AH voeding over datum

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Tonneke, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik heb zaterdag bij de ah van het huismerk standaard voeding gekocht en dus niet op de houdbaarheid datum gelet want eigenlijk ga ik er vanuit dat deze niet overschreden is. Ik dus vandaag per toeval op het pak gekeken en staat er houdbaar tot 25-10-2009!!!! Wij hadden ook nog een pak Nutrilon staan en deze is houdbaar tot 2014. Hoelang staat dat pak AH voeding dan al in de schappen!!!! Ik weet dat het stom is dat ik niet heb gekeken maar ergens ga ik er vanuit dat ze hier wel op letten toch? Vooral met dit soort voeding wat voor opening erg lang houdbaar is. Was echt super pissig. Geef me zoontje dus paar dagen voeding wat over de datum is.

2. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    je gaat er toch wle mee terug he
    want dit mag niet

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Heb je het bonnetje niet meer? Want dan zou ik er toch mooi mee terug gaan.

Ik kijk in de winkel ook nooit op de houdbaarheidsdatum. Als ik dat zou moeten doen, pff dan ben ik wat tijd kwijt met boodschappen doen en het is al zo mijn favoriete bezigheid.
    Ze horen hier in de winkel tijdens vakken vullen op te letten. Helaas gebeurt dit niet altijd.

4. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ja heb het vandaag terug gebracht. Vind het een kwalijke zaak als het om baby voeding gaat.

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

idd zeker mee terug gaan. hier bij ah staat al maaaaaanden een pak babyvoeding (melk) wat er heel vies uitziet. pak blijft dus ook gewoon staan. niemand koopt het. dat ze dat gewoon niet uit het schap halen:(

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Erg lang kan het pak er niet staan, want AH voeding bestaat nog niet zo lang...
    Gewoon even terugbrengen naar de winkel.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Ik zag dat bij de Emté, meerdere pakken waren zelfs over de houdbaarheidsdatum heen, zelfs al meer dan een maand lang.
    Toen ik dat zag, heb ik het gelijk bij de klantenservice gemeld. De eerstvolgende keer dat ik er kwam, stond alles er nog, dus weer een melding gemaakt en pas toen hebben ze het uit de schappen gehaald. Ik zat er nog aan te denken om het op het hoofdkantoor te melden, want het is al kwalijk dat er babyvoeding staat dat over de hhd heen is, maar dat ze er vervolgens nog niets mee doen, terwijl je dit meldt, vind ik helemaal belachelijk.
    Ik controleer van alles altijd zo'n beetje de hhd in de winkel en ik kom met grote regelmaat vanalles tegen dat daar al overheen is.

8. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Hier ook gehad!
    Alleen in zag het al in de winkel! De "nieuwe" pakken (die er achter stonden) waren ook maar iets meer dan een half jaar houdbaar terwijl de nutrilon ed veel langer houdbaar is.
    Na wat zwarte puntjes in de voeding te hebben gevonden een keer en mijn langzaam groeiende weerzin tegen de zure lucht van het ah-melkpoeder ben ik overgestapt op nutrilon, voelt een stuk beter!
    Hier bij de ah vonden ze het zelf ook een kwalijke zaak dat het pak over datum in de winkel stond.
    Ik weet niet waarom de voeding minder lang houdbaar is dan andere merken...

Succes...

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je de winkel al gewaarschuwd hebt en je ziet toch nog pakken over de datum dan moet je gewoon de Warenauthoriteit even inseinen, die komen dan een kijkje nemen.

Gewoon even bellen: 0800 0488

Dat zou ik thuis ook meteen doen als ik zwarte stukjes in de voeding zou aantreffen. Bellen en het pak even bewaren voor de inspecteur.

Op zich is het wel een goed teken dat een pak minder lang houdbaar is, dat betekent dat het verser is en minder chemisch behandeld (wat voor rotzooi stopt Nutricia er wel allemaal niet in om het zo lang huidbaar te houden zou ik me dan afvragen).

10. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

pfioe schrik hier van ik geef ook ah flesvoeding maar komt hier ook voor dat de pakken langer staan.

En ga toch weer over op de kruidvat die heb ik aan de oudste dochter jaren lang gegeven, en dochterlief moet opeens de AH voeding niet meer :$ dus denk dat ik toch snel over gaat!

Deel Deze Pagina