Borstvoeding: kleine wakker maken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Yoyo, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yoyo

Yoyo Lid

10 dec 2007
    69
    0
    0
    Hallo,

Ik zit met een klein probleempje. Onze vent is 12 september geboren dus ruim 4 weken. De borstvoeding gaat al vanaf het begin prima, ik deed voeden op verzoek en de kleine kwam netjes iedere 3 a 4 uur (meestal 3).

Nu de laatste dagen ligt de kleine zo heerlijk te slapen dat de 3 a 4 uur, wel eens 5 a 6 uur worden. Wat doen jullie in zo'n geval? De kleine laten slapen en dus voeden op verzoek, of toch na 4 uur wakker maken?

Ik dacht namelijk dat er 1 voeding mocht zijn waar 6 uur tussen zit (en met geluk is dat de nachtvoeding :)

Alvast bedankt!

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat klopt idd, er mag bij 1 voeding 6 uur tussen ziiten. Dus als dat 's nachts is zou ik hem lekker laten slapen.

3. Marscha

Marscha Niet meer actief

laatst sliep m'n dochter van 23:00 tot 06:30 gewoon lekker door.

Ze was die dag precies 2 weken.

Ik ga haar niet wakker maken voor voeding. Als ze honger heeft hoor ik het vanzelf. Heb ik al vanaf het begin gedaan. Het is een supergezonde baby en nog steeds dus zal wel niets mis mee zijn.

Als je baby gewoon gezond is kun je haar/hem gewoon lekker laten slapen.

Heeft je baby wel problemen bijv koorts of kortademigheid dan zal k wel je wekker zetten. Kan namelijk zijn dat de baby door koorts niet goed eet ofzo. Dan is een regelmatige voeding wel belangrijk.

Verder moet je je niet zoveel van de kraamzorg en VK enzo aantrekken. Het is jou kindje en jij moet daar een ritme in krijgen! Dus doe wat jij denkt dat goed is!

Succes!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zolang je kindje niet afvalt of andere gezondheidsproblemen heeft, zou ik het lekker door laten slapen en zich gewoon later laten melden: heerlijk toch, dat jij dan (nu al) wat langer door kunt slapen?
    En sowieso: het is nu 4 weken, dus logisch dat er meer tijd tussen de voedingen zal gaan zitten? Je kindje wordt die eerste tijd in rap tempo groter, :)

Deel Deze Pagina