hoi hoi, ik ben vandaag overgestapt op friso comfort, maar nu had ik die info lijn gebeld om te vragen of ik meerdere flessen tegelijk kon maken en in de koelkast bewaren. maar die vrouw zei dat dat niet kon omdat de voeding dan teveel uitzet. maar hoe doen jullie dat met friso comfort, gaan jullie daadwerkelijk s nachts een fles klaar staan maken. ? dat duurt mij best iets te lang eigenlijk voor dat die afgekoeld is liefs sil
Ik doe het altijd zo: De ene helft gekookt water daar de schepjes al in oplaten lossen, en dan nog een helft koud water, dan is het meestal direct op temperatuur! Misschien is dat een optie! liefs, misspuma
Ik weet niet hoeveel flesvoeding je kindje krijgt maar Keano krijgt 180 water en dan de schepjes dus ik doe 90 gekookt en 90 koud water! liefs, misspuma
ze krijgt 120 water.. en 4 schepjes.. maar mag ze dan gewoon koud water uit de kraan ? dan zou ik dus 60 gekookt water doen, 4 schepjes erbij en 60 koud water.
Het gekookte water wat afgekoeld nog in je waterkoker zit van de vorige keer, dat goot ik altijd eerst en dan de koker aanzetten en bijvullen en dan schepjes, dan was het gelijk goed.
Zoals Maisy zegt zo kan je het ook doen. Wij geven Keano altijd gewoon kraanwater de helft en de helft gekookt, dit heeft het CB tegen ons gezegt. Succes! liefs, misspuma
Ik heb een kan gekookt water in de koelkast staan. Daaruit giet ik 120 cc in de fles, die warm ik 40 sec op in de magnetron, ik doe de schepjes erbij, schudden, en klaar
Sillaah, Iman krijgt 180 cc en 6 schepjes. Ik doe de schepjes in de fles,dan kokend water tot 140 cc, shaken en dan vul ik m bij met bar le duc Dan is ie gelijk de juiste temp!
euhm dus hoeveel bar le duc uit de koelkast zou ik dan moeten doen ? ze krijgt 120 water .. tot 80 kokend water en dan 40 barleduc ? pff ben helemaal de kluts kwijt door al die voedingen
Je kan dat precies afmeten als je nog een ander flesje hebt? Iman die vul ik de fles gewoon helemaal, die drinkt het toch wel op. Misschien is dat ook een tipje voor jou meisje, want als ze niet genoeg heeft en je doet wat meer water dan misschien wel! En anders dan doe je eerst in een ander flesje 80 kokend water. Dan schenk je in het goede flesje waar je de poeder al in hebt. Dan doe je 40 in het lege flesje en dat doe je er ook bij. Snap je m nog? Maar anders dan doe je bv 80 kokend water en dan tot ongeveer 140 koud water erbij. Is even uitvogelen...
Het water moet wel minimaal 75 graden zijn, anders is het effect van de voeding weg. Ik doe ook de helft kokend water met de opgeloste voeding en de andere helft toevoegen met afgekookt water dat in de ijskast staat.
mijn oudste zoon Tristan kreeg ook friso comfort, en dat maakte ik altijd voor 24 uur klaar. in een grote kan. water koken iets laten afkoelen, voeding erbij in en dan met een garde flink klutsen. wnat apart per flesje klaarmaken kreeg ik niet voor mekaar wnat dan zaten er altijd klontjes in. Colin krijgt nu nutrilon en dat maak ik wel per flesje klaar, ik kook water voor de hele dag en dat zet ik in de koelkast, als ik een flesje nodig ben maak ik hem klaar en warm het op in de magnetron.
?Geldt dit alleen voor de Friso Comfort? Ik heb de Friso normaal maar ik warm water gewoon op in de flessenwarmen (zoals op het pak staat vermeldt) en daarna schep ik de voeding erbij, even schudden en klaar. Doe ik het nu verkeerd?
er zitten bij mij dus ook klontjes in.. maar denk dat je dat niet kan voorkomen met zulke voeding.. of lukt het andere wel zonder klontjes ?
Ik geef Nutrilon Omneo, moet dat ook precies 75 graden zijn? Ik heb het zo geleerd van mijn kraamhulp om het water in de magnetron op te warmen (ik gaf toen nog gewone hypoallergene voeding), had helemaal niet bedacht dat het ook anders kon zoals jullie het doen. Wat is beter dan? EN hoe meten jullie de temp van het flesje?
Meid het hoeft niet precies zoveel graden te zijn. Relax een beetje haha... Gewoon kokend water uit de waterkoker is warm genoeg om de voeding op te lossen. En ik meet de temp nergens mee, ik vul het aan met koud water en voel dan of ie goed is.
wij gebruiken ook de friso comfort voeding voor jildou. dit omdat ze steeds spuugde. nu ze aan vaster voedsel is begonnen gaat het erg goed. ik gebruik bij het klaar maken van de fles gewoon koud kraanwater en dat heb ik 40 seconden in de magnetron (hangt van je magnetron af hoelang je de fles erin hebt) dan doe ik de voeding erbij in de lfes en schud dan goed heen en weer. heb noooit last van klontjes. maak nooit voeding voor de hele dagklaar want dan wordt het zulke drap onder in de kan. hoop dat jullie er wat aan hebben.