Mijn zoontje zit in groep 1. er heerst op t moment heel erg de waterpokken. nu heeft mijn zoontje ze dus ook en vandaag of morgen zn zussie waarschijnlijk ook mag hij naar school?? vergeten te vragen op school..
Ik weet niet hoe het nu is maar toen ik waterpokken had (alweer een tijd terug) moesten de kindjes die ze hadden thuis blijven
Met open of natte pokken zou ik hem toch echt thuis houden als je enigszins kan (opvang hebt). Als de blaasjes opgedroogd zijn ... geen probleem. Dit is een eeuwige discussie en weinig scholen hebben er echt officiële richtlijnen over. Er zijn kinderen die hier behoorlijk ziek van kunnen zijn bovendien en de eerste dagen is ie nog besmettelijk. Ik zou liever zo min mogelijk kinderen aansteken. (En ja, een deel van de besmetting is al gebeurt voordat de pokken zichtbaar zijn, maar alles wat je kan vermijden, zou ik wel vermijden.)
het zijn nu echt van die blaasjes en regelmatig gaat er 1 open. hij heeft t sinds vannacht. dus ga m toch maar thuis houden dan
dank! net school maar ff ingelicht en de directeur zei al dat hij idd beter thuis kon blijven en wenst ons beterschap
In de Lounge loopt hier een drukbezocht topic over.... http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/503470-zouden-jullie-kind-verse-waterpokken-naar-de-opvang-doen.html
Zolang je kindje zich oed voelt, kan die gewoon naar school hoor. De besmetting vind zich al plaats voor dat ze zichtbaar worden. Kijk de volgende link maar eens: ISI Waterpokken - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Mijn meiden waren zo ziek, die konden echt niet naar school. Ik heb voor de jongste nog de ha gebeld.
Hij is nu beetje aant beter worden van een buikgriep. Hij is vanavond al 5x huilend wakker geworden. Slaapt onrustig en droomt heel naar. Hij heeft vreselijke jeuk ondanks dat spul voor waterpokken. KindClin ofzo? Werkt op t moment verlichtend maar is na 5min al zn werking kwijt