Goedemorgen, Ik zit een beetje met een probleem. het is mij opgevallen, al ongeveer vanaf dat wij met onze kleine op bezoek gaan (gaan we echt bijna nooit), dat hij, als wij bij mijn schoonouders zijn geweest hij een paar nachten niet meer slaapt..bijna elk uur wakker alleen maar willen drinken hij is echt oprecht van slag..ik let altijd goed op dat het niet teveel wordt maar soms heb ik het niet echt in de hand... het duurt echt bijna een week voordat hij weer normaal slaapt...wat kan ik nu het beste doen??
Mij zoontje heeft dit ook als we bij mijn schoonouders zij geweest. Hij krijst ook de hele tijd als we daar zijn. Ik ga er voorlopig dus ook gewoon niet meer naartoe. Ze vinden het niet leuk, maar dat is dan jammer. Zij zitten er daarna niet mee. (Wij hadden trouwens voor de geboorte wel niet veel contact met hun, maar nu menen ze dat we elkaar elke week moeten zien).
Ik denk dat je een hooggevoelig kindje hebt, dat feilloos de stemmingen of eventuele problemen van anderen oppikt. Wellicht speelt er bij je schoonouders iets dat hem niet bevalt en waar hij van slag door raakt. In dat geval zou ik die bezoekjes dus ook tot het minimum beperken. Maar is het ook zo als je schoonouders bij jullie op bezoek komen? En merk je bijvoorbeeld ook wel eens dat hij de stemmingen bij jullie zelf oppikt als je ergens mee zit?
ja het loopt daar nu eenmaal niet lekker de ene keer zijn ze erg blij om hem te zien andere keer niet..dat hij dat nu al aanvoelt! bij mijn ouders thuis is hij erg op zn gemak en slaapt daar lekker en is rustig als hij thuis komt. pfff ik ga dr ook liever niet heen, misschien voelt hij dat aan..bij ons komen ze bijna nooit en als ze komen slaapt hij al. ik ben daar zelf niet echt gewenst e hij is de dag nadat wij er zijn geweest ook niet lekker, veel spugen en dunne poep echt zielig vind ik dat...
Zo klein als ze zijn pikken kinderen juist heel veel op van de stemmingen van anderen en waarschijnlijk voelt hij ook heel goed aan, dat jij je juist niet op je gemak voelt bij je schoonouders. Ik denk dat jij dus echt een hooggevoelig / nieuwetijdskindje hebt, dat hier dus heel erg op reageert. Misschien moet je eens op de website en het forum van www.bewustopvoeden.nl kijken. Wellicht kom je daar nog meer dingen tegen die je bij je zoontje herkent.