Zoektocht goedkope moederfiets; is dit iets?

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

    Female Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Ik zoek wat ervarings-deskundigen.
    Ik zoek een nieuwe fiets, een moederfiets.
    Ik heb nu gewoon een oude simpele damesfiets en heb besloten er niet meer op te fietsen met 2 zitjes omdat het echt te gevaarlijk is. Ik heb nauwelijks ruimte en als ik eens flink zou moeten remmen ben ik zeker weten de sjaak.

    Ik wil en kan er niet teveel aan uitgeven. (eigenlijk niet boven 200.-)
    Daar fiets ik ook niet genoeg voor. Een tweedehandsje is prima. Zitjes heb ik nog.

    Nu heb ik deze advertentie op MP gevonden, zou dat een idee zijn? Ik heb nl echt geen idee van fietsen :):

    Marktplaats.nl > mammafiets met lage instap - Fietsen en Brommers - Fietsen | Dames | Moederfietsen
     
  2. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ziet er goed uit. Maar geen idee of het ook wat is.
    Ik heb die van mij van het merk Reflection bij de Formido vandaag. 300 euro in de aanbieding voor een nieuwe. Wellicht ook iets voor jou.
     
  3. Rica

    Rica VIP lid

    16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik had toevallig vorig jaar al een mamafiets pelikaan bij gamma gekocht, 150 euro!!! Hij fiets erg fijn.... ik vond hem er toen niet uitzien als een echte mama fiets maar ebn nu wel blij dat ik hem alvast heb! wat een koopje was dat.
     
  4. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Hij ziet er netjes uit, maar ik ken het merk niet.

    Ik heb toevallig deze week ook een mamafiets aangeschaft. Budget was rond de 250 euro en daardoor had ik de keuze voor een nieuwe fiets C-merk, of een tweedehands A-merk. Ik ben voor tweedehands A-merk gegaan. Heb na wat googelen over mamafietsen veel verhalen gelezen over goedkope fietsen die na een jaar kapot zijn, en dan ben je dus alsnog veel meer geld kwijt.

    Ik heb nu een prachtige Sparta Amazone gekocht, hij is gebruikt maar nog in heel goede staat en hij kan zeker nog een aantal jaar mee. Ook voor jouw prijs kun je zeker wel een A-merk vinden - ik zou niet direct deze kopen denk ik maar nog even verder zoeken.
     
  5. Violet32

    Violet32 Bekend lid

    4 feb 2009
    677
    0
    0
    Ik geloof ook niet dat ik deze zou kopen, de bagage drager ziet er niet echt heel solide uit en ik zou er ook een andere standaard op willen.
    Ik zou ook nog even verder zoeken.
     
  6. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Zo te zien zit er geen bescherming onder de bagagedrager (zo'n regenspatscherm...hoe heet zoiets...). Dus voet-tussen-de-spaken-gevaar. En de standaard vind ik inderdaad ook een beetje eng.

    Ik had tot dit weekend ook zo'n gammel fietsje met een zitje voorop. Het is gewoon geen doen om jezelf elke keer tussen dat zadel en het zitje te proppen als je op de fiets stapt.

    Ik heb nu via mp een tweedehands (maar echt zo goed als nieuwe) sparta amazone gekocht. Inclusief een bijpassende Bobike-set van voorzitje, achterzitje, windscherm, fietstassen en een buggydrager, voor 250 euro! Vond het zelf echt een hele goede prijs, vooral omdat ik al die zitjes erbij kreeg. Ik vind zelf de dubbele standaard heel fijn, de fiets kan bijna niet omvallen (of in ieder geval minder snel dan mijn oude fiets).

    Ik zou met jouw budget zelf eerder voor een goede tweedehands (van een bekend merk) gaan dan voor een goedkope nieuwe fiets.
     
  7. stef

    stef Fanatiek lid

    19 apr 2006
    3.071
    26
    48
    Ik heb sparta amazone heerlijk ding!
    hier ziet inderdaad standaard niet super uit moet echt 2 poot zijn om lekker fiets neer te kunnen zetten :)
     
  8. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik heb ook een sparta amazone (wel nieuw gekocht) en ik heb het gepresteerd om dat ding om te laten vallen!! (oke stoep was giga scheef, dus zet hem niet op een hellend vlak neer!!)
    Maar ben nog steeds super blij met de fiets hoor!!!
     
  9. Edge

    Edge Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Mijn vriend ook, alleen wilde hij zijn been achteruit slaan om af te stappen. Tja, dat werkt dus niet met een zitje achterop (jammer dat ik het niet gezien heb :p:p).

    Ontopic; ik heb zelf een tweedehands Amazone gekocht en ben er nog elke keer blij mee als ik erop fiets.
     
  10. girly

    girly Actief lid

    14 feb 2007
    489
    0
    0
    had er eerst 1 van reflection maar die werd gestolen! nu heb ik er 1 van rivel nova (zusje van union, die van refelction trouwens ook!) en ik vind ze allebei super! ze zijn alleen niet heel groot dus als je lang bent dan zou ik een ander nemen! ik vind het juist fijn dat ie niet zo mega is! ze zijn iig niet zo duur en ze zijn heel stevig! ik zou dus voor een ander kijken!
     
  11. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Ik had eerst een B-merk moederfiets. Er ging steeds meer aan kapot en toen fietste ik er nog met maar 1 kindje op. ( spaken gingen er o.a. om de haverklap uit, levensgevaarlijk met een kindje achterop) Na 2 jaar heb ik de fiets weggedaan en een Gazelle Bloom gekocht. Wel duur ,maar zijn geld dubbel en dwars waard.
     
  12. Female

    Female Niet meer actief

    Bedankt voor al jullie tips, daar heb ik zeker wat aan. Dingetjes zoals bijv. standaard, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
    Was vandaag een beetje druk omdat ik morgen op de rommelmarkt ga staan maar ga een dezer dagen eens iedere tip apart goed uitzoeken.
    Thanks!
     
  13. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Ik weet niet of de laatste jaren veel veranderd is aan versnellingen, mijn oude fiets doet het nog altijd prima dus heb al jaren niet meer naar nieuwe fietsen gekeken en hier zie ik ze ook niet zo vaak op het zijn echt mountainbikes en andere 'specialere' fietsen. Maar persoonlijk ben ik niet zo te vinden voor de combinatie versnellingen en terugtraprem.

    Het valt al eens voor dat het wisselen van versnelling niet soepel loopt en je extra kracht moet zetten, dan trap ik dus een eindje terug om dan met meer kracht weer voorwaarts te trappen zodat de versnelling wel versnelt. Als je geen terugtrap rem hebt is dit geen enkel probleem maar met een terugtrap rem kan ik me zo al voorstellen dat ik onbedoeld tot onaangename stops zou kunnen komen.
     
  14. Loontje81

    Loontje81 Bekend lid

    22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Persoonlijk was ik deze ook voorbij gegaan.A door de standaard(heb liever zo'n "brommer standaard) b omdat ik geen idee heb of het stuur recht blijft staan als hij zo staat.Is wel zo handig als je een kindje voorop wil zetten.Bij mijn fiets zit er een veer op waardoor dat gebeurt en c omdat je voor jou budget best wel een goede a-merk kan vinden.
     

Deel Deze Pagina