hoihoi toen we 3 weekjes geleden voor de 20 weken echo moesten was ik zoooo ontzettend zenuwachtig en bang dat het niet goed zou zijn met ons kindje... en tijdens de echo bleek het allemaal prima te zijn totdat ze bij de voetjes van onze schat aankwamen ons kindjes blijkt 2 klompvoetjes te hebben. de broer van mijn lief heeft ook 1 klompvoet hij is inmiddels 45 en die voet ziet er echt niet uit met zon rare schoen enzo.. dus dat beeld schoot meteen in mijn hoofd. na wat te zijn bekomen van de schrik enzo hebben we heel voorzichtig eens op internet rond gekeken en nu blijkt dat er zo veel aan te doen is.. over 9 weken krijgen we weer een uitgebreide echo en dan komen we ook meteen in contact met de kinderarts.. mijn vraag is nu of er iemand van jullie is die ook een kindje heeft met bijzondere (klompvoetjes vind ik zon rottig woord) voetjes??? en wat is jullie ervaring ermee... veel liefs wiesje
Hoi Hoi Toen ik beviel van mijn jongste zoontje kwam ik bij een andere vrouw op de kamer te liggen waarvan haar zoontje ook een klompvoetje had. Wat ze precies hebben gedaan dat weet ik niet maar het kindje was 2 dagen eerder geboren en het voetje zat al in het gips. Laatst kwam ik ze tegen en het gaat heel goed met hem..Hij draagt gewone schoentjes. Hoe dit later zal zijn dat weet ik niet... probeer zo veel mogelijk informatie te verkrijgen zodat je weet wat er mogelijk is. Tegenwoordig zullen ze vast veel kundiger zijn dan 45 jaar geleden.. Ik kan me voorstellen dat jullie in eerste instantie erg geschrokken zijn...maar het zal vast allemaal goed komen met jullie kleine!
Mijn nichtje is vorig jaar bevallen van een kindje met een klompvoetje! Binnen 24 uur na de bevalling moest het gegipst worden, dit gips werd elke paar dgen vervangen! Uiteindelijk is het bijna zo goed als 'normaal' ze zal later gewone schoenen aan kunnen, ze zit s'nachts nog wel in een special spalkje, maar het is zeker niet meer zo als vroeger!
Nou mijn broer werdt ruim 30 jaar geleden geboren met 2 klompvoetjes. En hij is er meteen aan geopereerd, en je ziet er niks meer van (ja littekens op zijn achterkant van zijn voeten) En zelf die vallen niet echt op. Dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. 30 jaar geleden konden ze het al rechtzetten. Laat staan nu tegenwoordig met de kennis en matrialen van nu de dag.
Ik ben zelf geboren met klompvoeten en kreeg een soort schoentjes aan met een beugel ertussen. Je ziet er niets meer van! Bij de 20 weken echo van mijn zoontje zei ze dat hij waarschijnlijk een klompvoetje had. Toen werd ik doorgestuurd voor de AUG-echo (uitgebreide echo van iemand die beter is opgeleid), daar zag ze dat zijn voetje geen klompvoet was, maar dat het misschien 5 graden uit stand stond. Mijn zoontje is inmiddels een half jaar oud en van enige afwijking zien we niets Krijg je niet nog een uitgebreide echo dan?
hoihoi dank voor jullie reacties allemaal. ja als ik 30 weken zwanger ben dan krijgen we nog weer een uitgebreide echo in het ziekenhuis... er is weinig over te vinden op t internet, ja wel over wat het is maar niet echt hoe het verloop is zeg maar, maar wat ik van jullie hoor is eigenlijk allemaal positief... liefs wiesje