Klokje rond slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamatss, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ons zoontje sliep al vrij snel door. Klokje rond slapen ook vrij snel..
    Nu heeft meneer het uitslapen ontdekt.. Sinds een week of drie wordt hij tussen 8 en 9 wakker.. (en op de dagen dat ik vroeg naar mijn werk moet vroeger, maar chagrijnig dat hij dan is!) Vandaag werd hij pas om tien uur wakker.. :$

2. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Hier vanaf 8 weken, gewoon uit zichzelf... We hebben wel ons zoontje tot vorige week elke avond rond 23.00/middernacht wakker gemaakt voor zijn laatste fles maar de laatste keer dat we dat deden was hij zo overstuur dat we hem nu maar laten slapen. En dan slaapt hij door tot 7 of 8 uur. Echt een slaapkoppie ;)

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.102
    2.594
    113
    Limburg
    Mijn zoontje gaat om 20:30 naar bed en slaapt meestal tot half 7-7 uur.
    Mijn petekind daarentegen wordt nog 2 keer per nacht wakker, zij is 9 maanden.
    Het kan dus echt enorm verschillen.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Mamatss.. bijna alle babies worden 's nachts wakker maar sommige kinderen kunnen dan gemakkelijk zelf weer inslapen en andere hebben hulp nodig. Dat makkelijk zelf inslapen is moeilijk te leren.. wel af te leren trouwens. Wat helpt om het wel te doen:
    - zeer donkere kamer met weinig prikkels (speelgoed, mobiel etc)
    - bij wakker worden, niet gelijk er op af gaan
    - weinig contact maken bij troosten / terugleggen
    - goede temperatuur op de kamer
    - voldoende gegeten maar niet teveel / te zwaar (vaak zijn papflessen een oorzaak van vroeg wakker worden of verkeerde bijvoeding)
    - begin elke dag op dezelfde tijd (en beperk de hoeveel slaap overdag)

Hier twee kinderen die met resp. 15 en 18 weken klokje rond zijn gaan slapen en zijn dat ook blijven doen (met uitzonderingen natuurlijk). Als baby sliepen ze van 19:30 tot 8:00 en dat is inmiddels iets vroeger geworden (7:30)

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier vanaf 12 weken het klokje rond. Zelden korter, de laatste tijd zelfs weer langer.
    Niks speciaals gedaan trouwens, ze deed het gewoon zelf.

6. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hier ook vanaf ongeveer 12 weken het klokje rond.
    Hij sliep altijd veel en nog steeds, als we hem eerder wakker maken is hij echt nog kapot en sacherijnig.
    We leggen hem om 19:00 in bed en hij slaapt dan tot 10:00/11:00, soms zelfs 12:00.

Moet wel zeggen dat hij enorm druk is en eigenlijk nooit stil zit. Hij slaapt tussen de middag ook. Van ongeveer 13:00 tot 15:00

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Haha, jeeetje, ben echt jaloers op sommigen hier hoor! ;) Ik gun 't jullie natuurlijk volledig, maar mezelf ook :p Hier is slapen vrij dramatisch, maar we gaan nu een zeer duidelijke routine inzetten en dan hopen dat dat gaat werken!

8. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Haha, ik mag ook zeker niet klagen, maar ben toch best jaloers op de rondslaapmama's :p

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M en T beiden pas met ruim 1 jaar ... en die werden dat eerste jaar nog regelmatig wakker voor 1 of meerdere nachtvoedingen ;)

10. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree

Maar dan is ie maar 5 / 6 uurtjes wakker op een dag? Dat is ook weinig

11. Storm

Storm Niet meer actief

Ik ga er maar vanuit dat wij onder de mazzelouders vallen. Onze jongens sliepen al snel door. De oudste eigenlijk meteen en de jongste met een paar weken. (van 23-7) En eigenlijk ook eigenlijk best snel van 19-7.
    Nog steeds slapen ze de meeste nachten gewoon lekker door, alleen met tandjes of ziekte zijn ze nog wel eens wakker.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Klokje rond is hier ook pas ruim na het jaar gebeurd hoor! Doorslapen is officieel 5 of 6 uur slaap geloof ik, maar echt van 7-7 is ze hier pas erg laat gaan doen. Waarbij ik wel wil zeggen dat heel veel mensen niet zeggen dat ze er dan alsnog weleens uit moeten voor een speentje te geven, of hun kindje 's nachts een paar minuutjes terug in slaap laten huilen hoor! Wij moeten heel soms nog weleens een speen teruggeven als hij uit bed gevallen is, maar hebben ook nog weleens spook nachten waarbij ze uiteindelijk om 3u tussenin beland voor onze nachtrust.

13. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier net geen klokje rond 1900 tot half 7 vaak. Maar dit is pas weer sinds een week. Ze heeft ruim 2 maanden 500 uur als start tijd gehad.

14. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Maar ik hoef er tussendoor niet uit. Op een hele enkele X na bij ziekte ofzo . Dus dat scheelt ook

15. Hij is pas drie maanden. als hij een keer snachts komt is dat toch netjes?
    en als je de fles van 2 uur vervroegt? dus om 12 geeft en dan steeds vroeger? zo hebben wij t gedaan.

16. hier een dochter van bijna 3 die nog niet doorslaapt. (al komt ze niert midden in de nacht maar zo tegen 23.00)
    zoonlief sliep met 9 weken door, maar krijgt wel nog een fles om 22.30.
    als we at niet doen is hij om half 6 al paraat.
    Nu gaat hij om 19.00 slapen en wordt rond 7.30 wakker.

zo zie je maar dat t heel erg kan verschillen

17. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Nu je het zo zegt is het idd wel weinig, maar hij slaapt echt zoveel. Als baby sliep hij de hele dag bijna.

Ik denk dat hij het nodig heeft dan.
    Er zit wel verschil in per dag hoor, de ene keer is het 09:30 de andere keer 10:00 en soms later of heel soms vroeger (09:00) Het enige wat vaststaat zijn de slaaptijden smiddags en savonds.

18. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Onze dochter kreeg tot een maand of 6 nog een fles om 23 uur, we maakten haar dan wakker. Maar op een gegeven moment hoefde ze haar ontbijtfles niet meer, ze dronk dan erg slecht of spuugde alles uit. Toen zijn we haar, op advies van het CB, een voedzame avondmaaltijd gaan geven (groente met aardappels en een beetje vet, boter bijvoorbeeld, nog geen vlees) en dan gaven we haar als toetje de laatste fles, om 19:30 ongeveer. We maakten haar niet wakker en keken wat er gebeurde. En ze sliep toen het klokje rond.

Het heeft dus ook te maken met het eten overdag en het veranderen van het voedingspatroon. Maar er zijn inderdaad meer dingen: sprongetjes, niet fit zijn of gewoon er nog niet aan toe zijn. Niet een kind is hetzelfde en gelukkig maar, anders werd het zo saai!

Maar de meeste kindjes onder 6 maanden slapen niet het klokje rond volgens mij en er zijn ook kindjes van 1 jaar die het nog heel lastig vinden. Komt vanzelf!

Deel Deze Pagina