Wanneer voel je je kindje ook alweer vor het eerst?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anique, 5 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Het onderwerp spreekt voor zich.
    Ik weet echt niet meer wanneer ik nou bij de eerste voor het eerst wat voelde... vanaf wanneer moet ik wat beter op gaan letten?

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    vanaf week 19 voelde ik de echte schopjes.. ik heb het kriebelen of vlinder gevoel overgeslagen of gewoon niet op gelet.
    maar bij de eerste is het meestal tussen de 17 en 20 weken dat de kleine begint. en nog steeds zijn het redelijk zachte schopjes maar wel duidelijk voelbaar. nog niet van buiten trouwens. heb geduld, het duurt voor je gevoel eeuwen maar komt echt wel!

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Bij mij was het heel erg vroeg: 14wkn4dgn :)
    Ik heb drie buik operaties gehad de laatste was een jaar voor ik zwanger werd, dit kan je vergelijken met een zwangerschap en dan heb je het geluk dat je je kindje heel snel kan voelen :D

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    met 12/13 weken een vlindertjes gevoel
    2 weken later echt plopjes zo nu en dan meestal savonds
    en vanaf week 17 echt schopjes
    en nu voel ik haar de hele dag door

mn placenta ligt aan de rugkant
    en ben 16 jan geopereerd aan eileider, alles was nog heel gevoelig
    voor een eertste kindje heb ik geluk dat ik de uk zo vroeg voelde:)

5. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

volges mij ligt het er ook aan of het je eerst is of niet, omdat je dan weet hoe het voelt en het eerder herkent.

dit is onze eerste en ik voelde het bij 17 weken, maar het scheelt gewoon per persoon.

6. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ik voelde haar met ruim 20 weken de eerste keer.
    Het voelde als plopjes.

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Zo heeft zo'n operatie toch nog een positieve kant :D

8. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik voelde hem of haar het eerst rond een week of 17. Het waren een soort luchtbelletjes die aan de binnenkant van je buik stuk gingen ofzo. Rond week 21 dacht ik werden het echte schopjes en een week later kon mijn vriend het al voelen. Sinds een week of wat zie je soms mijn hele buik bewegen bij een reeks schopjes. Ik denk dan ook dat het geen schopjes zijn maar dat hij of zij draait. Ik vind het echt een super raar idee, het maakt het ineens wel heel echt dat er een kleintje in je buik zit...

9. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Ik voel het sinds een paar dagen ook steeds vaker, tenminste dat denk ik. Dit is mijn eerste kindje en ik vind het nogal twijfelachtig of het de baby is of dat het toch wat anders is. Het voelt als hele zachte kleine tikjes ofzo..weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar volgens mij is dat het toch echt. Kan niet wachten totdat ik het echt heel duidelijk voel en er niet meer over hoef te twijfelen of het mijn kleine is of niet.:)

xxx

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    zo rond 18 weken :)

11. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Met 12 weken voelde ik een aantal keren een vlindertje - heel apart! Met 15 weken voelde ik kleine plopjes en vanaf 16/17 weken duidelijk regelmatige plopjes. Vanaf een week of 18 zijn het echt al schopjes :)

12. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Met 15 weken voelde ik het voor het eerst, daarna steeds duidelijker

13. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    en sinds gister schopt die ook naar buiten!! (22 wk)

14. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Ik voelde met 18 weken echte schopjes. Mijn hubbie voelde dit een paar dagen later ook al.
    Van te voren wel veel gekriebel enzo gevoeld, maar ik wist ook niet precies wat ik moest voelen.

15. Carolien82

Carolien82 Actief lid

8 dec 2008
    364
    0
    0
    Gelderland
    Ik voelde nu ons (2e kindje) meisje al met 13 weken en een paar dagen. Eerst voelde ik heel licht iets maar dacht dat zijn mijn darmen maar een paar dagen later was het toch echt wel duidelijk hoor. vanaf 15 weken voel ik haar al aan de buitenkant met mijn handen.

16. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Met deze derde vanaf 13 weken.
    De eerste met 16 weken en de tweede met 14 weken.
    Maar het is bij iedereen gewoon anders!

17. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik begon het kindje met 18 weken te voelen. Dacht eerst dat het rommelende darmen waren, maar het werd steeds heftiger dus dat was toch echt beebje :)

18. Anique

Anique Niet meer actief

Vandaag mijn termijnecho gehad, en mijn placenta ligt aan mijn buikzijde, dus zou het langer duren voordat je je kindje voelt, wie heeft hier toevallig ervaring mee?

19. geluk2009

geluk2009 Actief lid

24 jan 2009
    157
    0
    0
    mijn placenta ligt ook aan de voorzijde maar ik voel zelf van binnen duidelijke schopjes al een paar weken maar aan de buitenkant ligt het er net aan waar het schopt en hoe hard ook voel het af en toe wel is met mijn hand. mijn mannetje heeft het ook al is gevoeld.

20. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ik denk dat ik gisteravond de eerste bewegingen heb gevoeld! Het waren kleine, zachte tikjes onderaan mijn buik en heel anders dan rommelende darmen. Had ook even de neiging om overeind te springen (zoals je dat soms doet als iemand onverwachts in je nek kriebelt), omdat ik er zo'n kriebelig gevoel bij kreeg. En dat heb ik nooit als mijn darmen druk aan het werk zijn :)!
    Dus ik denk echt dat het ons kindje was die aan het stuiteren ging!

Deel Deze Pagina