Zoon 1 jaar, groot kado?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ryanne, Jun 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. #1 Ryanne, Jun 26, 2012
    Last edited: Jun 26, 2012
    Mijn zoon wordt as zaterdag alweer 1 jaar.
    Nu heb ik enkele kleine kadootjes gekocht die ik apart wilde inpakken (auto's, badboekje en nog wat kleine dingen) en die wilde we hem geven. daarnaast gaan we nog een dagje weg.

aangezien we ook nog een dochter van (bijna) 3 hebben die ook volgende week jarig is hebben we enorm veel speelgoed. (en krijgen we nog meer)

Nu zei mijn schoonmoeder dat ik het niet kon maken om zoonlief geen groot kado te geven, omdat dochterlief dit wel heeft gekregen en nu weer krijgt. (vtech fototoestel)

Hij zal deze dag niets tekort komen want heb een lijstje gemaakt met grote en kleine dingen en zoals het er naar utiziet krijgt hij dit ook allemaal.

Moeten we voor onze zoon ook iets groots kopen voor zijn verjaardag? Ik vond t juist leuk dat hij een hele hoop uit te pakken had.

overigens speelt hij niet echt ergens mee, met alles wat zijn zus leuk vindt speelt hij ook.

2. sweetbel

sweetbel VIP lid

Jan 27, 2010
    5,519
    0
    0
    Persoonlijk zou ik voor hem ook een 'groot' cadeau kopen, een stoere jongens loopfiets of driewieler? Little people hellingenbaan? Gewoon, voor het gevoel...

3. @sweetbel we hebben een loopfiets, step, driewieler en duwdriewieler. in de tuin een wip, glijbaan en zandbak.
    van Little People hebben we volgens mij alles zo'n beetje haha.
    daarnaast een hele doos duplo primo en van mijn man van vroeger een hele kist duplo.
    we zijn zo'n btje een kleine speelgoedwinkel ;)

van het bezoek krijgt hij:
    Auto’s
    Kleren (kledingbon)
    Houten speelgoed/Houten trein
    HABA speelgoed
    Grote houten kist om het speelgoed in te doen

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik voor iets groots zou moeten kopen?

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind het echt niet nodig om voor hem ook een groot cadeau te kopen. Ik bedoel, hij wordt 1, dat merkt hij toch helemaal niet? Kleine kindjes vinden het volgens mij vooral leuk om dingen uit te pakken, dus met een heleboel kleine cadeautjes zal hij vast heel blij zijn!

Persoonlijk zou ik dan liever wat geld op z'n spaarrekening zetten ipv het opmaken aan een cadeau wat je niet nodig hebt.

5. @linda zo dacht ik ook, heb allemaal dingetjes in inpakpaier met linten erom. Maar toen mijn schoonmoeder ermee kwam moest ik er toch even over nadenken.

6. titania

titania Bekend lid

Jul 14, 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Een water/zandtafel is erg leuk als jullie een tuin of balkon hebben..

7. @titania die krijgt dochterlief toevallig van mn so voor haar verjaardag.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier kregen ze wel allbei een groot cadeau: dochter een houten loopfiets en zoon een tractor, maar op zich maakt het niet zo heel veel uit hij wordt pas 1 natuurlijk! Hier wilde zoon niet eens zijn cadeau`s uitpakken dat mocht zuslief mooi doen van hem. Ik vind 1 groot cadeau leuker dan een aantal kleintjes, dat doen we wel met sinterklaas.

Hier ook heel veel speelgoed, de speelgoedwinkel is er niets bij ;).
    Maar toch altijd wel wat te bedenken. Zelf vind ik kledingbonnen niet leuk en een speelgoedkist vind ik een gebruiksvoorwerp en geen cadeau.

9. sweetbel

sweetbel VIP lid

Jan 27, 2010
    5,519
    0
    0
    Lastig dan... Dan zou ik ook een bedrag storten op de spaarrekening. Hij komt in ieder geval niets tekort!

