klok vooruit?'

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joel, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    halllo

dit weekend word klok vooruit gezet, nu heb ik vroege vogels maar zou dat werken als ik ze ook uur later te bed leg en dan de vrijdag al beginnen met half uur later, zaterdag uur later dat ze zondag op nieuwe tijd tussen 7 en 8 komen(dus 6 a 7 oude tijd) of zou dat ook 1 malig zijn of hebben jullie dingen gedaan wat daarna ook goed bleef gaan. bij de oudste nooit last van gehad met die klok maar die jongste pfff die zit heel zijn leven al in een sprong

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Bij ons blijft dat meestal zo. Bij Isabella in elk geval.

Maar de twee kids hier slapen nu al bijna 2 weken in de nieuwe zomer tijd ( is natuurlijk door het licht buiten)

Die waren altijd 8 uur wakker maar nu 7 uur.

Straks na het weekend weer 8 uur ( hoop ik, ha ha)

Met Isabella heb ik dus nooit iets gedaan. Ik denk namelijk dat het met de zon en het licht te maken heeft.

3. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    oh shit, die klok... ja dat was ik al vergeten.
    Heb ik ff dikke pech dan.. die van mij zijn elke ochtend om 6 uur wakker.. zal dat nu gaan betekenen dat ik al om 5 uur beneden op de bank zit?
    Oh jeetje, dit wordt vast pittig haha.

4. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    nee joh juist om 7 want schuift uur op dus slaper korter, dus 6 uur word 7 haha ja daarom, hier ook hih

5. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ow?!! whahaha solly..blonD!!
    och gaat lekker hier.. nou dan zal t vast goedkomen haha

6. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    wauw wat een geweldig idee! weet niet of het gaat lukken maar is denk ik wel de moeite waard! succes ben benieuwd!

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier werd ze met de wintertijd juist wat later wakker en langzamerhand wordt het weer wat vroeger.
    Maar hopelijk werkt het hier ook.

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik denk dat je weinig kunt sturen aan een biologische klok. ookal schuiven wij de klok aan de wand wel op. wij hanteren meestal de "go with the flow methode" we zien wel wat er gebeurd en passen daar de dag op aan en de volgende als dat nodig.

9. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    hier ook eentje die wel kijkt hoe het gaat, maar ben toch wel heel benieuwd. Ons kleintje werd normaal altijd tussen 07.30 en 08.00 uur wakker. Nu wordt het al sinds een paar daagjes 07.00 uur. Denk ook dat het door het licht komt, dus ben benieuwd!!!

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ben ook van de 'go with the flow' ;) Ze gaat gewoon 's avonds normale tijd naar bed (19.00) en 's ochtends zien we wel. De volgende dag zien we dan wel hoe laat ze naar bed wil. Als ze nog niet moe genoeg is, dan mag ze ook wel wat later. Ik vind het niet zo erg als ze 'pas' om 19.30/20.00 naar bed gaat, als ze ook iets later wakker is. Hier is ze de laatste tijd ook erg vroeg 's ochtends, dus wie weet slaapt ze straks lekker wat langer uit!

11. adi

adi Niet meer actief

Ik heb helemaal geen zin in die klokwissel-dag! dan heb ik gewoon een uur minder in mijn dag, en die ga ik echt missen denk ik, of ik moet NOG eerder gaan opstaan... pffff

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn dochter wordt gewoon om 8 uur nieuwe tijd wakker gemaakt.. dat betekent dus een uurtje minder slaap voor ons allemaal... op die manier zitten we weer het snelst in ritme. Ik heb in de afgelopen 2,5 nog nooit problemen gehad met zomer- of wintertijd.

13. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ik heb tot nu toe elke keer met het verzetten van de klok in twee dagen het ritme aangepast. Waarschijnlijk zal mijn zoontje door de tijdstippen van licht/donker worden wel mee willen werken, want om zomaar midden in de winter of in de zomer zijn ritme een uurtje te verschuiven, dat wil absoluut niet.
    Een dag voor de tijd verschoven wordt, gaat hij een half uur eerder/later naar bed en de dag erna zit hij op het goede tijdstip.

Hopelijk dit keer ook weer... ;) :)

14. misa

misa Niet meer actief

Ooh ja, die klok!
    Ik ga geen fratsen uithalen, maar ben wel benieuwd wat hij gaat doen!

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Vorig jaar klokwissel was geen probleem. Afgelopen najaar was het 2 weken drama. Hij wilde namelijk wel op de nieuwe tijd naar bed, maar werd op de oude tijd wakker. Te vroeg dus en rete chagrijnig voor 2 weken. Hij werd ook elke keer krijsend wakker ipv keuvelend. Ik hoop dat het deze keer wat beter gaat. Al maak ik me een beetje zorgen. Op vakantie in griekenland was het namelijk ook geen succes. Al scheen daar de zon in onze kamer, daar heeft hij thuis geen last van.

16. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ik vraag me af in hoeverre dat echt door het licht komt..Wij hebben rolluiken en gebruiken ze dan ook (alleen 's nachts overigens), maar ook onze meid komt de laatste 2 weken ongeveer een uurtje eerder dan normaal (dus 06.00 ipv 07.00)..Misschien dat het dus tocg gewoon echt inherent aan de mens is..grappige gedachte..:D

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb er nog nooit last mee gehad met onze zoon, nooit eerder wakker geworden. Altijd gewoon rond 8 uur :)

18. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik ga nergens rekening mee houden, we slapen sowieso uit op zondag. Als Simone wakker wordt komt ze bij ons in bed en dan spelen we tot ze weer moe is en dan slapen we weer verder :)

19. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    hahah werkte da hiet ook zo maar helaas en vooral niet met super wakkere drukke peuter hihi maar ben benieuwd

Deel Deze Pagina