Ik volg de aanwijzingen op de verpakking en schud me een ongeluk maar er zitten toch klontjes in de fles met Friso Comfort. Vind dat zonde want op die manier blijft er toch voeding achter in de fles. Iemand tips om deze klontjes te voorkomen?
ik gebruikte friso comfort ook voor Tristan, en ja idd die rotklontjes. dus ik maakt voor 24 uur klaar in een grote kan. water koken, af laten koelen tot 37 C. schepjes erbij in. met een garde flink klutsen en dan was het wel goed. voor Colin gebruik ik nu nutrilon met johannesbroodpitmeel erdoor, anders komt het steeds weer omhoog en daar krijg ik ook weleens klontjes mee, en dat maak ik wel per fles klaar. tristan kreeg trouwens friso comfort omdat ie reflux had en veel spuugde. mag ik vragen waarom Fynn ook die voeding krijgt? niet dat het raar is ofzo hoor... is gewoon een nieuwschierig vraagje. groetjes nienke
Fynn spuugde in het begin ook veel, had last van krampjes en wat moeizame ontlasting. Vandaar dat ik Comfort ben gaan geven. Hij is bovendien een hongerige baby en Comfort is wat dikker. Maar ik vind em nu nog steeds erg hongerig dus misschien stap ik wel over naar de Friso Extra en dan maar es zien of ie nog steeds spuugt.
ik heb nauwelijks nog klontjes. Ik gebruik kokend water, na elk schepje zwenk ik met de fles en als ik klaar ben ga ik met het schepje er nog eens goed door heen. Dan schudden met de speen er op en dan de helft met het koude water er door heen. Had in het begin ook klontjes, maar nu dus bijna niet meer.
Ik heb hier ook geen klontjes hoor met friso comfort. Sem krijgt nu 200 cc voeding en ik doe dan 100 cc gekookt water in de fles, poeder erin en goed schudden. Dan koud barle duc water aan vullen tot 210 (7 scheppen voeding) weer schudden en het is op de goede tempratuur en geen klontjes hier!
hier ook geen klontjes Ook ik doe de poeder in de fles kokend water erbij schuddelen met de dop op de fles en dan aanvullen met barleduc zelfde als patricia
Ik heb wel eens gehoord dat klontjes ontstaan als je te warm water gebruikt. Ik laat het water altijd afkoelen tot lauwwarm en dan pas doe ik de poeder erbij. En dan doorroeren met een vork. Misschien heb je hier iets aan?
Ik heb wel eens gehoord dat klontjes ontstaan als je te warm water gebruikt. Ik laat het water altijd afkoelen tot lauwwarm en dan pas doe ik de poeder erbij. En dan doorroeren met een vork. Misschien heb je hier iets aan?
In friso comfort zit johannesbroodpitmeel in en dat moet gekookt worden! Dus vandaar dat wij het met gekookt water doen en aanlengen met barle duc! Anders lost dat johannesbroodpitmeel niet op en werkt het ook niet zoals het moet!