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hij wordt 1 dus de grootte van het cadeau maakt voor hem echt niet uit. Het is je eigen gevoel wat in de weg zit.

Wij hebben Tycho een blokkenkar gegeven omdat hij bezig was met langs de meubels en aan de hand lopen, dacht dat past mooi in zn ontwikkeling. Van mn schoonouders kreeg hij een houten loopfietsje ( met 4wielen). Mijn schoonmdoer vond dat zo leuk om te geven, nouja prima toch? Hij "fietst" er alleen pas sinds 2,5maand op daarvoor vond hij het niks.

Hier kreeg Tycho zoveel cadeaus dat ik het zielig vond dat hij geen tijd had om ermee te spelen. Hij had het ene nog niet uitgepakt of hupsakee daar lag het volgende cadeau alweer voor zn neus (iedereen kwam zo'n beetje tegelijk binnen). We hebben toen daarom besloten om ook wat dingen ingepakt te laten om te bewaren voor de volgende dag. Nie tleuk voor de visite maar hij werd helemaal gek. En om eerlijk te zijn vond hij het scheuren en rommelen met dat papier veeeeel interessanter!

xx

11. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier ook geen grote kado's gegeven hoor met haar 1ste verjaardag...
    Van ons heeft ze haar eerste pop gekregen (die twee zijn sindsdien onafscheidelijk!) en van opa en oma een blokkenkar, andere opa en oma gaven geld op verzoek van ons met erbij een spaarpot van nijntje!

Verder zijn het voornamelijk puzzels, boekjes, emmertje/schepje etc. geweest. Ze vond het allemaal geweldig...
    Grootste kado wat ze gekregen heeft was trouwens zo'n blauwe schelp voor water en zand.
    Er liggen nu nog een paar spulletjes ongebruikt in de kast!

12. Storm

Storm Niet meer actief

Weet je, het zal gaan om je eigen gevoel. Wat je zegt, je zoontje komt niks tekort die dag en zal zich echt niet druk maken om wat zijn zusje heeft gekregen op haar eerste verjaardag of wat ze nu voor haar derde zal krijgen. Gezien het feit dat alles er al is, zou ik gewoon datgene geven wat je van plan was te geven en desnoods zet je wat extra geld op zijn spaarbankboekje (als het dan om het financiële verschil gaat.)
    Ik zou me daar echt niet druk om maken.
    En dan geef hem als hij wat ouder is en het wel allemaal begint te snappen en leuk te vinden maar een duurder cadeau.

13. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zusje (12 jaar verschil) kreeg ook een groot cadeau van opa en oma met haar 1ste verjaardag.. ze vond het helemaal geweldig!!

Het pakpapier dan.. daar is ze echt uren zoet mee geweest.. al dat speelgoed was maar bijzaak

14. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

Sep 1, 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Mee eens!

15. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Als er papier omheen zit is het al goed hoor.
    Ons zoontje ging er met al het papier vandoor en de kado's zelf keek hij niet naar om.

Het gaat om het idee toch niet hoe groot/duur/klein/goedkoop iets is wel?

16. tnx voor jullie reacties.
    Ik dacht ook aan het papier dat om al die pakjes zat.
    Toen dochterlief een werd heeft ze bergen kado's gehad en heeft er heel lang niet naar omgekeken. ze zat in een doos (waar iets ingezeten had van t speelgoed) met al t papier om haar heen.

Het gaat er ook niet om dat t even duur moet zijn voor de kleine man. ze krijgen altijd genoeg en worden goed verwend.
    ik vond t alleen zonde om iets duurs te kopen terwijl ik dan wat koop om te kopen.

denk dat ik t inderdaad bij de kleine pakjes houdt (heb 2x badboekje, puzzel rupsje nooitgenoeg, fles shampoo woezel en pip, iets lekkers, een bal en een auto) en alles apart ingepakt :D

dit topic mag wat mij betreft dicht

Share This Page