Hallo Dames, (en heren?) Hier Roy onder het account van mijn vrouw. We zitten hier met een paar vraag tekens. We hebben een prachtige dochter, Rosalie. Ze is middels 6 weken oud en heeft een pittig karakter. Sinds kort doen we haar ook inbakeren met een pacco deken. (wat een geschenk uit de hemel is dat) Ze is sinds het inbakeren veel vrolijker en zijn we echt helemaal in ons ritme gekomen met eten en slapen. Sinds een week 5 is er alleen iets nieuws bij gekomen. Nadat ze het flesje heeft gehad en klaar is met drinken begint ze meteen te mekkeren. Het is net geen huilen maar echt een beetje klagen. Ze heeft geen interesse meer in haar omgeving..een boertje laten is het ook niet want die heeft ze vaak al gelaten. Soms zitten er dan weer even een minuut pauze tussen en gaat ze weer. Na goed 20 minuten na het flesje brengen we haar meestal weer naar bedje toe. Ze heeft dan vaak geboerd en al en is het gemekker meestal weer over (soms ook niet) We zijn van 110 cc naar 120 cc gegaan, omdat we het idee hadden dat ze misschien gewoon nog iets meer wilde drinken als dat ze krijg. Maar ook dit lijkt niet te helpen. Die 120 cc gaat er overigens in alsof we het door de gootsteen gooien. Zijn er meer moeders en vaders die dit ook ervaren? Zo ja, wat doen jullie om de baby een beetje te laten chillen? a.s donderdag hebben we een scan omdat ze een paar dagen na de geboorte een kiste dachten te zien. We gaan kijken of deze er nog zit, of dat hij er nooit heeft gezeten. Misschien is het een aanleiding tot het geklaag (zat in de buurt van haar maag, maar was ook mogelijk een volle blaas) Ik hoop wat reacties te lezen en me een beetje gerust kan stellen Een bezorgde vader
Daar ben ik weer, Het is nu bijna kwart voor 6 in de ochtend, en mn vrouw heeft weer het flesje gegeven. En ja hoor, meteen na de laatste trekjes aan de fles begint ze weer. Het is echt een mekkertje dat ze het niet naar haar zin heeft. Ze probeert ook steeds haar vingers in haar mond te krijgen. Zou ze misselijk zijn? zou het de temperatuur zijn van het flesje? We gebruiken nutrilon nr1 standaard. vandaag gaat mijn vrouw even naar het consulatie buro met dit verhaal. Het is echt een beetje zielig dit ohja, extra info: we geven 7x 110cc, soms 120cc als we het vermoeden hebben dat ze nog honger heeft.
Daar ben ik weer (hihi) Het zit me echt gewoon niet lekker. We zijn ook zo stom bezig eigenlijk, want we geven haar nu 7 x 110 plus soms 10 extra, maar eigenlijk is dat gewoon veels te weinig, als we alle forums enzo er op aflezen. Na heel wat rekenwerk en dubben gaan we nu over op een nieuw schema. We gaan trachten om 5 voedingen te gaan geven van 165cc rond de klok van half 7 half 11 half 3 half 7 half 11 Hopend dat ze de nacht door gaat slapen met een vol maagje. We voelen ons zo klote met de gedachte dat ze eingelijk gewoon honger heeft. We hebben dit geintje al eerder gehad toen mijn vrouw borstvoeding gaf, en achteraf er achter kwam dat haar borsten gewoon niet op gang kwamen. De kleine zoog zich ter pletter maar kreeg niet genoeg. Ze had een paar dagen gewoon met honger aan de borst gezeten, en wij maar denken dat het huilen zo hoort bij een baby. Het schaamrood staat me op de wangen. Voor de ouders met een kind rond de 6 weken, hoeveel voeding geven jullie?
Mijn zoontje is dan nog geen 6 weken, maar wij hadden hetzelfde probleem. Ook fopspeen erin werkte bij ons niet, want hij tufte hem gewoon uit onder het mom van: er komt geen eten uit dus ik hoef hem niet. Nu voeden we hem gewoon op verzoek en maak ik flesjes klaar van 120cc en zie wel wat hij opeet. Zolang ik maar in de gaten hou dat hij niet boven dat maximum van 1 liter voeding per dag komt. En nu hebben we een heerlijke baby! Dus mijn advies, geef je dochter anders gewoon wat meer per fles en kijk wat ze opdrinkt. Als ze genoeg heeft laat ze het echt wel staan of spuugt het uit. En dus zal ze de ene fles helemaal leeg drinken en de andere niet.. En gewoon voeden wanneer ze ervoor komt. Want heb gemerkt, voeden met een schema werkt niet.. Want dan hebben ze honger wanneer t niet moet en wanneer t wel moet eten ze niks..
