wow!! Ik wist dat je vocht vast kon gaan houden, maar hier schrok ik echt van! Zat gisteren op de bank in een spoort van kleermakerszit met 1 voet, toen ik hem op de grond wilde zetten was ie heeeeeeel dik!!! Het leek (zoals mijn man dat mooi verwoorde) Alsof mijn voet mijn tenen aan het opeten was!! Vannacht maar het matras van achteren omhoog en het leek wel wat afgezakt vanmorgen alleen erg veel getintel! Het is ook maar alleen links trouwens.. Totdat ik net ff achter de pc zat om wat over dit onderwerp op te zoeken.. was het binnen 10 min helemaal terug!!!!! doet ook echt zeer als ik er op loop als ie zo dik is... Verder zit het nergens behalve in 1 voet!!! moet ik nou contact opnemen met de vk? las dat als het zo spontaan verschijnt je dat moet doen.. maar weet het niet.. liefs
Hoi, Het heeft ook veel te maken met de warmte, heb er al een paar weekjes last van, de huid staat helemaal onder spanning. Maar als je het niet vertrouwd kan je altijd je verloskundige bellen!
Ik heb het ook, zelfs me slippers staan helemaal strak! Dat getintel ken ik ook, voornamelijk in de tenen. Het hoort er nu eenmaal bij helaas.
IK heb precies hetzelfde. Het tintelt en het brand. Meer doen als je voeten hoog houden en een coolpack ter verlichting van de pijn is er niet (volgens mij). Komt gewoon door de warmte.
Ben blij dat ik niet de enige ben Ik heb het ook abnormaal erg in 1 voet. De andere voet wordt ook wel een beetje dik maar niet meer dan anders met deze hitte. Mijn vriend noemt me al professor Klump :S (nav the Nutty Professor en het feit dat ik nu echt een klompvoet heb) Bij mij tintelt het ook af en toe maar pijn heb ik er gelukkig niet aan... Hou vol, die hitte moet toch een keertje over zijn? (en dan kunnen we weer klagen over de regen of de kou)
ik drink nu op aanraden van me vk drie keer per dag brandnetel thee en dat werk perfect. is vochtafdrijvend en heb stuk minder last nu ervan.
Je kan het goed wegmasseren. Wat olie in je handpalmen en steeds weer verder omhoog strijken. Wel goed tot in je liezen masseren, daar zitten de lymfenknopen die het vocht weer in je systeem opnemen. Als je dat niet doet dan zakt het vocht weer naar beneden zodra je staat. Brandnetelthee is ook vochtafdrijvend. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook zo'n last gehad. Nu nog niet gelukkig ** klopt af **
Brandnetelthee, is dat gewoon net zoals andere theesmaken in de supermarkt te krijgen? En is dat niet vreselijk smerig?
Volgens mij heeft het niet zozeer met de warmte te maken...tuurlijk het werkt allemaal niet mee maar ken genoeg mensen die in de winter ook olifantenvoetjes heeft gehad. Het is gewoon een zwangerschapskwaal. Dus goed met de voetjes hoog!
Tja zal wel moeten dan he.. ik heb t geprobeert en het werkt wel! koude handdoek enz.. maar het blijft vervelend toch meiden! Die massage vind ik wel een goed idee, goed excuus om mijn man dat te laten doen.. Verder is die voeten en benen creme van de hema ook erg lekker, met menthol erin.. dus dan maar goed smeren en blazen! Ik probeer alles!
Ik heb hier navraag gedaan op het forum bij de vk over brandnetelthee. Daar mag je niet meer als 2 glazen van per dag. Teveel aan vochtafdrijvende middelen en dus ook deze thee is slecht voor je placenta en kan ook zorgen voor minder vruchtwater!!! Dus toch echt met de voetjes omhoog en koelhouden. Volgende week wordt het alweer minder warm
Ow dat is een goeie tip, voor als dames los gaan op de brandnetel thee.., zou niet lekker wezen om daar problemen van te krijgen.. vocht is al meer dan zat!
das de andere kant idd..we moeten ons er maar bij neerleggen ben ik bang.. en maar goed bedenken waarom we dit hebben!!bij mij is over 14 weken helemaal de reden waarom ik dit heb doorstaan... maar ja je zit niet altijd lekker in je vel..
Vorige zwangerschappen had ik het ook heel erg, ik ging toen elke week naar de voetreflextherapeute, in de laatste weken soms wel twee keer per week. Succes allemaal.
Hier ook wat herkenbaarheid hoor...ik merkte gisteren opeens op dat mijn rechter enkel weg was!!!! Heel gek... Normaal heb ik echt een wat knokige enkel, nu GONE...
Normaal heb ik ook hele dunne enkels, maar vaak als het heel warm weer is dan houden mijn voeten toch vocht vast waardoor sons ook mijn enkels verdwijnen . Ik probeer gewoon zoveel mogelijk met mijn benen omhoog op de bank te zitten en af en toe maseren. Vaak verdwijnt het weer binnen een dag of 3. Grt Vanilia
whaha hier ook sinds gisteren een olifantenvoet. Behalve het feit dat het voor wat ongemakken zorgt hebben mijn vriend en ik er gisteren ook smakelijk om kunnen lachen. Ik heb er zelfs foto's van gemaakt. Vandaag gaan we maar even zwemmen. Dat koelt tenminste.
Het is inderdaad een zwangerschapskwaal! Wel apart dat je het in de ene voet meer hebt als in de andere. De warmte van afgelopen dagen werkt ook mee hoor, ieder mens houdt met warm weer meer vocht vast (je lichaam is nu eenmaal een super intelligent systeem), maar als zwangere heb je daar vaak echt last van en ook echt erg dikke voeten, enkels en handen. Ik zelf heb inmiddels geen enkels meer en zelfs slippers passen niet (ik ben naarstig opzoek naar van die slippers die alleen maar bestaan uit een zool die je onder je voet plakt). Helaas is mijn bloeddruk hierbij aan de lage kant en daarvoor moet je juist wat meer zout tot je nemen (dus bouillon ed) maar ja...zout houdt vocht vast...dilemma!!! De VK vindt bloeddruk het belangrijkste, dus maar een kopje extra bouillon en een kopje zoethoutthee. Lang leve de olifantenpoten! Nog even volhouden Sterkte met de hitte allemaal!