dorst of leeftijd??

Discussion in 'Flesvoeding' started by loesjej, Jun 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    goedemorgen..

mijn meisje loopt te klooien met haar flesjes.
    ze zat tot 2 dagen geleden al netjes op 6 flesjes 150/5 waarvan ze niet alles leegdronk maar gemiddeld tussen de 750 en 850 ml. (ze weegt iets meer dan 5 kilo). tijdstippen liet ik aan haar over, maar kwam ong om de 3,5 uur, s nachts 1x.

nu is ze aan het rommelen, zo heeft ze gisteren 9 keer gedronken, maar dan fles half leeg, soms maar 35 cc en totaal? 820 cc, ze regelt het wat dat betreft super.
    alleen waar komt dat rommelen ineens vandaan?
    het warme weer? dat ze vaker dorst heeft maar niet vaker de behoeft aan voeding? heb al water geprobeerd maar dat lukt niet echt...
    of is het de leeftijd? ze is 8 weken (maar 2,5 weken te vroeg geboren...dus qua sprongetjes 5,5 week...)

wie weet het ?
    ik geef maar gezien het warme weer wat ze wil, ga niet rekken etc,
    maar soms zit er nog geen 2 uur tussen, wat op zich niet vreemd is na 35 cc.

maar ja, niet lullig bedoeld, hoop niet dat dit gesnack gewoonte gaat worden...?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou het gewoon nog even aankijken. Het kan best het weer zijn, of een sprongetje, of gewoon even een onrustig dagje.

Op die leeftijd is een paar dagen rommelen bij mij nooit gebleven. Dat ging altijd vanzelf wel over.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Regeldagen.

4. jojo22

jojo22 Lid

Aug 4, 2006
    40
    0
    0
    hier ook hetzelfde mijn dochter is nu bijna 3 mnd en de ene dag moet ik haar soms om de 2 uur voeden en dan drinkt ze inderdaad maar 60 cc per keer...
    ook ´s avonds is het hetzelfde ligt ze net in bed en een half uur later wil ze nog een keer 30 cc..
    ik laat het maar zo want ze heeft ook dagen dat ze gewoon keurig om de 4 uur 180 cc drinkt. dennk dat het ook door de warmte komt hoor

5. danif

danif Fanatiek lid

Nov 10, 2008
    1,104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Ik denk ook de warmte. Indy wil nu ook tussendoor af en toe wat 'snacken' Ze hebben gewoon dorst denk ik. Ik los het op door wat meer water bij de voeding te doen, zodat ze niet over haar totale behoefte heen komt (dat is 150 ml x gewicht). En anders kun je haar een beetje slappe lauwwarme kamillethee geven, misschien lust ze dat wel

6. danif

danif Fanatiek lid

Nov 10, 2008
    1,104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    regeldagen is toch alleen bij borstvoeding:(

7. roosje01

roosje01 Bekend lid

Mar 5, 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Ik denk ook aan regeldagen, ik zou wel de flesjes aan blijven bieden ivm het warme weer, al het vocht dat ze binnen heeft is meegenomen!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Nee, al is het daar wel nuttiger ;)

Mijn jochie op half FV, half BV, beide uit de fles, had ze ook. Ook nadat de BV helemaal gestopt was. Hier en daar 1 of 2 dagen veel drinken, kleinere porties, om daarna een nieuw ritme (vaak fles minder) te krijgen.

Share This Page