Klontjes in de fles (Nutramigen)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door triessie, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Ik roer me suf in die fles maar klontjes blijven.
    Iemand tips?

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hoe maak je de fles aan?

3. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Gekookt heet water, aanvullen met koud kraanwater tot drink temperatuur. In een bakje van zo'n voedingstorentje heb ik de Nutragimen en de Nutriton zitten en dan doe ik gedoseerd beetjes voeding in de fles en roer en roer en roer maar er blijven kleine klontjes zitten.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Speen erop en dan heel hard schudden, helpt dat? ( Ik schud gewoon ;) )

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    De fles tussen je handen rollen. Zo deden wij het met de nutramigen. Lepel werkte hier ook niet. Wij deden gewoon kraanwater opwarmen in de magnetron.

6. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Dus alle poeder er in 1x in en dan schudden?! Gaat het niet schuimen? Voor mijn gevoel worden het dan grotere klonten als je alle poeder er in 1x in doet ;)
    Ik zal het eens proberen!

7. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij gebruiken ook Nutramigen + Nutriton en ook wij hadden elke keer klontjes.Wij schudden ook, het gaat wel schuimen en dan laat ik het een minuutje afzakken.

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik zou niet schudden, maar de fles tussen je handen wrijven / rollen.

9. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Ik heb 'gerold' en zachtjes geschud, geeft min of meer hetzelfde effect als roeren. Aangezien 'rollen' sneller gaat, hou ik op met roeren ;)

10. bereke

bereke Niet meer actief

11. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik schud gewoon en heb nooit klontjes. Waarom zou je niet mogen schudden?

12. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij schudden hier ook, het schuimt dan amper, niet meer als andere fv en geen klontjes.
    Schud wel hard altijd, honger is honger ;)

13. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik heb net eens gekeken wat er nog eens op de blikken nutramigen AA staat. Daar staat eerst rollen en dan schudden. Dus gewoon schudden dan.

We hebben eens voeding gehad waarop stond dat je niet mocht schudden. Dat zal dan we de normale of pepti voeding geweest zijn dan.

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ook net gekeken en er staat omrollen ja.
    Er zijn inderdaad ook voedingen die je niet mag schudden, weet ook f niet welke.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je te hard schudt krijg je het milkshake-effect, lucht in de melk, waar kinderen weer van moeten boeren, winden of krampjes krijgen.

Je kunt het beste het poeder oplossen in de helft water dat net van de kook is en dan als het goed opgelost is het koude water er pas bij.

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Dat is ook nog eens een idee...
    Ze laat namelijk geen scheetjes maar echt gewoon scheten!

17. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik had laatst ook een topic geopend over onze Comfortmelk die zo ontzettend klonterede.

Na de tip van Bereke over de melkmixer ben ik eens op zoek gegaan en vanochtend via de post de mixer tegen klonteren van de Beaba binnen gekregen:
    BEABA

Ben nu al verkocht!!

De eerste fles gelijk gebruikt en het is echt super. Geen klontje meer te bekennen. Gewoon de scheppen er ingegooid, mixer er een paar seconden opgezet en klaar. Melk lijkt iets romiger maar dat maakt volgens mij weinig uit. De fles ging hier in 1 teug helemaal leeg. Eindelijk geen gehannes meer om steeds die klontjes uit de speen te pielen.

Dus dat is mij tip!

18. bereke

bereke Niet meer actief

Oh ik ben ben blij dat mij tip iemand geholpen heeft :).

19. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook schudden en misschien even laten staan (oplossen) en dan weer schudden.
    Wij hebben ook altijd geroerd tot Simon een week of 13 was: toen gaan schudden!

Deel Deze Pagina