitst, juist met worteltjes...

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hier zelf gemaakte wortelpuree, en ook vlekken uit slab die er niet meer uit gaan en oranje billen.. ligt aan de carroteen in de wortels. daarom mag je het ook niet te veel geven, dan word de huid oranje.

9. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Hier ook oranje slabbetjes. Uit zijn kleding heb ik het wel gekregen met een flinke laag shout :D

10. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb gister een plastic slab gebruikt, misschien een tip!

11. naoual28

naoual28 Actief lid

9 dec 2007
    138
    0
    0
    Ik heb een prinsessen-slabbertje van plastic gekocht, met lange mouwen het is net een jurkje maar dan van plastic. Anissa maakt daardoor nooit haar kleertjes vies. Het helpt heel goed.

12. Skye

Skye Niet meer actief

Oh, echt zo erg he. Hier gaan de slabs en vieze kleertjes gelijk uit en in een sodabadje. dat werkt heel goed. Ik kan zo slecht tegen vlekken. Niks irritanters dan vlekken die er niet uit gaan in de was. Dus ze krijgt een grote slabber om en als ze toch vlekken op haar kleren maakt, gaan die gelijk in het sodabadje

Deel Deze Pagina