Demi geven wij 6 keer per dag een fles van 170 cc en dan zien we wel wat ze er van opkrijgt. Regelmatig eet ze haar fles helemaal leeg. Ze krijgt nutrilon Forte (voor hongerige baby's). Dit past bij Demi ook prima binnen de 150 cc per kilo lichaamsgewicht en ze komt goed aan. Soms slaapt Demi nu een nacht door zoals vanacht en dan heeft ze maar 5 voedingen, maar ze mag nog elke 4 uur een voeding en ze haalt het gewoon nog niet om elke nacht door te slapen. Misschien krijgt ze last van krampjes door de voeding. Wat je kunt proberen is de voeding niet te schudden maar te roeren (dan komt er minder lucht bij), de voeding iets minder warm te maken en eventueel iets van Cinababydruppels te geven.
Hoe ben jij over gegaan dan op 6 flessen per dag? Mijn bink krijgt er namelijk nog 8.. En wil ook proberen 6 of 7 flessen te doen per dag.
Door een dagje gewoon te kijken wanneer Demi zich melde voor een fles. Wij moesten haar elke keer wakker maken voor een fles en toen we haar zelf lieten melden kwam ze tegens pas na 4 uur of langer voor een fles. We hebben toen de voeding verhoogt. Toen zij 7 keer per dag een fles kreeg gaven we 135 cc en bij 6 keer zijn we 170 cc gaan maken. Als ze zichzelf niet eerder meld dan heeft ze blijkbaar genoeg aan de voedingen.
Ik had hezelde probleem met mijn dochter. Ik hield me aan de 150 per pond lichaamsgewicht en dat verdeeld over de voedingen. De kinderars vertelde me dat dat niet zo strikt hoeft maar dat je tussen de 150 en 200 per pond moet zitten. Ik ben toen de flesjes een stuk gaan verhogen en ik heb nu weer mijn tevreden baby terug. Ik geef ingedikte gekolfde borsvoeding ivm reflux maar volens mij staat dat hier los van.
Mike krijgt hier 120cc per fles en meestal drinkt hij hem helemaal op en soms laat hij 10 tot 20cc staan. Maar s'nachts slaapt hij nu vaak 4 uur al tussen de flessen door, maar overdag soms wel eens 2,5 uur. Zou ik hem 1 dagje iets meer kunnen geven per fles om te kijken of hij er dan elke x 4 uur tussen doet? Of werkt dat niet op die manier? Want s'nachts doet hij het wel al zelf om de 4 uur, alleen overdag lijkt het wel alsof hij niet genoeg heeft aan die 120cc want dan komt ie wel es om de 2 uur.
Ik zou dat inderdaad zo proberen. Als hij niet meer op kan dan laat hij het staan, maar als hij meer eet en slaapt dan ook langer door dan kan hij daar aan gaan wennen en in dat ritme komen.
Bedankt allemaal voor de snelle reacties. Ik wilde jullie even mee geven dat vanochtend ons kleintje 165cc in no time wel sleurpte en weer suf half slapend bij moeders bij zat te komen, net als vroeghâ Ik ben weer blij, het probleem is boven water. Wat stom van ons dat we daar niet over na hebben gedacht! nogaals, bedankt voor de reacties en princes voor het verplaatsen van de post naar de juiste locatie (sollyy) Groeten Roy
Nou ik snap er niks van.. Opeens vandaag komt me kerel om de 2 uur voor ze fles.. Hij krijgt 120cc en drinkt hem echt bijna altijd wel leeg. En dan toch nog weer na 2 uur komen met honger.. Heeftie nog nooit gehad hiervoor. Wat moet ik nu doen?
Ik zou meer voeding maken (150 cc en 5 schepjes) en dan kijken wat daarvan opgegeten word. Misschien heeft Mike te weinig aan de 120 cc fles. Demi krijgt de ene keer haar fles wel leeg en de andere keer niet, maar ik maak altijd 150 cc met 5 schepjes klaar.